Gå til innhold

har katten dine noen merkelige "nykker"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har en kattedame på 7 år med noen merkelige divanykker...

1. Hun skal BARE har vann rett fra spingen (les: drikke fra springen) og det KUN inne på badet. ferskt vann i skålen duger ikke...

2. Menneskemat er æsj!

bare kattemat duger!helst gourmetvåtmat til middag. prøver jeg og gi henne fersk kjøttdeig, kyllingfilet eller fisk lukter hun på det og går i fra det.

3. Menneskesnop er NAM!

alt som heter chips, snop og is i rekkevidde blir sneket ut av skålen når mamma og pappa ikke ser det.

4. You got it, i want it!

hvis vi sitter og spiser noe og hun sitter pent på siden av og vi ser vekk 2 sek har hun klart og dratt maten med labben sin ned til seg selv..det tar bokstavlig talt 2 sek, hun passer på at vi ikke ser det.

dette er kun de jeg kommer på nå..

har din katt divanykker eller andre fiks ideer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Snuppa her har definitivt divanykker :fnise:

1. Vann skal kun drikkes oppe på kjøkkenbenken, og helst fra springen.

2. Hun elsker å bæres rundt, som en liten dronning :rodmer:

3. Trofast medhjelper når jeg skifter sengetøy, da kommer hun og hopper opp i senga, og hjelper til på¨sin egen pusete måte :fnise:

4. Hun sover i senga om natta, og blir det kaldt åler hun seg under dyna, tett inntil matmor :hjerte:

:happy:

Edit: Etter å ha laget middag kom jeg på matpreferansene ja! Snuppelure er ikke spesielt glad i fisk, men hun ELSKER rå biff, det er det beste i verden (og ja, det er klart vi deler den dyre biffen med katten :fnise: ).

Lillegutt kjenner jeg jo ikke så godt enda, men han elsker i allefall rå ørret, det var såpass snadder at fingrene mine også måtte tygges på, bare sånn i tilfelle det satt litt fiskesmak i dem.

Også maler han konstant, og det beste stedet i hele verden å ligge er på tastaturet, inntil skjermen :fnise:

Endret av Envy
  • Liker 2
Skrevet

Hun liker å drikke det vannet som ligger igjen på gulvet når jeg har dusjet. Hun har også alltid vært glad av å drikke av springen.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Minstemann mjauer i MINST 10 minutter i strekk når han kommer inn etter å ha vært ute i noen timer. Går rundt i huset mens han mjauer. Spiser, og mjauer mellom hver munnfull med tørrfòr, gjerne noen mjau med mat i munnen. Går å mjauer bikkja i ansiktet, sitter seg i vinduet og mjauer litt til. Er sikker på at han forteller alt han har gjort mens han har vært ute :ler: Jo lengre han har vært ute, jo lengre mjauer han.

Eldstemann skraper på rutene for å komme inn eller ut. Ekstremt irriterende, da klør som dras nedover en rute er utrolig ubehagelig. Han "vinker" når han skraper, og han holder på konstant fram til han blir sluppet inn. Om det er 2 minutter eller 6 timer har ikke noe å si. Han går aldri lei.

Minstemann sikler også når han koser seg, gjerne store dammer på fanget mitt. :rodmer:

Og begge to er med på tur med hunden. Samme om vi går en mil eller en kilometer, er de ikke inne når jeg går, så blir de med begge to.

Endret av Pzzt
  • Liker 2
Gjest Lille-pus
Skrevet

Når min "gentleman in black" (han er helt, helt sort og glisende blank) vil koooose så legger han seg på ryggen på et av gulvteppene, og så strekker han tærne på bakbena :fnise:

Da vil han kooooses på den deilige magen sin :rodmer:

Pratmaker, og nattaktiv dersom han ikke har blitt "rund-kost" og lekt med.

Han er småspist, kresen, og liker overhodet ikke reker.

Min funksjonshemmede hjertevenn spiser alt, absolutt alt, favorittene er roquefort, pastrami og spesielt ferske reker :)

Når han vil leke så kommer han gjerne "stabbende" med en myk dusk i en sterk kontrastfarge, og så roper han til meg (i tilfellet jeg ikke ser ham... han har litt problemer med å se hva andre ser).

