Gå til innhold

Vondt lukt fra avlørsrøret til vaskemaskin

Anbefalte innlegg

Skrevet

De siste par dagene har det begynt å lukte helt forferdelig fra avløpsrøret til vaskemaskinen vår (det som er montert opp langs veggen). Det lukter skikkelig jordslag, forpester hele badet. Jeg har prøvd å kjøre et par tomme 90 graders vasker, men det hjelper ikke. Vi bruker ikke noen vaskemidler med mye parfyme (kun Neutral) og jeg er ganske lost på hva jeg kan skal gjøre for å få bort lukta. Noen gode idéer?

Videoannonse
Annonse
Gjest Bjørn82
Skrevet

De siste par dagene har det begynt å lukte helt forferdelig fra avløpsrøret til vaskemaskinen vår (det som er montert opp langs veggen). Det lukter skikkelig jordslag, forpester hele badet. Jeg har prøvd å kjøre et par tomme 90 graders vasker, men det hjelper ikke. Vi bruker ikke noen vaskemidler med mye parfyme (kun Neutral) og jeg er ganske lost på hva jeg kan skal gjøre for å få bort lukta. Noen gode idéer?

Få deg et avløpsrør med vannlås, slik at du slipper lukten ifra kloakken som kommer opp igjennom røret. Dersom du ikke har vannlås på avløpsrøret ifra før da. Annet alternativ er at du tetter rundt slangen og avløpsrøret med f.eks en slangeklemme, eller får satt på en overgang slik at vannet får rent ut, og at det ikke vil komme inn vond lukt.

Skrevet

Men det er jo rart at det først er nå det har begynt å lukte, om det er kloakk som lukter? Vi har bodd her i fire måneder tross alt.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg opplever også det innimellom hos meg, er nok en vannlås som skulle vært et sted. Men det jeg gjør er å helle nedi et par liter vann, noen ganger vann med salmiakk i, hos meg kan det hjelpe veldig lenge til jeg må gjøre det igjen. Siden det er vanskelig å komme til så ruller jeg sammen no reklamepapir, de litt glansa, så bruker jeg det som trakt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...