AnonymBruker Skrevet 30. mai 2011 #1 Skrevet 30. mai 2011 Håper jeg la denne i riktig underforum da. Jeg skal snart flytte til Follo for å studere, og lurer på hvordan husleieprisene er der? Har kikket litt på finn.no og blitt litt nervøs da det ser ut som man må opp i minst 7 tusen kroner pr mnd, og da kommer gjerne strøm i tillegg.. Er dette representativt? Da jeg er så heldig å være hundeier og så "heldig" at jeg har kraftig sosial angst, ønsker jeg/må jeg bo alene. Studenthybler og kollektiv er altså utelukket. Jeg har skaffet meg en deltidsjobb, så jeg kan nok klare opp til 6000 kr i husleie (da må strøm være inkludert). Er det realistisk av meg å ha noe håp om å finne en leilighet i denne prisklassen, der jeg kan bo alene, i Follo?
Gjest Lille-pus Skrevet 30. mai 2011 #2 Skrevet 30. mai 2011 Antar det er Ås du skal studere (?) Og ja, både Ski og Ås er dyrt (grunnet UMB). Ser du sier at studenthybel blir vanskelig for deg, men gjelder det også slike studenthybler ? Disse ligger utrolig bra til både mht. UMB og transport inn til byen ... om det skulle ha noen betydning).
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2011 #3 Skrevet 30. mai 2011 Hvis du skal studere og bo i Ås er det fullt mulig å leie for under 6000. Det kommer litt an på hvor mye du vil ha alene, hvor moderne det skal være og hvor sentralt du skal bo, men det er i hvert fall to- og treromsleiligheter i sokkel o.l ganske sentralt rundt prisen, så du finner nok noe billigere hvis du kan ta en ettroms. Kan du bo mer usentralt kan det bli enda en del billigere, tror jeg.
Georgia Skrevet 30. mai 2011 #4 Skrevet 30. mai 2011 Jeg studerer på Ås, og ja, boligmarkedet er trangt! 8000 studenter i en kommune på 5000, sier seg at det er mange om beinet. Forrige vår måtte jeg flytte, og det var opptil 70 stk innom på visningene. Dette var da ledig rom i kollektiv. Så bra du begynner å se nå! Rundt skolestart blir vi eldre studenter bedt om (tigget om) å la nye studenter sove på sofaer i stuer o.l. Flere har endt om i midlertidig leilighet der bad og kjøkken deles med 20. En annen ting er at du har hund, siden leiemarkedet er trangt er de fleste utleiere kresne og du stiller nok ikke så høyt da. Har du bil? Da blir alt mye enklere med en gang, men da er boligene et stykke unna skolen. Det er mange gårder rundt Ås/Ski, de tillater mye oftere dyr og det er også gjerne til 1-2 personer. Der er ikke prisene så gærne heller, 4-5000 vet jeg flere har betalt. Bor dere flere der kan du komme ned i 2500... Uansett, lykke til!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå