SmallTalk Skrevet 30. mai 2011 #2 Skrevet 30. mai 2011 Kommer an på om brever er sendt som A- eller B-post og når på dagen brevet ble levert. Brev sendt som A-post levert før kl 14 på lørdag burde være fremme i dag. 2
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2011 #3 Skrevet 30. mai 2011 Kommer an på om brever er sendt som A- eller B-post og når på dagen brevet ble levert. Brev sendt som A-post levert før kl 14 på lørdag burde være fremme i dag. Venter på noe brev, og har sjekket og ikke fått noe i dag. Men som B-post tar det lengre tid?
SmallTalk Skrevet 30. mai 2011 #4 Skrevet 30. mai 2011 Venter på noe brev, og har sjekket og ikke fått noe i dag. Men som B-post tar det lengre tid? Ja. Venter du på brev fra et offentlig kontor er brevet garantert sendt som B-post. 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2011 #6 Skrevet 31. mai 2011 Brev sendt på fredag, ikke fått det i dag heller. Kan Posten ha rotet det vekk? Hva skjer med brevet hvis Posten har rotet det vekk? Brevet går tilbake til avsender eller?
Belima Skrevet 31. mai 2011 #7 Skrevet 31. mai 2011 (endret) Det går tilbake til avsender, bare hvis avsenders navn er skrevet på brevet. Posten blir nok ikke sendt før mandag hvis det ikke er sendt som A post. Bare viktig post blir prioritert. Selv sendte jeg en pakke til Tromsø som A pakke - den tok 10 dager! Endret 1. juni 2011 av Belima
ToveM Skrevet 31. mai 2011 #8 Skrevet 31. mai 2011 Det går tilbake til avsender, bare hvis avsenders navn er skrevet på brevet. Posten blir nok ikke sendt før mandag hvis det ikke er sendt som A post. Bare viktig post blir prioritert. Selv sendte jeg en pakke til Tromsø som A pakke - den tok 10 dager! Det var nok litt lenge, som bare for å ha sagt det; ingenting som heter A-pakke
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2011 #9 Skrevet 31. mai 2011 Det går tilbake til avsender, bare hvis avsenders navn er skrevet på brevet. Posten blir nok ikke sendt før mandag hvis det ikke er sendt som A post. Bare viktig post blir prioritert. Selv sendte jeg en pakke til Tromsø som A pakke - den tok 10 dager! 10 dager er ganske lenge ja. Men dette er snakk om et brev, og ikke pakke. Hvis det ikke står avsender på brevet, så er brevet så og si lost da?
flickan Skrevet 31. mai 2011 #10 Skrevet 31. mai 2011 Min erfaring er at det kan variere voldsomt, fra 1 dag til opptil 6-7 dager. Som B-post tar det sjelden mindre enn 5 dager.
Belima Skrevet 1. juni 2011 #11 Skrevet 1. juni 2011 Visste ikke hva det heter, men betalte kr. 150,- ekstra for å kunne spore den. Posten vet å ta seg betalt!
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2011 #12 Skrevet 1. juni 2011 Er arbeidskontrakten jeg venter i posten. Derfor jeg "stresser" litt. De sendte den på fredag. Så fredag, lørdag, søndag, mandag, tirsdag og i dag: onsdag. Ingen post!! Kan de ha rotet den vekk da?
SmallTalk Skrevet 1. juni 2011 #13 Skrevet 1. juni 2011 Visste ikke hva det heter, men betalte kr. 150,- ekstra for å kunne spore den. Posten vet å ta seg betalt! Rekommandert sending heter dette. Det er ikke det samme som vanlig pakke.
Belima Skrevet 2. juni 2011 #14 Skrevet 2. juni 2011 Takk, da skal jeg huske at det heter rekommandert til neste pakke skal sendes! Sender pakker så sjelden at jeg ikke husker noe som helst mellom hver gang.
SmallTalk Skrevet 3. juni 2011 #15 Skrevet 3. juni 2011 Skal du sende en vanlig pakke så kjøper du en Norgespakke eske (billigste og enkleste alernativ til sporbar sending) på Posten. Skal du sende verdipapirer så lønner du deg på å bruke Rekommander sending pga at dette blir sendt som verdipost og dermed blir behandlet på en litt annen måte enn vanlige pakker. Skal du sende noe som har en verdi på over 1000 kr så send det alltid som Norgespakke. De er nemlig forsikret for opptil 10.000 kr.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå