Gå til innhold

Stekt scampi

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har tenkt å lage marinert og sprøstekt scampi og lurer på om noen her vet om noe spennende (ikke aalt for avansert) tilbehør jeg kan ha til? Gjerne en dip også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg pleier å lage marinert scampi med grønnsakswok i ingefærsaus.. Pleier å bruke disse grønnsakene: Gul paprika, Squash, Sukkererter, Minimais, Vannkastanjer og hvitløk.. Ingefærsausen pleier jeg å lage kjapt ved å ta sterk chilisaus, raspet ingefær og litt ananasjuice..

mmm, nå fikk jeg lyst å lage det igjen! :)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Peanøttsaus, hjemmelaget naanbrød og en god salat med blant annet frisk ananas. Laget det for litt siden, og det ble veldig godt! Marinerte scampiene i en karrimarinade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nanbrød, Bjerkes Ajoli og en greskinspirert salat. Det er min absolutte favoritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Elsker Gambas al pil pil.

Med så mye hvitløk og chilli at du nesten svetter når du spiser. Utrolig deilig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Har tenkt å lage marinert og sprøstekt scampi og lurer på om noen her vet om noe spennende (ikke aalt for avansert) tilbehør jeg kan ha til? Gjerne en dip også?

hmm vet ikke. en eller annen spicy dipp av et eller annet slag eller hvitløksmajones?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva med å marinere scampi i hakket hvitløk, chili, ingefær og koriander og masse limejuice?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wok med sweet chillisaus :)

Det er også utrolig godt med den wokblandingen med pinjekjerner, fetaost, spinat og diverse annet. Steke det, hive på fløte og scampi til slutt. Det er NAM det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wok med sweet chillisaus :)

Det er også utrolig godt med den wokblandingen med pinjekjerner, fetaost, spinat og diverse annet. Steke det, hive på fløte og scampi til slutt. Det er NAM det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...