AnonymBruker Skrevet 31. mai 2011 #1 Skrevet 31. mai 2011 Når jeg klør meg i hodebunnen får jeg et hvitt belegg under neglene. Det er ikke flass eller tørr hodebunn (sjekket med frisør). Bruker ordentlige produkter, og for det meste kun hårspray hva gjelder stylingprodukter. Noen som har opplevd noe lignende? Hva gjorde du for å bli kvitt det? Utrolig irriterende, selv om det ikke synes med mindre jeg "klør opp" litt belegg. Takk på forhånd!
Gjest _Hufsa_ Skrevet 31. mai 2011 #2 Skrevet 31. mai 2011 Jeg får også sånn. Hårbørsten min blir blant annet full av et ekkelt fettete belegg Har konkludert med at det er fet flass. Det finnes nemlig to typer flass, fet flass og tørr flass. Jeg holder det i sjakk med Shampoo Two fra Paul Mitchell. Det står litt om den her: http://www.paulmitchell.com/en-us/Products/PaulMitchell/Clarifying/Pages/ShampooTwo.aspx Dette er det eneste produktet jeg har funnet som har hjulpet, og jeg har prøvd litt av hvert. Jeg bruker denne shampoen hver gang jeg vasker håret i tillegg til en flass shampo fra KMS California (denne hjelper mot den ekstremt kløende hodebunnen min) Men det skal sies at om jeg lar være å bruke Shampoo Two noen hårvasker så kommer problemet tilbake.
Antlers Skrevet 31. mai 2011 #3 Skrevet 31. mai 2011 Gratulerer, du er et helt vanlig menneske Sebaceous glands secrete the oily, waxy substance called sebum (Latin, meaning fat or tallow) that is made of fat (lipids), wax, and the debris of dead fat-producing cells. ..... Sebum is odorless, but its bacterial breakdown can produce odors. Sebum is the cause of some people's experiencing "oily" hair Du kan lese mer om det her: http://en.wikipedia.org/wiki/Sebaceous_gland eller søke på f.eks "sebum + hair" Noen har mer enn andre, og du kan risikere å forverre det om du vasker håret for ofte, eller med for sterk shampoo, siden hodebunnen kan begynne å kompensere for at de naturlige oljene blir strippet ved å ganske enkelt produsere mye mer. Håret vil se mindre fett ut om du børster fra rot til tupp med en naturhårsbørste. Da fordeler du nemlig sebum (talg på norsk?) nedover hele lengden, og håret vil se mer skinnende enn fett ut. Du blir ikke kvitt dette siden det produseres naturlig hele tiden, men du kan altså begrense det ved å ikke vaske for ofte/med for sterk shampoo og ved å gre det så det fordeles i hele håret
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2011 #4 Skrevet 1. juni 2011 Hufsa: Tror nok ikke jeg har det samme. Det sitter ganske fast i hodebunnen med mindre jeg klør på det. Antlers: Jeg har aldri sagt noe om fett hår. Det er ikke det Håret er normalt og dette belegget er hvitt, og ganske tørt. Det er ikke slik at jeg grer det ut i håret. Det er ikke fett/talg. Anyway, takk til dere som har svart!
Antlers Skrevet 1. juni 2011 #5 Skrevet 1. juni 2011 Hufsa: Tror nok ikke jeg har det samme. Det sitter ganske fast i hodebunnen med mindre jeg klør på det. Antlers: Jeg har aldri sagt noe om fett hår. Det er ikke det Håret er normalt og dette belegget er hvitt, og ganske tørt. Det er ikke slik at jeg grer det ut i håret. Det er ikke fett/talg. Anyway, takk til dere som har svart! Det er noe som kan få håret til å se fett ut, det er ikke slik at det automatisk gjør det for alle (med mindre man går en stund uten å børste/vaske, da). Jeg ville bare skrive litt om det for å få frem hva det var. Mitt oppfører seg akkurat som ditt, så derfor antar jeg at det er det samme. Det kan jo selvsagt være produktrester fra shampoo og balsam, men da hadde du antageligvis merket at håret ditt var litt rart også. Det er nok bare sebum og en dasj døde hudceller 1
mari4ever Skrevet 2. juni 2011 #7 Skrevet 2. juni 2011 Når jeg klør meg i hodebunnen får jeg et hvitt belegg under neglene. Det er ikke flass eller tørr hodebunn (sjekket med frisør). Bruker ordentlige produkter, og for det meste kun hårspray hva gjelder stylingprodukter. Noen som har opplevd noe lignende? Hva gjorde du for å bli kvitt det? Utrolig irriterende, selv om det ikke synes med mindre jeg "klør opp" litt belegg. Takk på forhånd! Hei Hvis det ikke er flass eller tørr hodebunn vet ikke jeg hva som er problemet. det høres ut som du har tørr hodebunn, vertfall hvis du klør du trenger fuktighet til håret og beroligende og balanserende produkter til ditt hår. jeg bruker john masters organics zink and sage shampoo i hodebunnen og lar den virker litt før jeg skyller ut. denne holder min tørre hodebunn i sjakk ( har ellers store klumper med tørt , hvitt belegg) sjampoen inneholder ikke såpe, men beroligende oljer som aloe vera juice, zink og rosmarin. bruker ikke balsam for å irritere mer fås billig her inkludert frakt JMO shampoo
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2011 #8 Skrevet 2. juni 2011 sjekk denne tråden. http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=561582
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå