Gjest MorÅse Skrevet 31. mai 2011 #1 Skrevet 31. mai 2011 Jeg bestilte meg 4 dager i London nå i juni hos Norwegian, den kostet 1150,- med sete og bagasje og alt. Nå er jeg sjaber og kunne tenkt meg reise til høsten i stedet. Jeg fant med en uke i Praha i august (hos Norwegian), for 1400,- med alt. Altså noen hundre kroner dyrer enn London turen. Da jeg skulle til å om booke denne London turen til Praha, fikk jeg sjokk; Norwegian krevde kr 1050,- for den ny turen til Praha!! Det sto bare "endret reise", ikke noe om gebyr, MEN det må da bety at den Praha turen jeg ønsket istedet, til kroner 1400, nå plutselig koster 1150,- pluss 1050,- altså 2200,-, totusen tohundre kroner ?? Hva har jeg ikke skjønt nå? Blir reisene dobbelt så dyre nå man endre de??
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2011 #2 Skrevet 31. mai 2011 Jeg bestilte meg 4 dager i London nå i juni hos Norwegian, den kostet 1150,- med sete og bagasje og alt. Nå er jeg sjaber og kunne tenkt meg reise til høsten i stedet. Jeg fant med en uke i Praha i august (hos Norwegian), for 1400,- med alt. Altså noen hundre kroner dyrer enn London turen. Da jeg skulle til å om booke denne London turen til Praha, fikk jeg sjokk; Norwegian krevde kr 1050,- for den ny turen til Praha!! Det sto bare "endret reise", ikke noe om gebyr, MEN det må da bety at den Praha turen jeg ønsket istedet, til kroner 1400, nå plutselig koster 1150,- pluss 1050,- altså 2200,-, totusen tohundre kroner ?? Hva har jeg ikke skjønt nå? Blir reisene dobbelt så dyre nå man endre de?? Sannsynligvis fant du en billig reise da du booket. Til høsten finnes (foreløpig) ikke reiser til samme pris, så du må betale mellomlegget for billig reise - dyr reise. I tilleg har du betalt et gebyr for selve endringen.
Gjest MorÅse Skrevet 31. mai 2011 #3 Skrevet 31. mai 2011 mellomlegget for billig reise - dyr reise. I tilleg har du betalt et gebyr for selve endringen. La meg klarlegge litt a) Trondheim - Gatwick t/r 12-16 juni - kr 1150,- med seteres. og bagasje b) Trondheim -Praha t/r 24- 31 august -- kr 1450 med seteres og bagasje Forskjell i pris: 200 -- tohundre kroner Jeg har allerede kjøpt reise a) Hvorfor skal jeg betale over tusen kroner for å endre til Praha reisen? (En reise som koster tohundre kroner mer)
Gjest Skrevet 31. mai 2011 #4 Skrevet 31. mai 2011 (endret) Fordi dem tjener grovt på folk som endrer reisene sine. Det er "normalt" blant flyselskapene å ta rundt 500kr PER REISE for å endre. Altså, for deg.. 1000,- turretur. I tillegg kommer prisforskjell, som da er på 200,- for deg. Tilsammen 1200,- for en endring. EDIT: Glemte å nevne.. Du burde sjekke om reisen din enda er så langt inn i fremtiden (du nevner ikke NÅR i juni) at du faktisk kan kansellere den, selv om du bare får igjen 50% tjener du på å kansellere, for så å bestille ny tur i august. Dette har jeg *sukk* vært nødt til å gjøre flere ganger. Har også bare gitt f i første flyreise (ikke kansellert, fordi jeg ikke hadde fått noe igjen uansett) og bare bestilt ny flyreise, da dette ble BILLIGERE enn å endre. Og godta meg over at flyselskapet kanskje ropte meg opp et par ganger. (Selv om dette er litt usannssynlig, ettersom jeg ikke har sjekka inn bagasje da..) Endret 31. mai 2011 av Lille Måne
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2011 #5 Skrevet 31. mai 2011 Gebyret for å endre innenlandsreiser, er 300 kroner pluss. Ikke usannsynlig at å endre utenlandsreiser er dyrere.
Linvei Skrevet 31. mai 2011 #6 Skrevet 31. mai 2011 Jeg har endret reise hos norwegian flere ganger. De har tatt 250,- i gebyr pr person for endringen og evt mellomlegg på reisene.. Så det burde vært 450,-, er iallefall det jeg har fått tidligere! Lykke til!
ini Skrevet 31. mai 2011 #7 Skrevet 31. mai 2011 Norwegian, som alle andre flyselskaper, har et endringsgebyrer på billigbillettene sine. Og prisforskjellen på 1150,- og 1450,- er, just for the record, 300 kr, ikke 200.
Gjest *smak* Skrevet 31. mai 2011 #8 Skrevet 31. mai 2011 Vi betalte 1300 i ombestillingsgebyr hos Norwegian.... Men vi skulle til samme plassen vi bare utsatte turen.. Synes det var litt dyrt.. men men...Gleder meg til DRØMMETUREN til London...
Linvei Skrevet 31. mai 2011 #9 Skrevet 31. mai 2011 leste på sidene deres.. https://www.norwegian.no/kundeservice/Reiseinformasjon/faq1/endringkansellering-av-bestilling/kan-man-endre-en-bestilling-hos-norwegian-/ De tar 250 kr per person per endring.. du har gjort 2 endringer dvs 500,- også er det kanskje t/r dvs 1000,- + mellomlegg..
Gjest MorÅse Skrevet 31. mai 2011 #10 Skrevet 31. mai 2011 Tusen takk for meningsvekslingen! Jeg er nesten ved å si "Norwegian sucks..." men jeg skal la det være, og bestiller min neste reise hos et seriøst flyselskap, og drar til Barcelona i vinter istedet. Kr 2591,- for 8 døgn, ittj så værst... Jeg bestilte mine første reiser fra Kjos, men ble skuffet pga alle gebyrene som dukket opp under bestilling og fravær av all føde, og har etter det holdt meg til Stjernealliansen, især de med brede Airbuser. Etwas zu Trinken ? Og så får man sannelig en Löewenbräu helt gratis til vannglasset man likevel fikk til Thaikyllingen :-) Legen min sa ellers at du skal holde deg hjemme ei stund nå, så de ordner det seg vel med avbestillingen, I guess :-) Mangler bare et godt hotel i Barca nå, enkelt godt 3-stjerners.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå