Gå til innhold

Baby dele drikkeflaske med hund?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fant denne videoen. Syntes tennene til hunden er farlig nær babyen, og jeg syntes også det er ekkelt at en voksen person sitter å filmer at barnet drikker hundesikkel uten å gjøre noe.. Er dette normalt i barn/hund?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og faren som sier "Mmm deilig" etter at hunden har sleika på flaska og ungen putter den i munnen etterpå. GROSE!

Skrevet

Jeg synes at videoen var helt bedårende. Kjempeviktig at våre nye borgere stifter trygg og god bekjentskap til dyr. Babyen drikker da strengt sagt ikke hundesikkel - de deler litt på vannet. Det finnes mye farligere ting for et litet menneskebarn ute i verden enn litt hund! Personlig deler jeg ofte vannflaske med hunden min, hunder kan ikke smitte menneskr med noen dødelig sykdom i Norge. Derimot er det kun kjæreste og meget nær familie som jeg drikker av samme flaske til når det gjelder de tobeinte. Hvis hunden i videon skulle ha ringorm, så er det vel i andre enden av kroppen at de holder til. Spiser hunden mus, må man jo være obs på musepest, men det er vel ikke et så utbredt fenomen. Katt + baby kan man derimot holde litt mer øye på akkurat pga musepesten. Jeg synes at det var en kjempesøt film med samspill hund + baby :-) Ser ut som om hunden koser seg med en flott ny verdensborger der :-)

• Liker 11
Skrevet

Jeg klarer ikke la være å rynke på nesen og tenke ÆSJ! :spy:

Jeg har jo hørt folk si at hundespytt ikke er uhygienisk, men det hjelper ikke om det er sant. For meg blir det veldig feil uansett.

• Liker 4
Skrevet (endret)

Hunden oppfører seg jo eksemplarisk. Særdeles forsiktig med tennene og når ungen tar for mye på potene så flytter han labben i stede for å velge f.eks knurring. At hunden holder tennene i nærheten av ungens hender ser jeg på som uproblematisk.

Deling av drikkeflaske? Blir veldig direkte, men strengt tatt ikke noen katastrofe heller akkurat. At faren sier "mmm deilig" viser jo nettopp at han også ikke fant det så veldig delikat :)

edit: Så forøvrig at også

av samme hund og unge også var lagt ut. Helt herlig å se hvordan hunden ikke bare slipper leken ned foran ungen, men også gir den et lite dytt med snuta for å vise at han vil at ungen skal plukke den opp. Endret av Windsor
  • Liker 6
Gjest gjest
Skrevet

eg trodde det var mye farligere å bli bitt til blods av et annet menneske enn av et dyr, og det sier vel litt om hvor mange bakterier vi har i munnen, og babyer stapper alt mulig annet i munnen så dette var ikkje noe ille synes eg ihvertfall

Skrevet

Jeg synes at det var en kjempesøt film med samspill hund + baby :-) Ser ut som om hunden koser seg med en flott ny verdensborger der :-)

Jeg synes også filmen var kjempesøt. Med unntak av flaskedelingen. :)

Jeg elsker hunder, men tanken på akkurat det med å "utveksle spytt" med et dyr gjør meg litt uggen.

• Liker 1
Skrevet

Som hundeeier av rottis selv, syns jeg ikke det var noe skummelt med denne videone i det hele tatt. Og ungen utvikler sikkert ett toppers imunforsvar :) Bakterier er det jo på alle leker uansett.. Men kommer sikkert til å lære vår baby til å ikke dele flaska da. :)

• Liker 2
Skrevet

Ser ikke helt problemet med det..

Her er 1 åringen min støtt og stadig ute i vann og matskåla til hunden og plaker litt, og smaker litt på det som er der. Og spiser han noe mat selv, deler han alltid broderlig med hunden..

Tror det er ting som er verre å få i seg for barn, enn litt hundeslev..

Men det er nå min mening da.. :)

Skrevet

Fantastisk :legrine: For en tålmodig hund!

Det første jeg tenkte når jeg så tittelen var: :omg: men når jeg så snutten, var det jo bare søtt. Husk at selv om en hund slikker seg bak, så spiser den også med munnen. Hunder og katter har en "selv desinfiserende" ( i mangel av ord. :sjenert: ) evne.. Så det er ikke helt sterilt, men dog...

Dessuten har hunder helt kontroll på hvor og hvor stor tyngde de har på bittet. Ihvertfall en så disiplinert hund som det!

Tror kanskje det skremte TS at det var en Rottweiler, der har jo ikke det beste ryktet, ufårstålig nok, siden de er meget sindige og behaglige familie hunder.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Min lille jente syntes det var mye kulere å gå til hunden å la den vasket seg etter å ha spist is, enn at mor hentet klut...og hun kunne sitte å dele is mked hunden.. hun har nå vokst seg til frisk og herlig 17 åring uten astma eller allergi av noe slag..

syntes samspillet mellom hund og barn i denne filmen var helt herlig..

Mer bekymret for hva de putter i munnen på lekeplasser osv..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

hunder kan ikke smitte menneskr med noen dødelig sykdom i Norge.

Det er faktisk større sjanse for at mennesket ( i dette tilfellet babyen) ” smitter” hunden med sine bakterier.

Har man dyr og barn i samme familie vil man dele på bakteriefloraen. Uavhengig av hvor ”nær” denne kontakten er. De fleste bakteriene befinner seg nemmelig på huden, og ikke i spytt eller andre sekreter.

• Liker 1
Skrevet

:sprettoy:

Uansett hvor liten fare det er for å bli smittet av noe synes jeg det er utrolig ekkelt med folk som "deler spytt" (dvs deler mat, lar seg slikke på munnen etc) med hunder! Hunder stikker snuten sin i alt mulig rart, deriblant spiser mange av dem avføring.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns faktisk menneskesikkel er verre enn sikkel fra dyr.

Gjest Gjest
Skrevet

Det er direkte ekkelt! Ikke kom å fortell meg at tungen til loppesirkuset er ren og bakteriefri. De slikker seg i analen og så "kliner" eiere med dyret etterpå. Ærk og dobbelt æsj til eiere som bedriver slikt.

• Liker 1
Skrevet

Folk er så hysteriske ift barn og dyr, DET blir jeg kvalm av!

Denne videoen var jo kjempesøt! :) Jeg er sikker på at faren er kjempeglad i hunden også, og relativt klar over at familiens hund ikke er bærer av noen kjempefarlige sykdommer.

Visste dere forresten at spyttet til hunder/katter er mye renere enn menneskespytt? Dette fordi de har et naturlig "desinfeksjonsmiddel" i spyttet. De bruker jo tunge til alt!

Dere hadde vel ikke reagert om det var tante, et annet barn, eller mormor som delte flaska med ungen? Sykdommer smitter sjeldent mellom arter.. fra menneske til menneske derimot. Skal dere være skeptiske til bikkja, får dere jammen være skeptiske til mormor også! :jolie:

• Liker 1
Skrevet

Denne videoen var jo kjempesøt! :) Jeg er sikker på at faren er kjempeglad i hunden også, og relativt klar over at familiens hund ikke er bærer av noen kjempefarlige sykdommer.

Visste dere forresten at spyttet til hunder/katter er mye renere enn menneskespytt? Dette fordi de har et naturlig "desinfeksjonsmiddel" i spyttet. De bruker jo tunge til alt!

Dere hadde vel ikke reagert om det var tante, et annet barn, eller mormor som delte flaska med ungen? Sykdommer smitter sjeldent mellom arter.. fra menneske til menneske derimot. Skal dere være skeptiske til bikkja, får dere jammen være skeptiske til mormor også! :jolie:

Men mormor har forhåpentligvis ikke sittet og slikket seg i ræva før hun drakk av flasken, eller gomlet i seg en avføring hun fant på bakken utenfor.

Sykdom eller ei, det er uansett ekkelt!

• Liker 2
Skrevet

Skal dere være skeptiske til bikkja, får dere jammen være skeptiske til mormor også! :jolie:

For meg er det unaturlig å dele flaske med andre enn kjæreste/samboer. Da deler man jo ofte litt spytt likevel, så da er det liksom greit. Utover det deler jeg ikke flaske med verken bestemor eller venninner. :)

Og det har ikke nødvendigvis med redsel for smittefare å gjøre. Mennesker og dyr som deler spytt bare ser veldig ekkelt ut for meg, når jeg vet at dyret bruker tunga si til å vaske seg selv og slikke på alt fra andre dyr til avføring og annet den finner ute. Så selv om hunden har desinfiserende spytt sånn at den ikke smitter oss med noe, så synes jeg det er ekkelt å tenke på at den ganske nylig har slikket i seg urin og avføring. Og i tillegg har jo mange hunder skikkelig stålånde. :ler:

Det blir litt sånn i samme bane som at jeg vet at det ikke er farlig å plukke opp noe som har ligget i matsøpla i en times tid og spise det, men jeg knytter en del ubehagelige bilder til det likevel så derfor gjør jeg ikke det.

Ingenting vondt ment om hunder. De er herlige dyr!

Gjest lilly
Skrevet

Sykkylvsbladet faktisk..Mulig jeg kjenner disse folkene,hehe.

Skrevet

Helt enig :jepp:

Nyyyyyyyydelig video og fantastisk sympatisk hund :-) Fin familiestund!

Ser over her at noen påpeker at vi tobente derimot kan påføre hundene smitte - så bra å vite, da skal jeg være forsiktigere med at hunden min ikke får "menneskesikkel" på mat jeg gir han som jeg har smakt på :-) Men det har gått bra i mange år for oss - tror, slik det også var nevnt over, at vi deler den samme bakterieflora i vår lille familie. Tillater derimot aldri at hunden min får mat av fremmede. Desverre snapper han til seg noe han finner på bakken ute i blant (særlig nå i denne grill/picnicsesong), hvis det går så fort ned at jeg ikke rekker å snappe det tilbake ender det ofte i diaré. Derimot har jeg aldri noen gang misstenkt at jeg har blitt smittet av hunder av noe som helst :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...