Sweetpea25 Skrevet 30. mai 2011 #1 Skrevet 30. mai 2011 Hei! Har funnet meg en kjole som jeg skal kjøpe på Ebay, som er fra Australia... Størrelsene er 4,6,8,10,12,14 og 16... Det var også noen mål man skulle gå etter, altså måle seg selv over midja, brystene osv.. Men er det noen som har kjøpt seg klær med denne type størrelser? Hva bruker du i "norske" størrelser, og hvilket nummer måtte du ha når du kjøpte med de tallene der..? Takk for svar :-)
Gjøa Skrevet 31. mai 2011 #2 Skrevet 31. mai 2011 Australske størrelser skal være det samme som UK størrelser, trekk fra 28 fra Europeiske størrelser for å få UK/australsk str. Bruker du 38 i Norge er du str 10 i UK (trekk fra 30 for å få US str). Men siden det ikke finnes standardiserte størrelser på kvinneklær bør du gå etter målene de oppgir. Mål deg i lengden, rundt/over brystene, midja osv. I UK størrelser kan jeg gå fra size 4 til 12 uten at det egentlig skiller noe på størrelsen på plagget. Samme i Norge, alt fra 32/34 til 42/44 og XS til XL. Det er forskjell fra butikk til butikk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå