AnonymBruker Skrevet 30. mai 2011 #1 Skrevet 30. mai 2011 Først må jeg bare si at brura er absolutt ikke noen bridezilla, tvert i mot en ganske laidback jente mtp dette herre bryllupsgreiene men jeg vil gjerne følge skikk og bruk. Jeg er invitert i bryllup til en god venninne. Middag og kaffe, 80 gjester, dresskode er kjole og dress, ikke noe fancy smoking og galla.. Kan jeg gå i en lignende kjole som dette som gjest? bilde 1 bilde 2 Kjolen min har samme mønster som den nederste, bare at blomstene er rosa og brune i stedet. 1. Er denne kjolen pyntet nok? (Noen kommer nok i lange satengkjoler, men tipper det blir folk i kortere kjoler og) 2. Er den for hvit til å bruke i bryllup?
Postkasse Skrevet 30. mai 2011 #3 Skrevet 30. mai 2011 Ja, synes jeg! Jeg synes virkelig ikke det gjør noe at en blomstrete kjole har hvit som "grunnfarge", det som betyr noe er om en hvit kjole ser ut som en brudekjole eller ikke, synes jeg. Jeg synes også den er pynta nok for et sommerbryllup, selv om det helt sikker er mange forskjellige meninger om slikt. I vårt sommerbryllup hadde ingen lange kjoler, og flere hadde lignende de du linker til. 3
Gjest Badabing Skrevet 30. mai 2011 #4 Skrevet 30. mai 2011 (endret) Synes ikke den er "for hvit", den har jo mønster på seg. Det eneste er at den ikke er lang nok til å gå innen vanlig skikk og bruk. Men så lenge de ikke har dresskode "mørk dress", så går det helt sikkert bra. Dress og kjole gir flere muligheter Endret 30. mai 2011 av Badabing
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2011 #5 Skrevet 30. mai 2011 Ja, synes jeg! Jeg synes virkelig ikke det gjør noe at en blomstrete kjole har hvit som "grunnfarge", det som betyr noe er om en hvit kjole ser ut som en brudekjole eller ikke, synes jeg. Jeg synes også den er pynta nok for et sommerbryllup, selv om det helt sikker er mange forskjellige meninger om slikt. I vårt sommerbryllup hadde ingen lange kjoler, og flere hadde lignende de du linker til. Takk for svar! Har brukt kjolen med hvitt tilbehør i andre anledninger, men jeg tenker kanskje å kjøpe meg noen fine hudfargede pumps til nå, og sette opp håret fint slik at det blir litt fest over det:)
Golde Skrevet 31. mai 2011 #6 Skrevet 31. mai 2011 Jeg synes heller ikke at kjolen er for hvit, det er helt ok når den har så mye blomstermønster. Men jeg ville, som du sier, absolutt ha pyntet denne kjolen opp, ikke ned. Pent oppsatt hår, stilige sko, kanskje et sjal, smykker etc - det er tross alt bryllup! 2
Gjest Spinell Skrevet 31. mai 2011 #7 Skrevet 31. mai 2011 Enig med Golde. I kirken bør du dekke deg til med et sjal, en bolero eller en annen liten jakke, slik at skuldre og rygg ikke er så bare. 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2011 #8 Skrevet 1. juni 2011 Lurer på om den kan være litt kort. Rekker den deg til midt på låret er den litt kort. Dersom den går helt ned til kneet går det bra
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2011 #9 Skrevet 5. juni 2011 TS her. Takk for svar. Kjolen dekker såvidt knærne, så akkurat det blir nok ikke noe problem. Hadde den gått midt på lårene hadde jeg ikke vurdert den! Å dekke seg til i kirken er også greit synes jeg:) Men nå fant jeg nettopp en ny kjole så nå er ikke denne til vurdering lenger;) En som er litt finere og passer bedre i et bryllup.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2011 #11 Skrevet 6. juni 2011 Kjolen Jeg ble ikke helt trygg på en så uformell kjole som den jeg spurte om i HI, så det ble mer en coctail-kjole enn en sommerkjole. TS 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2011 #12 Skrevet 9. juni 2011 Kjolen Jeg ble ikke helt trygg på en så uformell kjole som den jeg spurte om i HI, så det ble mer en coctail-kjole enn en sommerkjole. TS Den så litt kort ut, men så lenge den rekker deg til knærne eller lenger ned så er det jo greit. Den var fin og mer pynta, som du selv skriver. Noen vil sikkert si at du ikke kan gå i rødt, fordi det signaliserer at du har hatt deg med brudgommen, men jeg synes du skal gå i den likevel.
Fantomina Skrevet 9. juni 2011 #13 Skrevet 9. juni 2011 (endret) . Endret 29. oktober 2015 av Fantomina
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2011 #14 Skrevet 9. juni 2011 Den så litt kort ut, men så lenge den rekker deg til knærne eller lenger ned så er det jo greit. Den var fin og mer pynta, som du selv skriver. Noen vil sikkert si at du ikke kan gå i rødt, fordi det signaliserer at du har hatt deg med brudgommen, men jeg synes du skal gå i den likevel. Hehe, så først ikke den siste kommentaren din, men lo godt når jeg gjorde det;) Den ser mer rød ut på bildet, den er egentlig mer rosa. VELDIG knall, men det er jo fint når man begynne å bli sommerbrun:) Knærne er dekket når jeg står og går, men synes når jeg sitter. Er klar over at knærne bør være dekket, men jeg synes folk ofte går i kjoler som går av midt på låret jeg (og denne gjør absolutt ikke det)
catty1 Skrevet 9. juni 2011 #15 Skrevet 9. juni 2011 synes den siste rød/rosa var kjempe fin, du kommer til å bli en flott sommer brun gjest =))))
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2011 #17 Skrevet 9. juni 2011 Den rødrosa: Hvor har du kjøpt den? Knallfin! Oasis:)
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2011 #18 Skrevet 10. juni 2011 Hehe, så først ikke den siste kommentaren din, men lo godt når jeg gjorde det;) Den ser mer rød ut på bildet, den er egentlig mer rosa. VELDIG knall, men det er jo fint når man begynne å bli sommerbrun:) Knærne er dekket når jeg står og går, men synes når jeg sitter. Er klar over at knærne bør være dekket, men jeg synes folk ofte går i kjoler som går av midt på låret jeg (og denne gjør absolutt ikke det) Høres bra ut. Alle kjoler glir jo litt opp når man sitter. Flott kjole. Kos deg i bryllup!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå