Gå til innhold

"Shantaram" vs. "Halvbroren"

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal snart på ferie og vil ha med meg en bok. Står nå mellom "Shantaram" og "Halvbroren" men klarer ikke å bestemme meg! Lurer på om de er noen som har lest begge, og hvem av disse dere ville anbefalt?

Videoannonse
Annonse
Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Helt klart begge. Men Shantaram har litt mer eventyr over seg og derfor hakket mer fengende. Nå er det en stund siden jeg leste Halvbroren, men husker den mer som en typisk norsk familiesaga med litt lettere språk og humor. Shantaram er et eventyr man aldri vet hvor vil ende, da det skjer såpass mye, så den er fengende. Samt at den tar for seg en del forskjellige menneskeskjebner, og er spekket av kloke ord.

Skrevet

Har lest begge, og kan anbefale begge. Kommer til å lese Shantaram igjen, og synes at det passer bra å gjøre det på en reise, da dette er en VELDIG spennende bok, mye som skjer, får innsikt i en helt "annen verden", osv. Fikk en stor trang til å reise til India da jeg leste denne boka (i det hele tatt bare reise til et land jeg aldri har vært i).En av de beste bøkene jeg har lest!

AnonymBruker
Skrevet

"Halvbroren" er en av ytterst få bøker jeg måtte gi opp etter 50 sider fordi den var så lite fengende. Hadde gått for "Shantaram".

Skrevet

Shantaram uten tvil!

Skrevet (endret)

Har lest begge og mener det er en stor klasseforskjell!

Shantaram er helt overlegen- en fantastisk, uforglemmelig bok. En av de beste jeg noensinne har lest. :)

Halvbroren er middelmådig i mine øyne.

Endret av missLynch
Skrevet

Skal snart på ferie og vil ha med meg en bok. Står nå mellom "Shantaram" og "Halvbroren" men klarer ikke å bestemme meg! Lurer på om de er noen som har lest begge, og hvem av disse dere ville anbefalt?

Ingen av dem. Shantaram er ok de første 350 sidene, så går man lei. Forfatteren har et begrenset repertoar språklig og begynner å gjenta seg selv slik at hans egen tekst fremstår som klisjefylt.

Halvbroren likte jeg rett og slett ikke. Syntes den var for snirklete rent språklig. Ta heller med Freedom, av Franzen, eller hva med Carry med down, av MJ Hyland? Begge er myyye bedre ;-). Eller, som du vil ha det på norsk, Vidunderbarn, av Roy Jacobsen- en fantastisk bok.

S

AnonymBruker
Skrevet

Ingen av dem. Shantaram er ok de første 350 sidene, så går man lei. Forfatteren har et begrenset repertoar språklig og begynner å gjenta seg selv slik at hans egen tekst fremstår som klisjefylt.

Halvbroren likte jeg rett og slett ikke. Syntes den var for snirklete rent språklig. Ta heller med Freedom, av Franzen, eller hva med Carry med down, av MJ Hyland? Begge er myyye bedre ;-). Eller, som du vil ha det på norsk, Vidunderbarn, av Roy Jacobsen- en fantastisk bok.

S

Jeg mener det er stikk motsatt. Shantaram var gørr kjedelig de ca 300 første sidene, deretter tok den seg opp.

AnonymBruker
Skrevet

Shantaram, uten tvil! Eventyrlig, actionfylt og lettlest. Halvbroren syntes jeg var en mye tyngre, tregere greie.

Skrevet

Shantaram, uten tvil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...