Gå til innhold

Hvor mye kan jeg gå ned på 3 uker?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har tenkt til å løpe med moderat intensitet 5 ganger i uken fremover, 30-45 min, i tillegg til styrketrening. Kommer til å ligge på 1500 kcal pluss minus om dagen med lite karbohydrater. Er ikke overvektig i utgangspunktet. Hvor mye kan jeg forvente å gå ned?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt vanskelig å anslå da det jo avhenger noe av vekten din i dag. Men hvis du er gjennomsnittlig størrelse dame ... Kanskje 2-3 kg, en del vil være vann (især når du kutter ned karbohydrater). Vil ikke anbefale deg å legge deg noe lavere på kaloriinntaket og heller øke hvis du trener mer enn det du skisserer.

Gjest made4u
Skrevet

La meg si det slik, at dersom du klarer å ta av 1,5 kilo fettvev så har du tatt av mer enn de fleste kan forvente. Jeg tror neppe at du klarer å tape så mye som 1,5 kilo fettvev på tre uker...

Så klarer du å tape ett kilo fettvev på 3 uker så er det sterkt vil jeg si.

Mange av tallene man leser om og forventningene mange har er fantasitall, intet mindre. Ikke representativt for noe som helst.

Sagt med andre ord så kan man oppleve å se 2,5 kilo mindre på badevekten fra en uke til en annen, de faktiske tallene kan dog være at vedkommende som ser 2,5 kilo mindre på badevekten i realiteten kan ha lagt på seg 47 gram fett den uken... Altså, badevekten forteller ikke nødvendigvis sannheten.

---

Ofte er det dem som slanker seg i kort perspektiv som opplever de største nedgangene. Så på badevekten kan du gjerne om 3 uker oppleve å se et tall som er både 4-5 kilo mindre enn det du ser nå. Men la oss si at du ser 4,5 kilo mindre på badevekten om 3 uker, noe som er fult mulig...

Det betyr dog IKKE at du har slanket deg 4,5 kilo, da det ikke er 4,5 kilo fettvev som er borte...

Slike ukestunt som dette er bare meningsløst og ikke godt for noe, kom heller tilbake den gangen du vil se alt i større perspektiv og vil se lenger frem i tid mot en varig forandring.

Hadde du nå sett lenger frem i tid og ønsket å endre din varige livsstil så hadde det vært noe - men å ta av mest mulig på 3 uker "stunt" er bare meningsløst.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...