Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har akkurat tatt ut mitt første par tova votter av vaskemaskinen. Er så skuffet, de er nesten like store.

Har strikket etter oppskrift, brukt Pt2 ren ny ull, vasket i maskin på 60 gr sammen med en olabukse og grønnsåpe i vannet.

Forstår ikke hva jeg kan ha gjort feil. Oppskriften er fra Sandnes Garn.

Noen som har opplevd det samme? Hvis ja, fant dere ut hva dere hadde gjort feil?

Skrevet

Hvilken farge er det? Jeg har tovet masse, men har dårlig erfaring med hvitt garn. Hvor langt program tok du?

Skrevet

Lilla og bringebærrødt. Hvitt vet jeg ikke tover. Programmet var på 55 min. Har det noe å si?

Skrevet

Vanskelig å si hva som har gått galt men den gamle maskina mi tovet bra på 60 graders kortprogram, mens den jeg har nå må jeg kjøre vanlig program, tror det er 140 min. Bruker bare litt milo om jeg har, ellers ingenting, to tennisballef og et lite håndkle.

Skrevet

Heldig du som får det til. Fikk vite i går at det er stor forskjell på vaskemaskiner når det gjelder toving, men det hjalp jo ikke meg denne gangen.

Noen som har oppskrift på tova barnevotter str. 2-3 4 år i blåfjell garn?

Skrevet

Du kan bare prøve flere ganger da. Vask de igjen på 40-60 grader. Mulig jeg har den oppskrifta, skal se etter:-)

AnonymBruker
Skrevet

Du skriver at du har strikket i ren, ny ull, betyr det at den er superwash behandlet? For det tover nemlig ikke.

Skrevet

Du skriver at du har strikket i ren, ny ull, betyr det at den er superwash behandlet? For det tover nemlig ikke.

PT2 er tovegarn.

Skrevet

Heldig du som får det til. Fikk vite i går at det er stor forskjell på vaskemaskiner når det gjelder toving, men det hjalp jo ikke meg denne gangen.

Noen som har oppskrift på tova barnevotter str. 2-3 4 år i blåfjell garn?

Det finnes sikkert i garnbutikken. Om de fører garnet, så har de sikkert oppskriftsheftet også.

Skrevet

Oppskrifter var/er ikke lett å oppdrive her hvor jeg bor, det var en av grunnene til at jeg ba om hjelp.

Fikk bare tak i en oppskrift og det var den jeg strikket første paret etter og nå er det tova tre ganger og er like store. Ingen jeg kjenner strikker tova votter heller, så ingen har oppskrifter.

Til anonym: Ren ny ull er IKKE det samme som superwash. Superwash garn er behandlet, så vi kan vaske klærne i vaskemaskinen. Det kan en ikke med ren ny ull, den må håndvaskes.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...