Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Håret mitt er ødelagt!! Jeg prøvde en ny shampoo fra Define (den som gir ekstra glans eller noe sånt), og i begynnelsen var håret skikkeig merkelig. Det ble glatt og fint, men på toppen av hodet så det ut som jeg aldri hadde vasket håret.. Med en gang håret tørket, så ble det fett. Jeg har hørt for lenge siden at om man skifter shampoo og balsam kan håret bli litt fett i begynnelsen, men at det går over etterhvert, så jeg slo meg til ro meg tanken om at det ville bli bedre. Det har bare blitt verre!! Jeg dusjet igår formiddag, og idag når jeg sto opp idag så det ut som det var ukesvis siden sist. Dusjet og vasket håret sikkert 3 ganger med den gamle shampooen som håret er vant med imorges (vil heller ha "normalt, kjedelig" hår istedenfor et man kan steke bacon på), og etterhvert som det tørket var det fortsatt like fett. Min mor sa "å, jeg trodde det fortsatt var vått, jeg.." Så gikk jeg i dusjen ENDA en gang, og vasket håret 3 ganger til. Det er fortsatt like ekkelt og fett. Tidligere har jeg kun vasket håret annenhver dag uten problemer, men nå må jeg gjøre det hver dag..

Jeg skjønner det ikke! Det er kun på kronen, på sidene og bak er håret kjempefint, men på toppen er det grusomt ekkelt.. Hva skal jeg gjøre?? :tristbla: Jeg er rådvill og vil helst putte på meg en caps eller lue og late som om det ikke er noe problemer..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slutt iallefall å vaske det så febrilsk, da blir det enda vanskeligere for håret å normalisere seg igjen..

Gå tilbake til gammel shampoo og vask det annenhver dag som før, så normaliserer det seg nok fort igjen..:)

• Liker 4
Skrevet

Det blir IKKE bedre av at du vasker og vasker og vasker!! Det må du hvertfall slutte med med en gang. Du bør ikke vaske håret mer enn annenhver dag, så uansett hvor fett det er nå, så hold ut, og vask det heller på torsdag, og da med en annen shampoo :)

• Liker 1
Gjest Knøttiknøtt
Skrevet

Gå til en frisør og få tips av henne og spander på deg selv ordentlig med shampo og balsam og kanskje en kur. så vil du se at livet blir mye enklere :) Man kan helt fint vaske håret sitt hver dag om man bruker riktig skampo og balsam :) Men om det er nødvendig er en annen sak ;)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

TS her.

Vet egentlig at det ikke hjelper å vaske det febrilsk, men ser ikke hva annet jeg kan gjøre :sukk: Bør vel bare smøre meg med tålmodighet og vente til torsdag..

Har dere noen tips til frisyrer i mellomtiden? Vil gjerne kunne bevege med utenfor husets fire vegger uten å skamme meg over manken.

Skrevet

skjerf7skaut er jo litt inn, knyt det over hodet! :)

Skrevet

TS her.

Vet egentlig at det ikke hjelper å vaske det febrilsk, men ser ikke hva annet jeg kan gjøre :sukk: Bør vel bare smøre meg med tålmodighet og vente til torsdag..

Har dere noen tips til frisyrer i mellomtiden? Vil gjerne kunne bevege med utenfor husets fire vegger uten å skamme meg over manken.

Sett det opp på en eller annen måte. Om jeg må pine meg igjennom noen dager uten å få vasket håret pleier jeg å sette det i en topp, ganske høyt opp på bakhodet. Da synes det nesten ikke at det er fett i det hele tatt :)

Skrevet

Håret ditt er helt sikkert ikke ødelagt, kjære deg :klemmer:

Noen shampooer kan få håret mitt til å se fett ut også, enten det er snakk om dagligvare eller frisørshampoo. Er du sikker på at du skyller ut restene godt nok? Kanskje trenger du en renseshampoo for å fjerne buildup. Om du ikke vil kjøpe en, kan du blande litt natron med passe varmt vann, slik at det løser seg opp og kan helles over håret. Forresten, ikke bruk balsam på toppen, bare i lengdene.

Gjest Applestore
Skrevet

Bruk litt tørrshampo når håret er på sitt værste.

• Liker 1
Gjest Mikako
Skrevet

Jeg hadde samme problemet en gang! Når håret var nyvasket så det allerede helt forferdelig ut! Jeg brukte tørrshampo etter hver hårvask, og det ble noe bedre, men absolutt ikke bra.

Løsningen hos meg var faktisk økologisk shampo! Med det samme jeg begynte å vaske håret med det, så ble det bra igjen.. :)

Husker ikke akkurat hvilken sort det var(kjøpt på en matbutikk i australia), men den var hvertfall økologisk :)

Skrevet

Har akkurat samme problemet og jeg har prøvd ALT :kjefte:

I tillegg må jeg bruke balsam for å ikke få elektrosjokk av alt jeg tar i og da blir det enda mer fett :(

Føler meg skitten med det feite håret selv om jeg vet at det er "rent".

Vasker det annenhver dag. Noen ganger drøyer jeg det tre dager, men da ser det ikke ut......

Skrevet

jeg har og problemer med fett hår. hvist jeg vasker det mer en et par ganger i uken blir det kjepefort fett. løsningen for meg er tørrshampoo. før måtte jeg vaske håret oftere og oftere, fordi det ble så fort fett. så fikk jeg et tips om å ikke vaske håret mer en to ganger i uken og helle bruke tøørshampoo når det blir for gale. det tar en stund før håret blir mindre fett, men det funker!

Skrevet (endret)

Skyll med kaldt vann( siste skylling), det lukke talgkjertlene, og det tar lengre tid før talg/fett kommer ut i hodebunnen.

Hvis det ikke er fra talgkjertlene, så er det belegg etter produkter, her i dette tilfellet, shampoen. Vask en gang med Zalo(tar fett) i TØRT hår! Prøv å påføre Zalo kun der det sitter belegg (få hjelp) Det er det vi gjør i salongen nå det kommer inn kunder med disse problemene..

Og ja, det er ikke første gangen jeg har hørt Define gir det problemet... :sjenert:

Endret av La Papesse
Gjest Lottiplott
Skrevet

Jeg hadde samme problemet etter jeg prøvde glansshampoo fra Sunsilk. Da kapslet shampooen seg rundt hårstråene, så jeg måtte til frisør og ta avfarging to ganger før det gikk vekk.. Det virket som jeg hadde stylingrester i håret som aldri forsvant. Kan hende det er en feil med den shampooflaska.. :forvirret: Men først - ikke vask håret massemassemasse. Prøv å la være å vaske det en dag, og gå heller til frisør dersom det ikke blir bedre.

Skrevet

Kjøp deg en tørrshampo i ett par dager, og slutt og bruk drittprodukter fra butikken! :) Om du har skikkelige produkter kan du gost vaske det hver dag. men om det er nødvenig er no annet.. :)

Skrevet (endret)

Dette har skjedd med meg flere ganger, dessverre.

Eneste løsningen:

Bland litt Zalo og shampoo sammen, og påfør det i hodebunnen (hvor håret er fett) i TØRT hår. Altså, før håret har vært i kontakt med vann. La det virke i ca. 2 min, og vask håret på vanlig måte.

Endret av Stellia
AnonymBruker
Skrevet

Mitt hår blir også veldig fort fett. Jeg vasker det ikke hver dag, men jeg burde! Bruker maizenna eller trøshampoo når jeg ikke vasker det;)

Var hos frisøren og kjøpte shampoo og balsam for flere hundre kroner, håret mitt ble verre enn det har vært før. Snakk om bortkasta penger.. Har brukt frisørprodukter en gnag tidligere også, syns ikke det ble noe bedre da heller - så jeg sverger til butikkshampoo fremover!

• Liker 1
Skrevet (endret)

Du må da forstå at det er ikke håret i seg selv som blir fett. Det er hodebunnen din.

Hodebunnen produserer talg naturlig. Og når den blir tørket ut (somregel på grunn av shampoo/kjemikalier) så starter hodebunnen svært aktiv produksjon av talg. Talgen "vandrer" langs håret og gjør det fett.

Det kan kanskje hende at du har følsom hodebunn, så dropp kjemikaliene, for da gjør du det bare værre.

Gå på apoteket å kjøp shampoo for følsom hodebunn, eller prøv å ha honning i hårrøttene 20 minutter før du skyller ut i lunkent vann. Prøv også å ikke irritere hodebunnen med hender, hårbørster, hårprodukter eller lignende. Du må la hodebunnen få finne sin naturlige fuktighets-balanse, men det er en prosess som kan ta litt tid. Smør deg med tålmodighet og milde fuktgivere.

Forresten, hvis du absolutt må vaske håret ditt, så prøv med littegranne grønnsåpe. Det hjelper for mange med fett hår. Husk også lunkent vann, ikke for kaldt eller for varmt.

Endret av Næjøss
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...