Gå til innhold

Når skal man starte familie egentlig


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Vi diskutere dette nå, vi ha nettop gifta oss og flytter om 2 uker inn i nytt hus.

Er det da på tide å tenke på barn, jeg(hun) er 29 han er 27.

Begge har jobbet noen år og vi har det bra økonomisk, likevel føles det skremmende, er ikke sikkre på om vi tør dette vi.

Betyr det at vi ikke bør eller er det sunn bekymring?

Hjelphjerter_rundt.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som sunn bekymring. Det er skremmende, for det forandrer mye i livet, men dere høres ut som velreflekterte mennesker, og det er utrolig å få et lite barn inn i livet sitt. Det innebærer mye ansvar, men det mener jeg man er moden til når man er kommet til et slikt punkt i livet som dere er.

Lykke til icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal vente til man har skikkelig lyst og føler seg klar.

Ikke når man er 29 år eller 32 år, det finnes ingen fasitsvar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det finnes ingen fasitsvar på dette.

Selv er jeg 31 år, bor sammen med verdens flotteste mann, og vi har det trygt og godt økonomisk.

Men barn????? Ingen tvil om at jeg hadde klart oppgaven bra på alle vis. Men jeg er IKKE klar for det ennå icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

VI har bodd sammen i tre år.Kjent hverandre i snart ti.Har nådd karrieremessige mål og har god økonomi.Vi gifter oss neste år.Da er han 27 og jeg 30.Han har en datter fra tidligere forhold og er klok av skade,vi venter til vi har giftet oss.Jeg er så glad for at jeg har "spart" dette vidunderlige til jeg virkelig ønsker det.Jeg har fått alt jeg ønsker her i livet og føler at barnet vil få optimale forhold med foreldre som elsker hverandre og er ferdige med å realisere seg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er ikke noe fasitsvar på når det passer å ¨å barn, det lureste er nok å vente til man føler seg klar for å ta på seg en så stor oppgave som et barn faktisk er icon_smile.gif

lykke til icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med alle andre her inne; det finnes ikke noe fasit svar i det hele tatt.

Det som er viktig er at dere begge er helt

klare for å bli foreldre og at dere er innstilt på det hvor stort ansvar det er å ta vare på ett barn icon_smile.gif

Lykke til icon_smile.gif

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...