AnonymBruker Skrevet 31. mai 2011 #1 Skrevet 31. mai 2011 Vi har noen gardiner som barna ha klistrert sånt grønt klister på (slik som man bruker for å henge opp bilder o.l. på veggen). Dette har etterlatt seg grønne flekker på gardinene. Er det noen som vet hvordan man kan fjerne dette?
tuppe Skrevet 1. juni 2011 #3 Skrevet 1. juni 2011 Har du prøvd vanish eller annet flekkfjerningsmiddel når du vasker de i vaskemaskinen?
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2011 #4 Skrevet 1. juni 2011 Jeg har ikke vasket dem enda, er litt engstelig for at den grønne fargen kan smitte. Har forøvrig aldri vasket gardiner i maskin før. Er det noe spesielt jeg bør tenke på når jeg gjør det? Forøvrig er dette hvite gardiner.
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2011 #5 Skrevet 1. juni 2011 Prøv å vask dem da vel, jeg hiver mine gardiner i vaskemaskin titt og ofte jeg.
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2011 #6 Skrevet 1. juni 2011 Det som sitter på er som tyggegummi, og jeg er derfor noe bekymret for hvordan det vil utvikle seg i vaskemaskinen.
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2011 #7 Skrevet 1. juni 2011 Kjerringråd - fjerne tyggegummi Når du vasker gardiner er det et tips å bruke lav sentrifugering. Da er det bare å strekke stoffet litt og henge dem opp igjen direkte. Ingen stryking.
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2011 #8 Skrevet 1. juni 2011 Strekk dem ut, ja, når du har vasket dem! Her måtte jeg kjøpe nye etter min første gardinvask, plutselig var gardinene 10 cm kortere enn vinduet... Ante ikke at de kunne krympe SÅ mye.
LukaFrost Skrevet 2. juni 2011 #10 Skrevet 2. juni 2011 Strekk dem ut, ja, når du har vasket dem! Her måtte jeg kjøpe nye etter min første gardinvask, plutselig var gardinene 10 cm kortere enn vinduet... Ante ikke at de kunne krympe SÅ mye. Neste gang du syr deg gardinge anbefaler ejg å vaske stoffet før du syr. Blant de som syr mye klær er det vanlig å vaske stoffet før bruk. 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2011 #11 Skrevet 3. juni 2011 TS her. Det gikk ikke an å ha gardinene i fryseren. Tack-it (som det grønne greiene heter) ble ikke sprøtt og var like seigt som før jeg puttet gardinene i fryseren. Jeg forsøkte å fjerne noe ved å smøre på litt matolje. Det så ut til å hjelpe litt, men mye av det grønne har rett og slett trukket inn i stoffet. Nå forsøker jeg å vaske gardinene i vaskemaskinen. Håper ikke at det grønne smitter på hele gardinene. Er det noe annet som kan fjerne flekker enn såpe?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå