Gå til innhold

Betakaroten -men motsatt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo utallige tråder om betakaroten, men jeg lurer på om hva man bør spise ISTEDET for betakaroten, for å oppnå effekt og stoffer i kroppen?

Hvilke mat og grønnsaker utenom gulrøtter osv? Erfaringer? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette lurer jeg også ganske mye på :)

AnonymBruker
Skrevet

Dytter :)

Skrevet

Du lurer på hvilke typer frukt og grønt som inneholder betakaroten?

Gode kilder til betakaroten er gulrøtter, mango, aprikos, papaya, søtpotet, og grønne grønnsaker som spinat, persille, brokkoli og grønnkål.

Karotenoidene, og spesielt betakaroten, er kraftige antioksidanter som vi så absolutt bør få i oss mer av. Du finner dem i fargesterke frukter og grønnsaker, også de mørkegrønne - der ligger karotenoidene gjemt mellom det grønne klorofyllet.

Av det du spiser av betakaroten og de andre karotenene, blir ca. 50 % tatt opp fra tarmen. Vil du bedre opptaket? Ha litt god olje over de dampede gulrøttene, eller hva med en liten dæsj smør i en bakt søtpotet?

Hentet fra bama.no og antioksidanter.no

• Liker 1
Skrevet

Men hvorfor vil du ikke bruke betakaroten i pilleform? Husk at de bivirkningene som er nevnt med betakaroten er syntetisk betakaroten. Du kan også kjøpe naturlig betakaroten, det er både sunt og gir en fin brunfarge. :)

AnonymBruker
Skrevet

Men hvorfor vil du ikke bruke betakaroten i pilleform? Husk at de bivirkningene som er nevnt med betakaroten er syntetisk betakaroten. Du kan også kjøpe naturlig betakaroten, det er både sunt og gir en fin brunfarge. :)

Jeg elsker mat, så jeg får mye mer glede av å tygge enn å svelge en pille ;):fnise:

Skrevet

har mange venner rundt meg som har prøvd betakaroten i pille form. og de har ikke fått en fin og varig brnfarge. Huden ble grå aktig, så egentlig ut som om de hadde smurt seg inn med aske.

noen har t.o.m fått tilsendt flere pakker som er utgått på dato.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...