Gjest Chevy Skrevet 31. mai 2011 #1 Skrevet 31. mai 2011 ok, saken er at jeg skulle begynne og spare til mac nå.. jeg og kjæresten skal i tillegg ta et skippertak for og få bort forbruksgjelda mi på 30 000 kr.. den er i samme bank, så jeg har bare ei rente og forholde meg til der.. men så til dette som jeg ikke vet om jeg bør gjøre, jeg trenger altså ny data, holder mye på med foto og sånn og tror mac kan være tingen for meg (ikke den dyreste selvfølgelig). elkjøpt tilbyr nå inntil 30 mnd nedbetaling rentefritt..er dette fullstendig på hodet? ettersom jeg uansett skulle begynne og spare så tenker jeg at det blir nesten det samme siden det ikke påløper renter.. men mulig jeg er stokk dum og bare burde skytes i hodet først som sist:P haha! og, jeg har altså også fullstendig kontroll på økonomien nå, forbrukslånet er gammelt tullball ! regner med at jeg får mange : IKKE GJØR DET!!!! svar nå, og det er helt greit:P jeg er bare ute etter innspill!
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2011 #2 Skrevet 31. mai 2011 Du har rett, ikke gjør det. Spar til det du ønsker deg, det er det eneste som er helt sikkert at er DITT til slutt
Gjest Chevy Skrevet 31. mai 2011 #3 Skrevet 31. mai 2011 Du har rett, ikke gjør det. Spar til det du ønsker deg, det er det eneste som er helt sikkert at er DITT til slutt setter pris på innspill! keep'em cooming:D !!
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2011 #4 Skrevet 31. mai 2011 Jeg tenker også at du på en måte får to lån å forholde deg til da, at du nedbetaler et dyrt forbrukslån samtidig som du skal nedbetale en mac også. Over 30 måneder sa du, rentefritt? Hva er haken? Tenker kanskje det kan bli litt vanskelig i måneder der økonomien strammer, men det vet du best selv, hva du har å rutte med i måneden..
DBM Skrevet 31. mai 2011 #5 Skrevet 31. mai 2011 Hva er kredittkjøpsprisen? Du må nok uansett ut med et gebyr, ellers hadde alle tatt nedbetaling over 30 mnd.
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2011 #6 Skrevet 31. mai 2011 Ulempen er grisehøy rente om du er forsinket på en betaling. Virker som om det ikke skal mer til enn ei forsinket betaling, så sitter du der med 20%+ rente resten av beløpet.
Sofiemor Skrevet 31. mai 2011 #7 Skrevet 31. mai 2011 Hva er kredittkjøpsprisen? Du må nok uansett ut med et gebyr, ellers hadde alle tatt nedbetaling over 30 mnd. Er ikke den på rundt 450 kr ca?
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2011 #8 Skrevet 1. juni 2011 Det at du i det hele tatt vurderer å kjøpe på kreditt, viser jo at du overhodet ikke har lært fra forrige gang. 4
Østlandet Skrevet 1. juni 2011 #9 Skrevet 1. juni 2011 Det at du i det hele tatt vurderer å kjøpe på kreditt, viser jo at du overhodet ikke har lært fra forrige gang. Bifalles. Kort og godt.
Gjest Chevy Skrevet 1. juni 2011 #10 Skrevet 1. juni 2011 Bifalles. Kort og godt. Klart jeg har lært. Ellers hadde jeg ikke spurt her,men løpt ut og kjøpt:)
Østlandet Skrevet 1. juni 2011 #11 Skrevet 1. juni 2011 Klart jeg har lært. Ellers hadde jeg ikke spurt her,men løpt ut og kjøpt:) Da er altså anbefalingene til de fleste her, om du må ha ny pc/mac, å ta det i denne rekkefølge. -Betale gammel forbruksgjeld. -Spare penger. -Kjøpe.
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2011 #12 Skrevet 1. juni 2011 Det er et lurt tips å ikke holde på med en dyr hobby når man nettopp ikke har råd til å holde på med en dyr hobby. Jeg tar for eksempel ikke opp forbrukslån for å drive med hest fordi jeg ikke har råd til å drive med hest.
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2011 #13 Skrevet 1. juni 2011 Klart jeg har lært. Ellers hadde jeg ikke spurt her,men løpt ut og kjøpt:) Hvis du virkelig hadde lært, ville du ikke trengt å spørre her. 2
Gjest Chevy Skrevet 1. juni 2011 #14 Skrevet 1. juni 2011 Hvis du virkelig hadde lært, ville du ikke trengt å spørre her. ok, det er din mening:) uansett, jeg skal ikke gjøre det:) takk for meg
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2011 #15 Skrevet 1. juni 2011 ok, det er din mening:) uansett, jeg skal ikke gjøre det:) takk for meg Fornuftig av deg! Lykke til med sparingen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå