Gå til innhold

Humørsyke familiemedlemmer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er jammen ikke sikker på hva jeg egentlig vil med dette emne. :lete:

Men jeg har en humørsyk forelder. Dette irriterer meg så grenseløst. Alt skal skje på denne forelderns premisser. Er h*n sur så er det det eneste som teller, og de andre har vel egentlig ikke noe de skulle sagt.

Nå bor ikke jeg hjemme lenger, men det er veldig lett å vite når h*n er sur på meg eller ikke. For h*n er stort sett humørsyk på en og en om gangen. Broren min er h*n så godt som aldri sur på, det gjelder stort sett meg.

(Jeg har aldri gjort eller sagt noe som skulle tilsi at jeg skal være "den store stygge ulven")

I dag er det nok en vanvittig dårlig dag for vedkommende, for jeg er midt oppi en stor milepæl i livet mitt og jeg har ikke fått et "gratulerer" eller noen ting. Enda jeg har prøvd å si fra.

Dette er et typisk menneske som kun handler ut fra følelser, og aldri tenker fornuft.

Huff! Jeg blir så lei, og skuffet. :trist:

Er dette et enestående tilfelle, eller er det flere som har vært gjennom det samme? Hva har du gjort?

Jeg vet at om jeg tar opp dette temaet, så blir h*n bare mer sur og snakker i allefall ikke til meg. :sukk:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så rart at du sier dette, jeg har det Akkurat på samme måte med min far :frown: - Er han i godt humør, så er han sprudlende, å da har han lov å tulle/erte så mye han vil, men blir jeg irritert på han da; da eksploderer han. DET er ikke greit, er han i godt humør, så skal alle andre (spesielt jeg og min mor) være det også..

Og hvis han er i dårlig humør, så er Alt jeg sier eller gjør feil, og får bare kjeft eller "silent treatment" resten av dagen/perioden... :klo:

Fryktelig frustrerende, at jeg skal måtte "gå på tærne", og først måtte finne ut av 'hvilket humør pappa er i idag'..

Jeg har i tillegg 4 brødre (jeg er eneste jenta i flokken), som han nesten Aldri blir irritert på. Ihvertfall ikke på samme måte som meg.. :sukk:

Veldig ubehagelig, da jeg ikke skjønner hvorfor han forskjellsbehandler oss på den måten.. Hva har jeg noen gang gjort han? :overrasket:

Har snakket med mamma om dette, hun ser det samme som meg, men han går jo ikke ant å snakke med om slike dype ting, så hva skal man gjøre...

Mannfolk altså! :murvegg:

AnonymBruker
Skrevet

Noen mennesker ER bare sånn. Det handler om dem, ikke om deg. Prøv å ikke ta deg nær av det, for det har absolutt ingen ting med deg å gjøre.

AnonymBruker
Skrevet

Har en venninne som ikke går godt i sammen med faren sin. Hennes teori er at de rett og slett er for like

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...