Gjest norah Skrevet 31. mai 2011 #1 Skrevet 31. mai 2011 (endret) Jeg flytter nu til Oslo i jobbsammenheng, og det innebærer jo det interessante prosjektet å finne seg et bosted.... Ser endel legger ut annonse på Finn(med bilde og greier....og så jeg da som liker å være litt anonym;) ) - men har det noe for seg? Også litt usikker på hva jeg skal skrive ifht leiereferanser, jeg eier bolig selv i min nåværende by og har igrunnen ikke leid på maaaaange år. Men ellers er jeg et prakteksemplar av ansvarlighet(type styremedlem i alt som finnes(inkludert borettslaget selvsagt...), frivillig og andre snille saker...). Hva skriver man da? Noen som har hatt hell på Finn? Hjælp Endret 31. mai 2011 av norah
Fantomina Skrevet 31. mai 2011 #2 Skrevet 31. mai 2011 (endret) . Endret 29. oktober 2015 av Fantomina
Gjest norah Skrevet 31. mai 2011 #3 Skrevet 31. mai 2011 er vel 30 min siden jeg la ut annonse, og har allerede fått to hyggelige henvendelser Ikke helt det jeg leter etter, men likevel....... Kan se ut som det er håp for snille folk......
Ueland Skrevet 31. mai 2011 #4 Skrevet 31. mai 2011 Sist jeg og sambo la ut annonse der tok det 2 dager. Nå sitter vi med 90kvadrat til 7000 i mnd MED strøm. Ikke så galt det i Oslo vest 1
Vofsitofsi Skrevet 31. mai 2011 #5 Skrevet 31. mai 2011 Jeg vurderer også å legge ut en slik annonse! Men ja, føler det er litt "skummelt". Noen mener at det kan være lett å bli lurt slik eller at man kan møte på utleiere med stygge baktanker. Men har foreløpig bare hørt positive ting om dette. Noen som har noen historier om det motsatte?
Gjest norah Skrevet 1. juni 2011 #6 Skrevet 1. juni 2011 Jeg vurderer også å legge ut en slik annonse! Men ja, føler det er litt "skummelt". Noen mener at det kan være lett å bli lurt slik eller at man kan møte på utleiere med stygge baktanker. Men har foreløpig bare hørt positive ting om dette. Noen som har noen historier om det motsatte? Du kommer jo langt med google da....er også noe med å kjenne på stemningen på selve visningen. En seriøs person vil være opptatt av referanser, snakk om depositum, praktiske ting. Stiller de plutselig litt vel personlige spørsmål er jo det et tegn...... Jeg sjekker også deres bakgrunn - og har vært noen som har tilbudt referanser fra tidligere leieforhold. Men joda, jeg har selvsagt fått sms fra en syk mann som visstnok sender meldinger til masse jenter landet over......
Rayanne Skrevet 1. juni 2011 #7 Skrevet 1. juni 2011 Jeg vurderer også å legge ut en slik annonse! Men ja, føler det er litt "skummelt". Noen mener at det kan være lett å bli lurt slik eller at man kan møte på utleiere med stygge baktanker. Men har foreløpig bare hørt positive ting om dette. Noen som har noen historier om det motsatte? Jeg ser ikke noen grunn til at faren skal være noe større på "ønskes leid" enn på "til leie". Useriøse utleiere finnes det vel nok av, men min erfaring er at de er mer seriøse på "ønskes leid". Vi brukte den sist gang vi skulle ha bolig, og fikk mange aktuelle tilbud, og har nå en fresh leilighet som ligger godt under snittpris på tilsvarende i Oslo, og hvor vi fikk alt vi spurte etter i smørbrødlista vår. Fikk litt prestasjonsangst da vi skulle legge ut annonsen, og så på de andre, fikk litt følelsen av at alle de andre var sånne pene par med bilde, med flotte statusjobber, men vi fikk mange svar selv om vi droppet bilde og bare skrev at vi har fast inntekt. De gangene vi har slitt med referanser før har vi bare forklart hvorfor, og spurt om jobbreferanse ol går greit istedet, og det har funket for de fleste. At du har eid egen bolig er jo veldig legitim grunn for å ikke ha leiereferanse, og tyder jo også på en ryddig økonomi. Snakk med siste arbeidsgiver, og en av styrelederne dine feks, så har du to ulike, det pleier å holde. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå