AnonymBruker Skrevet 30. mai 2011 #1 Skrevet 30. mai 2011 Skal til Languedoc-Roussillon i sommer, men siden det er en ukjent plass for meg er det vanskelig å lete etter hoteller. Vi lander i Beziers, så hotellet bør jo ikke være mer enn 1-2 timer unna. Kystbyene ser ikke så fine ut, og vi vil gjerne ha vinlunder, grønne åser, pittoreske småbyer og alt det der. Og gjerne basseng, og gjerne en by med litt leven. Men likevel vil vi ikke bo midt i en by... Vanskelig... Er kanskje ikke så mange som har vært her, men håper på svar likevel
Lizzee Skrevet 14. juni 2011 #3 Skrevet 14. juni 2011 Dra til Carcassonne. Ca. 1,5 time fra Beziers. Se under "accomodation" på denne Turistbyrå-siden.
la marionnette Skrevet 15. juni 2011 #4 Skrevet 15. juni 2011 Hvis det er hotell det er ute etter, kan jeg dessverre ikke hjelpe deg. Men jeg har bodd et år i Montpellier, og kan i hvert fall fortelle deg at det er en fin by! Veldig ungt miljø, og blir betraktet som den byen hvor franskmenn helst vil bo i. Mange studenter, og få turister utenom franskmenn...de fleste reiser heller til Rivieraen. Montpellier har verdens koseligste gater, og faktisk et veldig flott og nytt akvarium. Vanligvis er jeg ikke så gira på sånne ting, men akvariet i Montpellier var kjempefint! Liker du å gå turer er det fantastisk fin utsikt fra Pic St. Loup. Grottetur i en av grottene kan også anbefales. Mange fine, små byer. Sete er en fin kystsmåby. De har også en turnering i en form for vannpolo fra robåter i løpet av sommeren, men husker ikke helt når det er. Generelt husker jeg lite detaljer og navn på ting (begynner å bli noen år siden!), men kan sjekke opp i morgen for deg, hvis du er interesesert. Carcassone er et must, men forbered deg på myyye turister og store busslast. Jeg (montpellierpatriot som jeg er) synes forresten ikke at den gamle delen av byen var så hyggelig som Montpellier - så jeg ville heller hatt Montpellier som base enn Carcassone. Forresten kan jeg absolutt anbefale boken "Turen går til Sør-Frankrike", Aschehoug. Forfatteren Frederik Crone er helt fantastisk dyktig og småmorsom. Jeg brukte den boka hele året, så den var helt utslitt til slutt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå