Gå til innhold

Går ikke normalvektige ned på lavkarbo?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nettopp lest at de som er i det nedre sjiktet av normalvekt ikke kan gå ned i vekt med lavkarbo. Stemmer dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Henger meg på. Leser så masse om hvor bra det skal være og har vert inne på tanken om å forsøke. Har derimot vert litt skeptisk pga at jeg ikke trenger å gå ned mere enn et par kilo så det er ikke slankinga som er motivasjonen min men et sunnere kosthold.

Skrevet

Jeg har også lest det samme om Ketolyse, men aner ikke om det stemmer... :sjenert:

Gjest uAnonymBruker
Skrevet

Lavkarbo er vektregulerende, så har man ikke mange kilo ekstra så går det trått.

Skrevet

På den annen side, hvorfor skal de som allerede er i nedre del av normalskiktet ytterligere ned? :klo:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hørt at det er vektregulerende. Hvis du er undervektig kan du gå opp i vekt f.eks. Og fett på kroppen kan forflytte seg og legge seg nye steder. Har hørt dette, men vet ikke om det stemmer.

AnonymBruker
Skrevet

Normalvektige har ikke behov for fad diets.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er normalvektig, og jeg gikk ned tre, fire kg på lavkarbo. :) Gikk fra ca 61 til ca 57 kg (er 160 cm høy). Det er ingen "fad diet", men en livsstil. Og den er begrunnet av sunn fornuft, vitenskap og naturlighet. :) Kjempefornøyd jeg!

• Liker 1
Skrevet

På den annen side, hvorfor skal de som allerede er i nedre del av normalskiktet ytterligere ned? :klo:

Det er kanskje for å få i seg litt sunnere mat??? Eller er vi tynne dømt til å spise usunt resten av livet??

Lav vekt er ikke det samme som et sunt legeme.

• Liker 1
Gjest Ylva Virvla
Skrevet

Hvis man bytter ut potetene til middag med grønnsaker, betyr jo det at middagen vil bestå av færre kalorier enn før.

Kutter en ned på kaloriene vil alle gå ned i vekt, uavhengig av hvor mye en veier i utgangspunktet. Sa ja, lavkarbo funker på folk i nedre skikt av normalvektig.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis man bytter ut potetene til middag med grønnsaker, betyr jo det at middagen vil bestå av færre kalorier enn før.

Kutter en ned på kaloriene vil alle gå ned i vekt, uavhengig av hvor mye en veier i utgangspunktet. Sa ja, lavkarbo funker på folk i nedre skikt av normalvektig.

Ser du på et typisk lavkarbokosthold, ser du raskt at her dreier det seg ikke om lavkalori. Det er ikke slik at man spiser som før, bare minus karbohydratene. Man bytter nemlig ut en hel del andre matvarer også, og går aktivt inn for å få i seg mest mulig fett! I stedet for "vanlig" frokost med brød og pålegg, kan man f.eks lage seg omelett med ost, bacon og egg, stekt i en god dæsj fløte.

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke lavkalori, men for at det skal funke må man være i kaloriunderskudd.

Skrevet

Det er kanskje for å få i seg litt sunnere mat??? Eller er vi tynne dømt til å spise usunt resten av livet??

Lav vekt er ikke det samme som et sunt legeme.

Men nå er det vel heller ikke en sannhet at lavkarbo er det eneste saliggjørende? :roll:

• Liker 1
Gjest Chevy
Skrevet

Så den i dag jeg og. Og fikk rett og slett :hakeslepp:

Og det er desverre ikke bare på dette bildet hun er så tynn..

Nå må vi slutte og mase om fotballfrua! Jeg skulle ønska jeg så sånn ut jeg! Hoho!

Skrevet

Nå må vi slutte og mase om fotballfrua! Jeg skulle ønska jeg så sånn ut jeg! Hoho!

Jada.. Jeg har ikke mast om hun før, men jeg fikk virkelig hakeslepp nå jeg så dette bildet. Og jeg skulle ikke ønske jeg så ut som hun. Så styrete det må være å måtte sy inn alt tøy man kjøper, fordi xs er for lite. Nei for meg holder det å være xs/s.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...