Frøken Fryd.... å hun er en historie for seg selv :fnise:

Vann; springen på badet, takk !

Særdeles pratsom liten frøken, snakker om alt og ingenting.

Er mor for sen med å legge seg så kommer Frøken Fryd og henter meg.

Perfersjonert i "hopp-surprise" (du vet aldri nårtid hun lander på deg, men du vet at du aldri er forberedt, - og at du skvetter like mye hver gang :skratte: ).

Elsker å kose med føtter. Hater å bli løftet.

• Liker 2
Skrevet

Minstemann mjauer i MINST 10 minutter i strekk når han kommer inn etter å ha vært ute i noen timer. Går rundt i huset mens han mjauer. Spiser, og mjauer mellom hver munnfull med tørrfòr, gjerne noen mjau med mat i munnen. Går å mjauer bikkja i ansiktet, sitter seg i vinduet og mjauer litt til. Er sikker på at han forteller alt han har gjort mens han har vært ute :ler: Jo lengre han har vært ute, jo lengre mjauer han.

Eldstemann skraper på rutene for å komme inn eller ut. Ekstremt irriterende, da klør som dras nedover en rute er utrolig ubehagelig. Han "vinker" når han skraper, og han holder på konstant fram til han blir sluppet inn. Om det er 2 minutter eller 6 timer har ikke noe å si. Han går aldri lei.

Minstemann sikler også når han koser seg, gjerne store dammer på fanget mitt. :rodmer:

Mjauer bikkja i ansiktet ja :fnise: Herlig, men stakkar voffen da. Må jo lure på hva katta egentlig vil :)

Min har MASSE rare ideer. Drikke av springen, dusjvannet og tilfeldige vannglass som mennesker setter fra seg (derfor bruker vi flasker)

Han holder stort sett kjeft, men prater masse om han skal smiske. F.eks hvis han vil kose i senga.

Livredd for andre katter, men er bestevenn med hunder og rådyr :fnise:

Hvis han ikke får mer godteri river han ned alt han kan fra stuebordet :kjefte:

Er han full av søle foretrekker han å vaske seg oppå et møbel selvfølgelig....

Han elsker besøk og kommer springende når det ringer på :)

Han elsker is, sjokolademelk og pizza

Han er vill etter å snuse på folk som har leppepomade eller bodylotion på seg :klo:

Han er den beste pusen i verden :rodmer:

Skrevet (endret)

Pusejenta:

Dytter ned alt som står på hyller

Drikker helst av vannglass

Liker ikke andre mennesker enn meg og sambo bortsett fra når hun har løpetid

Er "flau" over å like lille-pus, så om vi tar henne på ferksen i å kose med han, fiker hun til han (uten klør)

Knurrer tidvis når hun er sint

:rodmer:

Lille-pus (pusegutten):

Maler konstant (klarte å sette fast halen og begynte bare å male høyere mens han dro den løs, maler om pusejenta "biter" han i nakkeskinnet osv)

Skal helst sove "inni" nakken min

Hopper på dørkarmen

"Piper" når han mjauer

:rodmer:

Endret av Inwe
  • Liker 1
Skrevet

hihi, det gjør pusejenta vår også, bare at hun er ute mens vi er på jobb. Når jeg kjører i oppkjørselen kommer hun springende for og møte meg når jeg går ut av bilen. Når jeg kommer ut av bilen går hun på siden av meg og mjauer og "snakker" helt til vi kommer inn og hun har fått middagen sin i matskålen.

virker nesten også som om hun forteller hvordan dagen hennes har vært på vei inn døren :fnise:

hun er så søt!hun er verdens beste pus!min beste venn i alle situasjoner! :rodmer: noen ganger har jeg mistanke om at hun skjønner mer av det vi sier enn det vi tror..

• Liker 3
Skrevet

Ikke noe i forhold til de andre her men...

- Bruker ikke klorebrettet med mindre vi er på kjøkkenet. Da må vi se på han ellers slutter han.

- Har fast plass i håndklehylla på badet, har fått sitt egen håndklede nå :)

- Skal helst sove på magen min på kvelden, jobber jeg med skoleting skal han sove på pc'en(har revet av en tast fordi jeg prøvde å flytte han mens han holdt igjen)

- Elsker å ligge i undertøyskuffen min og "hjelpe" med å brette klær :)

- Livredd fremmede, men når han hører noen i oppgangen setter han seg foran døra og venter(tror vel at samboeren min kommer). Ser skikkelig skuffa ut når det ikke kommer noen :)

Gjest BabyBlue
Skrevet

Han skal ikke sove på gulvet. No miss, ma'am. Her duger bare høye plasser. Som våre senger og skap.

Han spiser kun tørrfor. Han er sær sånn.

Han biter meg på tærne klokken 6 hver morgen om han ligger i samme seng som meg. Da skal han ut å pisse samt spise en del.

Han hater støvsugeren og erklærer krig mot den hver gang den brukes.

Han angriper pappa sine bein om han går med ullsokker. Pappa er ikke så begeistrert for dyr generelt, så det er ikke søtt eller koselig akkurat :fnise:

Stjeler mye småting og bærer de rundt i huset. Alt fra sokker til hårstrikker og q-tips. Han er en kleptoman, det er jeg overbevist om.

Skrevet

Så mange morsomme puse nykker da, moro... :fnise:

Puse jenta mi skal også fortelle om alt som har skjedd da ho kommer inn. Mjauer og står i. Og hvis det har begynt å regne da ho har vært ute, ja - da er det synd på a. Sutrer , skal ha masse kos. Overser man ho går ho etter deg. :D

Ho lager prrrrt lyd når ho er glad. Den lyden er så morsom . :)

Ho elsker makrell i tomat. Tar man ut en tallerk fra skapet kommer ho i full fart i håp om våtfor. Også skal ho sove på ryggen min om natta.. Koselig det.. Elsker puse jenta mi.. :rodmer:

Skrevet

Katten min skal koses på saueskinnet sitt, der hun tråkker og sutter mens hun koser. Hun liker ikke å ligge på fanget, men hun sover dypt og lenge om jeg ligger nesten oppå henne.

Skrevet

katten min er gal etter sjokolade, og jeg tuller ikke at hun kan lukte når vi har handlet sjokolade og det ligger i posen.

Hun tørner totalt, skriker og hyler og om det ligger i et skap gjør hun alt for å komme seg inn dit.

Dette huset er nesten blitt en sjokoladefri-sone nå!

Ellersk larer hun ikke sitte utenfor dusjen når jeg er på badet, hun MÅ dusje med meg... :gjeiper:

AnonymBruker
Skrevet

katten min er gal etter sjokolade, og jeg tuller ikke at hun kan lukte når vi har handlet sjokolade og det ligger i posen.

Hun tørner totalt, skriker og hyler og om det ligger i et skap gjør hun alt for å komme seg inn dit.

Dette huset er nesten blitt en sjokoladefri-sone nå!

Husk at sjokolade er veldig giftig for katter da. ;)

Katta her i gården ser på det å bli løftet som en mulighet for å sjekke ting han vanligvis ikke når opp til. Så når vi bærer han, må vi være ekstra oppmerksom, for han hiver seg fram og grabber tak i dører og det han kan få tak i, når vi går forbi. :fnise:

Han vil heller ikke drikke av vannskåla si, om denne står på samme rom som maten. :snurt:

Men han er da uansett nykker og merkelig påfunn, min lille engel. :rodmer:

Skrevet

Eldste pusejente:

- står på bakbena og hyler av glede når hun ser børsten.

- Hater kattesnacks-elsker kokt skinke

Yngre pusejente:

- Elsker agurk og melon

- Står på ryggen min i senga og hyler til hun får ligge i midten oppå eller under dyna

Minste pusegutt:

- Kurrer som en due når han synes de to andre er kjedelige

- Sutter på alt som er av tråder

- Før sto han på puten min hver dag kl 0655 og slikket meg på øyelokkene.

Kanskje ikke divanykker, men i allefall rariteter.

Skrevet

Hmm katter er rare dyr.

Sjefen i huset bruker oss som transportmiddel mellom A og B. opp på rygger og bæres avgårde dit han vil.

Synes også at mine svette t-shirts lukter fantastisk, han formelig borrer snuta ned i tskjorta akkurat under armulen, sniffer og holder på til han sovner i svetterusen!

Han er også av den formening av at maten skal komme til han og ikke omvendt...

Mellomste er veldig glad i å klatre og trene, sikler når han koser og torturerer deg til du våkner om kosebehovet skulle innfinne seg mens vi sover.

Minstemann tror nok at han er menneske, ligger i senga med magen opp og snorker, gråter når vi kommer hjem og er i det store å hele som et lite barn.

Veldig glad i alle tre da :)

Skrevet

Hun får ikke Sjokolade nei, fordi det kan være farlig ja...

Hun er også helt vill etter avocado, kanskje katten min er suicidal? :sjenert:

Skrevet (endret)

Lillejenta:

-Drikker ikke om vannskålen står på gulvet, den skal helst stå på spisebordet.

-Er veldig kilen under bakbena. Om noen kiler henne blir hun irritert og skal ut.

-Spiser ikke billig våtmat. Det skal helst være gourmetvåtmat eller fisk. Om det ikke ligger på skåla skal hun bare ha tørrfor.

-Elsker fløte, og drikker ikke lettmelk.

-SKAL sitte på fanget når jeg er på do om morgenen. Får hun ikke komme inn mjauer hun grusomt utenfor døren.

-Liker å bli nappet i halen når hun stryker seg inntil bena.

-Blir fryktelig snurt om minstemann får kos og ikke hun.

-Elsker å nusse meg. Kommer bort med en kald, våt snute på nesen eller munnen min og skal nusse.

Lillegutten:

-Skal helst få smake på ALT vi spiser..

-Skal ligge klistret inntil magen min når vi skal sove (ikke hver natt, men ofte).

-Åpner dører ved å hoppe opp på håndtaket, blir fryktelig fornærmet når utedøren er låst.

-Skal være med å hente posten, for så å sitte på armen og bite på posten på tur inn igjen.

-Hopper opp på benken og skal hjelpe til med å lage mat, blir ikke alltid så godt motatt..

-Skal hjelpe til med husarbeid. Å jakte på gulvmoppen er det morsomste i verden..

-Mjauer mye når han kommer inn etter en lang utetur - tror han, som andre her nevner, virkelig vil fortelle alt han har opplevd :fnise:

-Liker ikke at han ikke får oppmerksomhet. Da skal han dytte vekk det jeg driver med. Skriver jeg noe kommer han og stjeler pennen og slike ting.

-Når han våkner skal alle andre opp! Han kommer bort og dytter i ansiktet vårt med snuten, eller tramper litt oppå oss.

-Blir veldig glad når han blir sluppet inn, og skal bite på ALT! Føttene våre, skohyllen, dørkarmer, fingre, møbler og.. ja. alt.

Herlige pusene mine :rodmer: Katter er noen herlige skapninger! :catmilk:

Edit: det ble litt langt :sjenert: Jaja..

Endret av Plutseliten
  • Liker 2
Skrevet

Katten min vil helst drikke av doen, dusjen eller fra springen på badet.

Når pus leker, kaster han på hodet flere ganger før han biter seg fast i leken.

Han stirrer oss i senk om det er noe han ønsker.

Kan sitter ved siden av meg når jeg spiser og dulter hodet borti armen min for å sjekke om det kan falle noe godt på han.

Pus liker ikke fløte eller rømme. Men får han aioli, majones eller rømme/MED dipp, blir han fornøyd. Må liksom ha kydder og smak he he :biggrin:

Skrevet

Pusejenta mi har et spesielt pledd hun liker veldig godt. hun ligger på det lenge og melketramper og sutter, helt til det er kliss bløtt :P

Ellers har hun en rar greie hvor hun alltid skal stirre rett inn i stearinlys, selvom hun syns det er ubehagelig så myser hun inn i lysene lenge..haha..rare katten! Hun spiser også opp alle plantene mine, så har bare en orkide igjen, den står såpass høyt at hun ikke når den ..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...