AnonymBruker Skrevet 31. mai 2011 #1 Skrevet 31. mai 2011 Vi drar til Mallorca neste uke, og jeg har bestilt leiebil. Til barnet på 14 mnd skal jeg leie bilsete der nede. Men nå hører jeg erfaringer fra mange, at jeg bør ta med bilsete herfra, siden jeg kan risikere og bare få en sittepute til ungen der nede! Noen med erfaringer fra Mallorca eller områdene rundt. Hadde bilsetet ok standard. Jeg leser over papirene nå at de skal monteres av den som leier bilen, og det er jo ok, men følger det med bruksanvisning?? Hva kan jeg egentlig forvente? Er det bedre å fly med det bilsetet jeg har her hjemme..? Er det "trygt" og fly med det som spesialbaggasje? Erfaringer?
Moscato Skrevet 31. mai 2011 #2 Skrevet 31. mai 2011 Du kan jo prøve å ringe leiebilfirmaet? De vet det jo i alle fall helt sikkert.
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2011 #3 Skrevet 31. mai 2011 Jeg har tatt kontakt med reisebyrået jeg har bestilt bilen igjennom, men de opererer med flere leiebilfirmaer, så de kunne ikke fortelle meg sikkert hvem av de jeg kom til å få bil ifra... Og hvordan standaren på bilsetet er. Men takk for svar!
Bernardette Skrevet 2. juni 2011 #4 Skrevet 2. juni 2011 Jeg har bodd i Spania halve livet og bilsetene der nede er absolutt bra, men det betyr ikke at utleiefirmaer leier ut de beste setene. Derfor ville jeg, som de andre anbefaler, ringt reisebyrå / turoperator / utleiefirmaet, og undersøkt dette. I Spania er det forresten ulovlig at barn under 12 år sitter i forsetet, eneste unntak er babyer hvis stol ikke kan plasseres i baksetet. Jeg har reist flere ganger med sånn babystol med fly og det har gått helt fint, bare pakk det bra inn så det ikke ødelegges..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå