Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg lurer på om noen har lyst til å dele sine erfaringer med hybel eller leilighet fra Sito. Hva anbefales nå og hva bør man holde seg unna? Jeg har lest noen gamle tråder om temaet, men tilstandene kan jo endre seg i løpet av årenes løp :sjenert:

Også lurer jeg på om man som enslig student bare har sjanse til å få hybel, eller kan man også få leilighet? Tenker jo at de kanskje prioriterer de som søker som par eller til og med har barn. Skulle gjerne hatt en 2-romsleilighet, jeg skal jo bli der oppe i en del år og prisen er jo overkommelig. Er det noen her som enten bor i studentleilighet alene eller som vet om noen som gjør det?

AnonymBruker
Skrevet

Hold deg unna de som er ute på Storelva, de er fulle av møkk og sopp. Lytt er det også. Åsgård er heller ikke noe bra. Masse bråk.

AnonymBruker
Skrevet

Forsøk heller å søke privat, du kan få flotte hybler til samme prisen som en studentbolig. Let litt på finn.no og zett.no, og sett inn annonse i Nordlys eller Tromsø-avisen.

Gjest Armule
Skrevet

Jeg har bodd på hybel på Stakkevollan. Hyblene er fine og man deler bare bad med én annen og kjøkken med tre andre. Det er nært universitetet, men veldig langt unna sentrum.

Enslige har ikke prioritet på leiligheter, dessverre. Men søstra mi bor i hybelleilighet på Elverhøy, og hun trives veldig godt. Prisen ligger nært mot leilighetspris, men er mindre enn disse. Men det er hakket bedre enn en vanlig hybel, siden du har eget bad, kjøkken i tillegg til ei stue og et soverom.

AnonymBruker
Skrevet

Storelva blir nok for langt unna, og Åsgård har jeg hørt litt av hvert om (og lest dette).

Jeg ønsker helst å bo på studentbolig i første omgang, selv om det godt kan hende jeg flytter privat etter hvert. Bor veldig langt unna Tromsø, så det er feks. vanskelig å dra på visninger.

Stakkevollan har jeg også hørt mye bra om. Deilig med såpass kort avstand til skolen. Det negative for meg der er at man må dele bad, det vil jeg egentlig helst ikke. Kjøkken har jeg ingenting imot å dele, selv om jeg gjerne vil flytte inn i en leilighet og ha et "hjem" de fem årene jeg planlegger å studere der :rodmer:

Det står på bolighjelpa.no at det er en slik hybelleilighet på Elverhøy ledig. 26 kvadratmeter med eget bad og kjøkken høres jo midt i blinken ut! Men soverommet og oppholdsrommet ser veldig smalt/lite ut på bildene hos Sito, føles det sånn også? Må innrømme at når prisen er 5170-5300 kr frister det mer å betale noen hundrelapper mer og få enda større plass, men jeg aner ikke om det er realistisk å få tildelt en større leilighet...

Takk for svar. Hilsen TS

Gjest Armule
Skrevet

Såvidt jeg husker, så er stua og soverommet ganske smale ja! Og tilsammen er nok disse rommene kanskje 15 kvm. Husker jeg rett er også stua litt smalere enn soverommet. Jeg synes også det er en ganske stiv pris, i alle fall sammenlignet med toromsleiligheten på 40 kvm jeg bor i på Prestvannet, som koster 5200 kr. i måneden. Fordelen med hybelleiligheta er jo separat soverom og eget bad og kjøkken! Men er du heldig får du også dette på privatmarkedet.

Gjest Armule
Skrevet

Det holder til mange utenlandsstudenter på Åsgård, i tillegg til at en av etasjene blir brukt som vandrehjem på sommeren. Men det skjer litt av hvert der, ja.

AnonymBruker
Skrevet

Det høres litt dumt ut. Hadde jo vært bedre da om det hadde vært bare ett stort rom, egentlig?

