Gjest Anonymous Skrevet 11. november 2003 #1 Skrevet 11. november 2003 Hei kan noen være så snill å gi meg noen supre øvelser for å stramme opp rumpa, det er ikke det at den egentlig disser men jeg skulle gjerne forandret litt på fasongen, viss noen skjønner... Innersiden og yttersiden av lår vil jeg også gjerne trene!!! Så dere trenings guruer...HJELP!!!!
Gjest Lady-M Skrevet 12. november 2003 #2 Skrevet 12. november 2003 De beste øvelsene for rumpa er utfall og knebøy. Disse øvelsene kan gjøres med eller uten stang eller manualer. Step og gå i trapper er også bra, men hvis du ønsker å løfte baken litt, er det beste å trene utfall og knebøy. Har selv et rumpe/lår prosjekt på gang. Har ganske stram rumpe fra før, men ønsker å løfte den enda litt. Da trener jeg disse musklene annenhver gang jeg trener, ca 2-3 ganger i uken med ganske tunge vekter. Jeg begynner med 12-15 repetisjoner og legger på mer og mer vekter til jeg kun orker 5-6 reps. Bare etter 2-3 uker merker jeg stor forskjell! Se her for mer beskrivelse av rumpe/ben øvelser: http://www.iform.no/ovelser/ben.shtml :D
Gjest Hulderjenta Skrevet 12. november 2003 #3 Skrevet 12. november 2003 ...eller du kan rett og slett gå deg en skikkelig fjelltur eller i alle fall tur med motbakke! Da får du super trening av mage-, rumpe- og lårmuskulatur! :D God tur!
punkyB Skrevet 12. november 2003 #4 Skrevet 12. november 2003 Roing og spinning/sykling hjelper jo på rumpa. Stepmaskiner - disse hvor du tråkker ned mens du står - og du står helt ytterst med hælen utenfor vil også ta på rompa. Det beste er kanskje litt blanding av disse over eller lignende OG styrketrening.
punkyB Skrevet 12. november 2003 #6 Skrevet 12. november 2003 Roing?.... Roing tar på rompe ja. Samtidig som man bruker musklene så er det fin forbrenning.
Arketypen Skrevet 12. november 2003 #7 Skrevet 12. november 2003 Da ror du på en litt uortodoks måte... Det er greit at man har bevegelser i leddene, men for å trene kroppens største og sterkeste muskel, må det balastning til.... Belastingen ved roing er på biceps, lattissimus, trapezius og andre småmuskler rundt skulderbladet. Trener du noe som helst i bena, er det forresten framsiden av låret; quadriceps i større grad enn gluteus/rumpa.
punkyB Skrevet 12. november 2003 #8 Skrevet 12. november 2003 Roing er vel en av de treningsformene hvor du bruker flest muskler samtidig. Hvis du har vært i en rotime skal jeg love deg at du kjenner det på hele kroppen - også rumpa hvis du har tatt i litt og brukt riktig teknikk. http://www.roing.no/innendorsroing/indoor.htm http://www.sportsmaster.no/treningsprogram/roapp.htm
Arketypen Skrevet 12. november 2003 #9 Skrevet 12. november 2003 Hadde du skrevet gluteus som en hovedgruppe på en eksamen i fysiologi/anatomi, og øvelsen var roing, hadde du fått problemer, det lover jeg deg.... Samme hva de skriver på disse komersielle sidene. Kan også imøtegå utsagnet om flest muskelgrupper også.. Kan nevne alle idretter med racket, alle ballidretter, svømming og ski... menmen... Ja, jeg ror på trening jeg, og ja, jeg har vært ute med roklubben også. Men nok om det.
punkyB Skrevet 12. november 2003 #10 Skrevet 12. november 2003 Jeg skal ikke krangle med deg - for jeg skjønner da at du har peiling. MEN jeg gir meg ikke på at roing er bra trening for å stramme opp partiet fra lår - rumpe - mage , om ikke det akkurat direkte virker på en eller annen rumpemuskel. Kanskje det indirekte strammer opp for det er forbrennende. Jeg har sett rumpa til roinstruktøren - og den er kjempestram nemlig :-)
Arketypen Skrevet 12. november 2003 #11 Skrevet 12. november 2003 Er nok ikke bare roing den rumpa er skapt av... Har du sett rompa til topproerene? Små og flate... Man ALL fysisk aktivitet er klart bedre enn ikke noe aktivitet. For å få LØFTET eller strammet opp den spesifikt, må det spesifik treng til.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå