Gå til innhold

SFO når mamma er i permisjon

Anbefalte innlegg

Gjest Natalie
Skrevet

Hei.

Jeg ønsker å få noe innspill fra dere ang. SFO til gutten vår.

Vi har en gutt som går i 1. klassen nå. Jeg er i permisjon nå, derfor har jeg sagt opp SFO. jeg tenkte at vi skulle få litt tid sammenmed gutten samt vi kunne spare 2500,00 kr i mnd.

Men mannen min var i mot dette. Han synes at det var dårlig ide' fordi gutten ville kjede seg. Han har ingen søsken. Vi venter barn nr.2 nå.

Det er ikke lenge til sommerferien så jeg har tenkt å prøve litt for å se om hvordan det går. hvis det går dårlig, vil vi semde ham til SFO 2 dager i uke fra neste år.

Hva synes dere?

Hva vil dere gjøre med barn når dere er hjemme i et år?

På forhånd takk for alle innspillene:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser ingenting galt i at gutten din ikke skal gå på SFO, når dere ikke har behov for det :) Dere sparer jo masse penger og får mulighet til å kose dere ekstra sammen. Folk glemmer at det ikke er lenge siden ordningen kom og at barn levde fint før den tid også. SFO er til for voksne, ikke barna - de klarer seg flott uten.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge han faktisk får ting å drive med som fotball, tegning, venner å være sammen. Dvs at du ikke bruker all tid på babyen mens storebror blir sittende foran TV'n.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser at nevøene mine har mye av sitt sosiale liv på SFO, alle vennene går der, og for dem hadde det nok vært trist å slutte.

AnonymBruker
Skrevet

Da min mann ble uføretrygdet så vi oss nødt til å si opp sfo, for å få hjulene til å gå rundt.

Jeg skulle ønske jeg hadde hatt råd til at de kunne fortsette der siden de falt mye utenfor sosialt.

Vil han se på det som en glede å være hjemme sammen med deg og babyen, eller vil han se på det som straff?

Jeg må erfaringsmessig være enig med mannen din.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble permittert for en tid tilbake, og da sa vi opp sfo. Det førte til at barnet vårt hadde kortere dager, og med en mamma som var hjemme hadde hun mulighet til å ha med andre barn hjem, eller bli med hjem til andre barn som heller ikke var på sfo. Det ble en mer avslappende hverdag, og barnet kjedet seg ikke. Skulle gjerne hatt den tiden tilbake...

• Liker 2
Gjest Gjest
Skrevet

Vi har en som starter skolen nå og da har vi permisjon. Vi har valgt å ha sfo - mest på grunn av det sosiale. Men også fordi vi da har tid til å ha babytid alene med minstemann - og så kan storebror heller få korte dager/være hjemme når han selv har behov for det. Her er det ikke mange som ikke er på sfo, så er redd det vil være kjedelig å bare være hjemme med mamma og baby.

Skrevet

SFO er en oppbevaringsløsning for travle foreldre, og bør unngås i den grad det lar seg gjøre.

Gjest Natalie
Skrevet

Hei.

Tusen takk for alle svarene:-)

Jeg har sjekket litt i dag. Han får lov å være med forballtrening hver dag fra kl 15 til kl 16. Så jeg har tenkt å ha ham i SFO en dag i uka fra høsten samt ha ham i fotballtrening når ham har lyst. Jeg tror at det vil gå bra:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...