Gå til innhold

Kan man be om avklaring fra nettdate

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Situasjonen er; har snakket sammen en stund på nettet og på telefon. Har planer om å møtes, men har ikke bestemt oss for en dag.

Så begynner han å svare sjelden på meldinger, men kommer samtidig med "gode" forklaringer på hvorfor han ikke har fått svart. Jeg tolker dette som at han har mistet interessen (noe som er helt greit og en ærlig sak), men at han er for feig til å si det rett ut (det er ikke ok i min bok).

Er det da greit å spørre han direkte om hva som skjer, eller skal jeg bare skjære gjennom og kutte ut hele fyren? Jeg har jo veldig lyst til å få sagt til han at jeg synes oppførselen er dårlig, men kanskje er det bare dumt å lage noe styr ut av det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først: Jeg tror du har helt rett, stol på instinktet, forutsatt at vi snakker om en periode på mer enn et par dager.

Hvordan du løser det er opp til deg. Begge deler fungerer like greit, men er du hun som liker å ha oppklart ting så er det selvfølgelig helt greit å si at du føler et fravær av interesse fra hans side, og ville satt pris på å få vite det om han bare svarer deg for å være "grei".

• Liker 1
Skrevet

Det er helt greit at du spør ham direkte om hva som skjer, men du må nok bare regne med flere "gode" unnskyldninger.

Og isåfall bør du bare kutte ut hele fyren.

Gjest LonelyAngel
Skrevet

Jeg ville bedt om en bekreftelse at han ikke lengre er så interessert lengre :) Si at du vil vite det så du vet om du skal bruke tiden mer på han eller ikke :) Dog, mange gutter han en tendens til å ta den kjipe veien ut. Late som ingenting og komme med unnskyldninger.

Skrevet (endret)

Ikke spør om hva som skjer og ikke ta det opp i det hele tatt, men la han være i fred i noen dager og se om han tar kontakt.

Tar han ikke kontakt, så var han ikke interessert. Du gjør deg bare liten og needy om du tar det opp med han.

Hvis han er litt i tvil nå, så kan en konfrontasjon være nok til at han backer ut.

Endret av DBM
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ikke jeg ville fundert så mye på hva han vil tenke om deg. Han er jo helt klart ikke interessert - og hvis du ønsker et klart svar, og en avslutning - så ber du om å få det.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis han er litt i tvil nå, så kan en konfrontasjon være nok til at han backer ut.

TS her.

DBM; du hadde helt rett. Skulle ønske jeg hadde hørt på deg. Jeg klarte ikke å la være, sendte han melding for å få avklaring. Han var fremdeles interessert, men er det ikke nå lenger etter at jeg sendte melding.

Tusen takk for godt råd -selv om jeg ikke fulgte det :-)

AnonymBruker
Skrevet

Hvis han plutselig ikke var interessert bare fordi du spurte, så kan han umulig ha vært såå interessert.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis han plutselig ikke var interessert bare fordi du spurte, så kan han umulig ha vært såå interessert.

Nei, han var opplagt ikke såå interessert - det er jo ikke vanskelig å forstå. Men han var litt interessert, og jeg hadde kommet bedre ut av det om jeg ikke hadde sendt meldingen.

AnonymBruker
Skrevet

Han var nok interessert, men"snakket" nok med mer en kun deg på nettet, og traff ei annen før deg, og fattet såpass interesse for henne at han skal møte henne igjen, tenker jeg.

Slik har iallefall jeg erfart selv på nett, der jeg "snakket" med 2 samtidig, og det var ganske tilfeldig hvem jeg møtte først av dem, men det var den personen jeg først traff, jeg fortsatte å treffe. Når man da har truffet en, og synes han er interessant nok til at det blir flere dater, så har iallefall ikke jeg samvittighet til å legge opp date med en til. (Nå kan jeg angre da, siden han jeg traff først ikke ble mer enn en 3 mnd greie, at han andre sikkert ville vært drømmeprinsen :-)

Skrevet

Nei, han var opplagt ikke såå interessert - det er jo ikke vanskelig å forstå. Men han var litt interessert, og jeg hadde kommet bedre ut av det om jeg ikke hadde sendt meldingen.

Bare vær sjeleglad for at du ble kvitt fyren tidlig!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

TS her.

DBM; du hadde helt rett. Skulle ønske jeg hadde hørt på deg. Jeg klarte ikke å la være, sendte han melding for å få avklaring. Han var fremdeles interessert, men er det ikke nå lenger etter at jeg sendte melding.

Tusen takk for godt råd -selv om jeg ikke fulgte det :-)

Det var kanskje litt push å sende melding og be om avklaring, men ikke vær for tøff med degselv på det. Han brukte kanskje det også som en unnskyldning på å backe ut. På nettet prater ofte gutter med flere, og av og til er ei jentere rasker til å møtes enn andre, også pleier man å holde andre nettjenter (og menn) på gress til man har fått en avklaring..

Lær deg å stole på instinktet ditt... Du visste han var mindre keen etter litt, og da vet du det til neste gang instinktet taler, og du kan handle på det..

Damn, det er en tøff verden med nettdating.

Og til den som sier at gutter fader ut.. jeg HATER å bli fadet ut selv, men innimellom har jeg også valgt den løsningen.. Det er mennesker som er slik, jeg tror ikke det nødvendigvis er kjønnsbasert... Samtidig, i nettverden er det litt mer kynisk.. Dersom jeg er på en nettdate, hvor det er TYDELIG at kjemien ikke helt er tilstede, regner jeg med at gutten også har skjønt det... når han da eventuelt begynner det jeg kaller sms-maset (sme'er.. hvordan har du det, hva har du gjort i dag.. som flere får seg til å gjøre etter EN date), finner jeg det vanskelig å avvise helt. Om han spør om en ny date (konkret), er det lettere, for da kan man si 'nei'

Ugh, ble litt mer rotete enn jeg tenkte dette, Poenget mitt var at jeg tror ikke man ødelegger noe som er levedyktig, dersom man spør om en avklaring. Den gutten jeg ønsker meg, i allefall, hadde svart 'skjønner at du ble litt usikker, når jeg mailet mindre.. jeg er fortsatt nysjerrig på deg, men har vært mindre aktiv på sukker fordi blablalba'

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...