Åh, 2-roms på Prestvatnet! Hvordan er standarden? Er det veldig "slitent"? Godt med stor plass da! Har søkt både hybel og diverse leiligheter der selv... Hvordan er det med bråk/støy/lydisolering forresten? Er ikke ømfintlig for lyder selv, men det er jo greit om man ikke hører alt som naboene gjøre og de slipper å høre på meg hele tiden :gjeiper:

Det høres ut som at Åsgård er verdt å styre unna, i hvertfall i første omgang :-) Det virker som det skal være mulig å finne noe bra på privatmarkedet også ja, jeg følger med men sitter litt på gjerdet foreløpig... :jepp:

TS

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor i 2-roms på Storelva. Jeg fikk leiligheten uten at det ble spurt noe om hvorvidt jeg hadde barn eller partner

Gjest Armule
Skrevet

Jeg tror at hvis det er ledig, og man er midt i semesteret så kan man godt klare å få en leilighet! Så om du får en hybel kan du sikkert sette deg på venteliste eller noe, og se om du får. På søknaden man sender til boligtorget mener jeg bestemt at man må oppgi om man tar med/har samboer.

Prestvannet sine toroms er kjempefine! De har nettopp vært i en prosess med oppussing, så alt er i stor grad tipp topp. Badet er veldig lite da, men det er bare tilvenning! Her snakker vi bad på maks to kvm :P Vi trives og er veldig fornøyde :)

Elverhøy er også et godt alternativ, men jeg tror at hybler må dele bad, og for å kunne gå til det badet må man gjennom gangen som ALLE i hele etasjen må igjennom. Så ikke noe gøy ut.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar fra begge to! Synes det høres bra ut. Får jeg en hybel så flytter jeg inn i den, og så eventuelt videre til leilighet når jeg får tildelt det.

Så fint at det er tipptopp på Prestvatnet! Lite bad har jeg hatt før, så det går sikkert bra ja. Har man et lite bad så har man flere kvadratmeter andre steder, det er jo det positive :jepp:

Noterer meg det med badet på Elverhøy-hyblene. På Sito sine plantegninger er det jo to hybler og kjøkken i ett, og så er badet tegnet inn som en helt egen firkant, så det stemmer nok. Det er bare to som deler da, så det er vel ikke så ille, men såklart kjedelig å måtte gå ut i gangen. På Prestvatnet har man jo faktisk eget bad, men er enten 5 eller 10 som deler kjøkken! 10 er litt mye synes jeg...

Gleder meg til å flytte oppover, håper på å få en hybel snart - men det er vel bare å være tålmodig ennå ettersom oppsigelsestiden er bare 1 måned!

AnonymBruker
Skrevet

Prestvannet har også leiligheter som er 28 kvm. Små men kjempekoselige!

AnonymBruker
Skrevet

Ja har sett det! Der har man jo en liten veranda også :) Men ser bilder av en 3-roms som jeg antar er i samme bygg (trehusene?) og der er det liksom veldig mye panel, er det sånn ennå og er det sånn i hybelleilighetene? Det gjør ikke meg noe, men da tror jeg jeg skal pynte litt ekstra med bilder og sånt :tunge1:

Skrevet

Jeg har bodd på storskogåsen - likte det godt :-) Hadde eget bad, men delte kjøkken med 4 andre (var ikke alltid det bodde folk i alle de andre hyblene). Syns dette passa perfekt, hadde jeg vært student og singel igjen, hadde jeg gjerne flytta inn på nytt! Det er vel 2 år siden jeg flytta ut..

Er veldig fornøyd med Storskogåsen, kan gå både til byen og til universitetet og jeg opplevde vel aldri irrterende bråk.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor på Prestvannet, i en møblert 28 kvm hybelleilighet, med min samboer.

Det er synd at Sito ikke har lagt ut noen bilder fra hybelleilighetene som de har på Prestvannet, for de er veldig fine! Passer perfekt for de som er enslige. Det er ikke langt til byen eller butikken, og det går direktebusser til universitetet fra 7 - 12 hver dag.

Bildene på Sito stemmer heller ikke overrens med hvoran vår leilighet ser ut. Vi har ikke veranda f.eks. Har heller ikke sett at noen andre har det. Det er ingen panel på veggene, veldig lyst og åpent. Høyt under taket (Vi bor i 4.etg, så det er skråtak). Vet ikke hvordan man legger ut bilder fra pc her, for da kunne jeg lagt ut bilder fra vår leilighet hvis du var interessert.

3-roms leilighetene er vel for familier med barn? Tror det er kun familier som kan få slike.

Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Storskogåsen ligger vel midt mellom universitetet og sentrum, er det ikke kanskje ca. 20 minutter å gå i begge retninger? Egentlig perfekt beliggenhet da :) Bra å høre at du aldri opplevde noe ekstremt bråk. Har hørt om studentboliger andre steder hvor det er fest og støy minst 3-4 kvelder i uka, og det høres jo slitsomt ut hvis man prøver å være seriøs student... Har også bodd i studentbolig en stund selv, der var det stort sett så stille at jeg nesten begynte å lure på om jeg var den eneste som bodde der :sjenert:

Har dere forresten noe å si om Øvre Breivang? Det er jo nærmest skolen :)

Såvidt jeg har skjønt, så bor det en del elever på vgs både på Storskogåsen og Øvre Breivang? Går det greit, eller er det mye festing, nybegynner-utløsning av brannalarmer osv? :fnise:

TS

Skrevet

Ingen av de jeg bodde med var fra vgs iallefall, så det vet jeg ingneting om.. Så ingen som så ut som de gjorde det heller ;) Jeg hørte ikke ofte brannalarmen, var vel ute...1 gang på det året jeg bodde der.. Mulig den hra vært utløst oftere uten at jeg var hjemme.. :P Var iallefall veldig fornøyd med Storskogåsen, og hadde nok valgt det igjen om jeg skulle inn i studentboliger :-) Vet ingenting om øvre Breivang annet at det er veldig nærme universtetet, men et stykke fra byen :-)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor på Prestvannet, i en møblert 28 kvm hybelleilighet, med min samboer.

Det er synd at Sito ikke har lagt ut noen bilder fra hybelleilighetene som de har på Prestvannet, for de er veldig fine! Passer perfekt for de som er enslige. Det er ikke langt til byen eller butikken, og det går direktebusser til universitetet fra 7 - 12 hver dag.

Bildene på Sito stemmer heller ikke overrens med hvoran vår leilighet ser ut. Vi har ikke veranda f.eks. Har heller ikke sett at noen andre har det. Det er ingen panel på veggene, veldig lyst og åpent. Høyt under taket (Vi bor i 4.etg, så det er skråtak). Vet ikke hvordan man legger ut bilder fra pc her, for da kunne jeg lagt ut bilder fra vår leilighet hvis du var interessert.

3-roms leilighetene er vel for familier med barn? Tror det er kun familier som kan få slike.

Åh, så bra å høre :) Direktebuss på morgenen høres jo helt supert ut. Så ut som man må bytte buss bortsett fra denne tiden, men da går det kanskje an å heller gå litt og bare ta én buss likevel, for det er vel ikke såååå langt å gå?

Rart at ikke plantegningen stemmer... Men, når du sier dere bor i 4. etasje, så bor dere vel i blokk? I såfall stemmer kanskje plantegningen for trehusene, men ikke for de tilsvarende leilighetene i blokkene? Hadde vært kjempefint om du hadde orket å legge ut bilde altså, men bare hvis du vil da! :) Tror det går an å legge til bilder ved å trykke på "Legg til vedlegg" under der man skriver her?

Tror 3-romsleilighetene er for de med barn ja. Er vel litt for råflott om single opptar en hel treroms/57 kvm helt alene :jepp:

Ingen av de jeg bodde med var fra vgs iallefall, så det vet jeg ingneting om.. Så ingen som så ut som de gjorde det heller ;) Jeg hørte ikke ofte brannalarmen, var vel ute...1 gang på det året jeg bodde der.. Mulig den hra vært utløst oftere uten at jeg var hjemme.. :P Var iallefall veldig fornøyd med Storskogåsen, og hadde nok valgt det igjen om jeg skulle inn i studentboliger :-) Vet ingenting om øvre Breivang annet at det er veldig nærme universtetet, men et stykke fra byen :-)

OK, betryggende, hehe ;) Har Storskogåsen med på søkelisten min, så det er vel bare å håpe :)

Jeg tenker at det er nært nok byen så lenge det ligger mellom sentrum og universitetet, og ikke på "feil side" ala Stakkevollan og Ørndalen... Men Stakkevollan har jeg lest mye bra om... Ikke så lett å finne ut av det her, har masse forskjellige boliger på listen og føler egentlig at det er mye positivt og litt negativt med alle, slik at det kanskje er litt hipp som happ hvor jeg ender opp :)

Skrevet

Du kommer sikkert til å trives uansett hvor du havner :-)

AnonymBruker
Skrevet

Du kommer sikkert til å trives uansett hvor du havner :-)

Ja, jeg tror det, har blitt ivrig på Tromsø nå :) Har aldri vært der engang, men ingen jeg kjenner som har vært der har sagt et eneste negativt ord om det stedet... Hehe :) Gleder meg både til studier, drikkekultur og naturopplevelser :popcorn:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...