AnonymBruker Skrevet 31. mai 2011 #1 Skrevet 31. mai 2011 Til deg, som sikkert også har barn og kjæledyr som du bryr deg om. Du som sikkert også ønsker å bo i en rolig gate. Til deg som til tross for dette velger å ignorere 30-soner i andres boligområder, som tror at 40 km/t ikke er spesielt høy fart. Har du noen gang tenkt på at du ikke sparer mer enn få sekunder, kanskje toppen et par minutter på å kjøre så fort, men at dette får store konsekvenser for andre mennesker? Har du noen gang tenkt på hvordan det er å ha hjertet i halsen når barna går til skolen eller til venner på ettermiddagen? Hvordan det er å ikke kunne la barna leke med sykkel i en gate som burde vært rolig fordi ingen overholder fartsgrensene? Hvordan det er å lure på om det er vår katt som kommer til å bli påkjørt neste gang? Hvordan det er å frykte at det smeller hver gang man skal rygge ut av parkeringsplassen fordi noen plutselig dukker opp rundt svingen? Jeg vet du er her, du og dine likesinnede. Vær så snill, tenk på andre enn deg selv. Tenk på at livet til andres barn og kjæledyr er viktigere enn de to minuttene du sparer til jobb hver dag. Jeg vet det er så innmari vanskelig å la være å trykke litt ekstra på den gasspedalen, men prøv å tenke. Tenk på hvordan du ønsker at andre skal kjøre i gata DU og barna dine bor i, og kjør slik selv i andres gater. 7
superduper Skrevet 2. juni 2011 #2 Skrevet 2. juni 2011 Det må være slitsomt å tenke på verst mulig konsekvens hele tiden. Ta heller å lær ungene dine trafikkvett, hvordan de skal oppføre seg når det kommer biler kjørende. Det er kun i ditt eget hjem du kan gjøre en forskjell. Sjansen for at naboen din leser dette er ganske liten.
Kelsier Skrevet 2. juni 2011 #3 Skrevet 2. juni 2011 Det må være slitsomt å tenke på verst mulig konsekvens hele tiden. Ta heller å lær ungene dine trafikkvett, hvordan de skal oppføre seg når det kommer biler kjørende. Det er kun i ditt eget hjem du kan gjøre en forskjell. Sjansen for at naboen din leser dette er ganske liten. Du gikk vel glipp av poenget her.. 1
superduper Skrevet 2. juni 2011 #4 Skrevet 2. juni 2011 Jeg fikk med meg poenget, ser bare ikke vitsen med å poste det som en anonym bruker på et tilfeldig forum. Hvis dette er hjertesaken til TS er vel ikke dette forumet strengt talt veien å gå.
Kelsier Skrevet 3. juni 2011 #5 Skrevet 3. juni 2011 Jeg fikk med meg poenget, ser bare ikke vitsen med å poste det som en anonym bruker på et tilfeldig forum. Hvis dette er hjertesaken til TS er vel ikke dette forumet strengt talt veien å gå. Jeg tror ikke du skjønner det, jeg..
Djungelvrål Skrevet 3. juni 2011 #6 Skrevet 3. juni 2011 Du gikk vel glipp av poenget her.. Ja det er åpenbart!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå