Gå til innhold

Hvor mye forbrenner jeg på en arbeidsdag?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber som posbud med bil, og jobber ca 8 timer pr dag. Det er selvsagt mindre gåing enn for postbud uten bil, men det blir mye gåing inn og ut av bilen samt mellom bilen og postkassene.

Blir ikke anpusten og svett, som man blir ved f.eks jogging, men jeg er allikevel ordentlig sliten etter endt arbeidsdag. Bruker jo kroppen stort sett hele dagen.

Det jeg lurer på er om noen av en eller annen grunn har peil på hvor mye kalorier jeg bruker pr arbeidsdag, sånn ca? Evt hvordan jeg selv kan beregne det?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Takk for linker! Ser ut som det ligger på ca 2200 til 2300 timer pr dag, på en vanlig arbeidsdag. Noe som betyr at jeg bør spise ca 1700 kcal pr dag dersom jeg vil ned i vekt+

Skrevet

Hvor mange kcal du skal ligge på for å gå ned i vekt er også avhengig av din nåværende vekt. En tommelfingerregel å forholde seg til er ca 33 kcal per kg kroppsvekt. Dette er hva du normalt trenger for å vedlikeholde vekta di og få i deg nok. Etter dette har du et "vindu" på ca 500 kcal som du kan ligge under, tilsvarende ca 28 kcal per kg kroppsvekt. Dette er per dag. Du kan også trene slik at du forbrenner 500 kcal ekstra, og dermed ligge på det normale antallet kcal de dagene du trener.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...