Gå til innhold

Vil jeg få mindre rumpe av å trene, eller bare fastere?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå er jeg ikke en av de kvinnene som er redd for å trene fordi jeg er redd for å bli seende ut som en mann, men jeg er faktisk redd for å miste rumpa mi :( Jeg er igrunn tynn nok fra før, og er glad for at jeg har litt "booty", så jeg vil nødig at den skal bli litne og stram. Jeg vil ha spretten og stram.

Er det noen spesielle måter å trene på for at rumpa ikke skal forsvinne, bare bli strammere? Eller er det bare å kjøre på?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

ETTER EN HAUG med knebøy og utfall så ble rumpa mi litt større! Jeg er også sånn liten og slank, men rumpen min er rund, spretten og saftig :D Mye trening førte til spretne avrunda muskler hos meg :)

AnonymBruker
Skrevet

Min rumpe ble mindre og fastere. merket veldig godt at den ble mindre, men synes bare det er fint :)

AnonymBruker
Skrevet

Min ble større og strammere, umulig å si hva som skjer med din, da vi alle er så forskjellige :)

Skrevet

ETTER EN HAUG med knebøy og utfall så ble rumpa mi litt større! Jeg er også sånn liten og slank, men rumpen min er rund, spretten og saftig :D Mye trening førte til spretne avrunda muskler hos meg :)

Å, nå ble jeg nesten grisemisunnelig! :gjeiper:

Jeg har trent utfall, knebøy, markløft etc i månedsvis, og min er like flat! :grine:

Gjest Ylva Virvla
Skrevet

Jeg har fått litt mer muskulatur øverst på rumpa av å trene.

Du kan få mer spretten rumpe av å trene.

Hvis du går ned i vekt, kan du jo risikere at litt av rumpa forsvinner.

Passer du derimot på å spise nok, kommer du nok bare til å få enda finere rumpe.

Spis mat med mye protein i - som egg og kylling.

Skrevet

Vi får bare kjøre på! :trene:

:jepp:

AnonymBruker
Skrevet

Å, nå ble jeg nesten grisemisunnelig! :gjeiper:

Jeg har trent utfall, knebøy, markløft etc i månedsvis, og min er like flat! :grine:

Jeg kan trøste deg med at jeg holdt på 12-14 MÅNEDER!! 5 DAGER i uka! Ikke gi deg, den kommer, og når den først kommer så WHOPAH! Alle kommer til å sikle :fnise::klemmer:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan trøste deg med at jeg holdt på 12-14 MÅNEDER!! 5 DAGER i uka! Ikke gi deg, den kommer, og når den først kommer så WHOPAH! Alle kommer til å sikle :fnise::klemmer:

Kanskje det var derfor det tok så lang tid? 5 dager i uka med samme tunge øvelsene gir ikke mye restitusjon.

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje det var derfor det tok så lang tid? 5 dager i uka med samme tunge øvelsene gir ikke mye restitusjon.

Nei, for før det prøvde jeg ALT mulig annet, og ingenting skjedde. Jeg har bare utrolig treig forvandlingsevne, tror jeg :sjenert:

AnonymBruker
Skrevet

Trening kan gjøre at man mister fett, og/eller at musklene blir større. Dersom det første skjer, blir rumpa mindre, dersom sistnevnte skjer, blir den større. Skjer begge to, forblir størrelsen den samme, men den blir strammere og ser mindre dvask ut.

Er ikke vanskeligere enn som så...

Skrevet

Jeg har bare holdt på i sju måneder, så da er det håp for meg også. :nigo:

:ler:

Skrevet

Så lenge du gjør øvelser som trener rompa i tillegg, så vil den endre fasong. Det kommer også an på hvor mange repetisjoner og hvor mange set og arbeidsperioder du gjør. En annen ting er at folk er forskjellige. Så lenge du ikke spiser altfor lite eller altfor mye, så vil stumpen bli stram og fin. Rompa endrer forøvrig fasong osv om du spiser altfor lite eller altfor mye også, men sannsynligvis ikke til det bedre. Ikke på sikt i alle fall.

• 1 måned senere...
AnonymBruker
Skrevet

Er jeg rar hvis jeg ikke vil ha en liten rund og spretten rumpe? For at nå er rumpa mi er i akkurat passe størrelse, den er rund og spretten, men jeg vil heller trene sånn at den ikke blir spretten. Samme med lårene. Det føles ikke noe godt i det hele tatt at rumpa spretter og lårene dirrer mens jeg løper ...

øvelser som hjelper for å få en fastere rumpe: 90 grader inntil veggen, knebøy og jeg vet ikke helt hva den heter, men du skal hvertfall ligge på ryggen og bøyer knærne sånn at de peker opp mot veggen. Så strekker du det ene beinet og holder den der i ca.20 sek og det samme på det andre beinet.

er ikke helt sikker på om det faktisk hjelper, men sier noe mer når jeg ser noe forandring :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...