Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en "osmo essence intensive deep repair mask" boks her som jeg bruker, men bakpå den står det ikke no om hvor ofte jeg kan bruke den.. er det greit å bruke den et par ganger ukelig om da om man har råd til det? evt hvorfor ikke ?

jeg lurer også på om det går ann å ha i hårkuren lenger enn 15 min eller om det er kun en minstegrense ?

og til sist lurer jeg på hva det menes med at håret skal være håndduktørket først... skal det være fuktig eller helt tørt ?

takker for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge håret ditt ikke blir fett og tungt av det er det bare å bruke den så ofte du vil, og 15 minutter er verken minimums- eller maximumgrense, bare den tiden de anbefaler for å få full effekt. Bare bra å la den sitte i lenger - det skader ihvertfall ikke.

Håndkletørket hår er hår som er vasket og så klemt så mye vann som mulig ut av med et håndkle. Det skal være vått, men ikke dryppende vått.

:)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge håret ditt ikke blir fett og tungt av det er det bare å bruke den så ofte du vil, og 15 minutter er verken minimums- eller maximumgrense, bare den tiden de anbefaler for å få full effekt. Bare bra å la den sitte i lenger - det skader ihvertfall ikke.

Håndkletørket hår er hår som er vasket og så klemt så mye vann som mulig ut av med et håndkle. Det skal være vått, men ikke dryppende vått.

:)

ettersom at jeg må bruke rettetang på krøllene mine etter hver vask så synes jeg det er greit å bruke hårkur ofte å da helst en stund når jeg først gjør det ( se på tv i en halvtime eller noe)

takk for svar ! :)

AnonymBruker
Skrevet

forresten en ting til.. er det noe regel for hvor mye jeg skal bruke ? kan det bli for mye i håret ?

Skrevet

Nei, så lenge du skyller godt ut så skal blir det vel ikke for mye... Men du får ikke nødvendigvis bedre effekt jo mer du har i; fordel heller en passelig mengde godt i håret ditt, så slipper du å kjøpe ny etter en uke. :)

Målet som står på pakken (hvor mye du skal bruke) er stort sett beregnet etter middels langt hår, så hvis du har veldig langt eller veldig tykt hår kan du ta i litt ekstra i forhold til det som er anbefalt på pakken.

Men hvis du bruker rettetang hver dag, pass på å bruk en varmebeskytter før du retter det ut. Det er minst like viktig som hårkur. Du får varmebeskyttende produkter i alle prisklasser, fra veldig mange produsenter og i de fleste butikker. Bruker GHD sin selv, og er kjempefornøyd. Kjøpte en fra Aussie på Vita til lillesøster, den er litt billigere enn GHD, lukter kjempegodt og skal gi bra effekt.

• Liker 1
Skrevet

Hvis det er proteinkur det er snakk om, skal den ikke stå lenger i enn 3-5 minutter. Dette er pga. håret kan bli veldig sprøtt hvis dette virker for lenge.. Men i og med at det ikke står noe på embalasjen, så regner jeg med det kun er fuktighetskur. Da kan du faktisk godt sove med den og ha et håndkle på puta ;) Veldig effektivt!

• Liker 1
Gjest Lottiplott
Skrevet

Hårkur får forresten mindre effekt dersom du bruker den ofte. Det lønner seg å bruke den en gang i uken, også heller en god fuktighetsbalsam el.l. hver gang du vasker håret. Husk at du skal bruke balsam etter kuren for å lukke skjellaget i hårstråene. :)

Jeg har langt, tjukt hår, og bruker omtrent 1-2 spiseskjeer hver gang, men det varierer etter hvor tørt håret mitt er, eller hvordan været er. Vinter og tørr luft = masse kur. :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...