Gå til innhold

Hvor lang tid i forveien bestilte dere kirke og lokalet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Stresser litt med å få bestilt kirken, men av ulike grunner venter vi litt. Tror vi skal klare å bestille den ca 11 mnd før bryllupet står, holder dette tror dere? Hvor lang tid i forvenen bestilte dere, var førstevalget da ledig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor god tid du må være ute i kommer vel ann på hvor populær kirken er, har jeg skjønt. Jeg ville kanskje ha tatt kontakt med den aktuelle kirken og hørt hvor lang tid i forveien de anbefaler å booke dem. Eventuelt se på alternativer om dere skulle være uheldige.

For vår del så gikk det greit å bestille både lokaler og vielses lokaler 4 måneder før. Men nå skal vi gifte oss på ambassade i utlandet, og har booket et hotell til festen. Så jeg tror nok det kommer veldig ann på popularitet og pågang der dere ønsker å gifte dere :)

lykke til med bryllups forberedelsene!

Skrevet

Bor dere på et stort sted, f.eks. Oslo, Trondheim, Bergen, så bør dere nok ha et års tid ja. Jeg ringte et populært sted her i Tønsberg (som ikke akkurat er verdens navle) ifjor i juni og lurte på om vi kunne leie lokale den 25 juni i år (Jeg håpet at folk ikke hadde begynt å komme såpass langt), så fikk jeg beskjed om at han fullbooket hele sommeren 2011, med unntak av 2 fredager.... Og dette var jo et år i forveien!

Like etter booket vi det lokalet vi nå har, og jeg angrer ikke!

Skjønte også at jeg hadde "dårlig tid" når jeg ringte hotellet vi skal sove på på bryllupsnatta, og jeg vet at de har i hvert fall 6 suiter. Da hadde de bare en igjen! (Dette var i begynnelsen av august, og vi gifter oss som sagt i juni!) Tønsberg er en sommerby, men jeg tviler på at folk booker suiter så tidlig, så det er nok mange brudepar den 25 juni, tenker jeg :)

AnonymBruker
Skrevet

Vi sokner til Nidarosdomen, og der må man være ute i gooood tid, minst et år hvis man har en spesiell dato/årstid man håper å få ha vielsen.

Jeg ville kanskje begynt bryllupsplanleggingen med å booke kirken, i allefall ringe kirkekontoret og høre. Og så finne et sted å holde festen. Når disse tingene er unnagjort, kan man puste litt ut igjen. :)

Skrevet

Vi sokner til Nidarosdomen, og der må man være ute i gooood tid, minst et år hvis man har en spesiell dato/årstid man håper å få ha vielsen.

Jeg ville kanskje begynt bryllupsplanleggingen med å booke kirken, i allefall ringe kirkekontoret og høre. Og så finne et sted å holde festen. Når disse tingene er unnagjort, kan man puste litt ut igjen. :)

Helt enig! Da er jo egentlig alt du trenger i boks. Om du ikke får f.eks. en bryllupssuite på et spesielt hotell, så er det kjipt, men ikke avgjørende :)

Skrevet

Nesten tre år år forveien. Lokalene var fullbooket i løpet av det året vi bestilte, så for vår det var det lurt å være tidlig ute.

Mvh Yvonne :heiajente:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...