Gå til innhold

Jeg flytter utenlands med barna

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal snart flytte til varmere strøk for et år sammen med mine to barn. Dette på grunn av helseproblemer, så vi får dekket oppholdet. Har vært skilt fra barnefaren i flere år, han har hatt samvær med barna annen hver helg og i ferier. I og med at han nå ikke vil kunne ha barna som tidligere, må han betale høyere bidrag enn før. Han synes dette er urettferdig og sier at han ikke finner seg i det. Jeg har ikke diskutert dette med flyttingen med ham før jeg fikk det innvilget, så han vil vel markere seg på denne måten. Ungene gleder seg veldig til å skulle gå på skole i et annet land, så han burde vel heller være glad på deres vegne.

Synes ihvertfall ikke det er riktig at han ikke skal betale mer bidrag, nå som han ikke har ungene på et år.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skal snart flytte til varmere strøk for et år sammen med mine to barn. Dette på grunn av helseproblemer, så vi får dekket oppholdet. Har vært skilt fra barnefaren i flere år, han har hatt samvær med barna annen hver helg og i ferier. I og med at han nå ikke vil kunne ha barna som tidligere, må han betale høyere bidrag enn før. Han synes dette er urettferdig og sier at han ikke finner seg i det. Jeg har ikke diskutert dette med flyttingen med ham før jeg fikk det innvilget, så han vil vel markere seg på denne måten. Ungene gleder seg veldig til å skulle gå på skole i et annet land, så han burde vel heller være glad på deres vegne.

Synes ihvertfall ikke det er riktig at han ikke skal betale mer bidrag, nå som han ikke har ungene på et år.

Ikke rart han ikke tar dette lett akkurat, du fikk innvilget å flytt utenlands før du i det hele tatt hadde spurt far hva han synes om saken, bare for i det hele tatt å inkludere ham i livet til hans egne barn?

Jeg er litt sjokkert over deg.. Hadde heller ikke gidda å betale noe forhøyet barnebidrag om det skal være på den måten, du får jo alt dekket, så hva er problemet?

• Liker 38
Skrevet

Jeg hadde blitt fullstendig rasende hvis jeg var barnefaren. Jeg syns du er skikkelig respektløs ovenfor han.

• Liker 34
Gjest Gjest
Skrevet

Så du tar fra han sjangsen til å se barna på et år, og han skal derfor betale deg mer?herregud, det burde jo være omvendt. Tenk så mye han går glipp av, får vondt av fyren.

• Liker 28
Skrevet

Ts her: Det var de på NAV som sa at han måtte betale mer siden han ikke skulle ha ungene,- da har han jo ingen utgifter med dem hjemme siden han ikke har dem. Så hvis reglene er sånn, så er det ikke min feil.

• Liker 1
Gjest kaunis
Skrevet

Dei skal jo til utlandet pga helseproblemer, herregud.

• Liker 1
Skrevet

Grunnen til at de ikke erhjemme er jo fordi du tar dem utenlands, uten å konferere med han! Han er barnas far, de er ikke bare dine!

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

HELT enig med de andre, syns det er utrolig frekt å bestemme over barna uten hans stemme i det hele tatt, og så ikke vise forståelse for at han ikke vil betale mer, når han ikke får se barna på ETT år!! Hadde det vært mine barn og den andre forelderen bare hadde tatt med ungene bort ett år, hadde jeg laget et HELVETE!!!

Men han er vel nødt til å betale stakkaren, siden NAV bestememr det, og da er ikke det noe du trenger å legge deg opp i.

Stakkars mann! Har han ingen rettigheter her, med tanke på å kreve samvær med barna? skjønner ikke at det er mulig...

• Liker 4
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor du ikke ser grunnen til at han ikke vil betale mer? DU reiser til utlandet med DERES barn uten HANS medbestemmelse. HAN går glipp 1 år av sine barns liv og DU skjønner ikke hvorfor han blir grinete?

Jeg hadde skjønt det hvis HAN hadde flyttet utenlands og du satt igjen her med barna et helt år, da hadde han selv valgt å ikke ha jevnlig kontakt og det ville bare vært riktig at han skulle ha betalt, men sånn som det er nå så skjønner jeg ikke deg i det hele tatt!

• Liker 10
Skrevet

Dei skal jo til utlandet pga helseproblemer, herregud.

Da kunne jo mor tilbudt far å ha barna det året hun var i varmere strøk for å pleie helsen, herregud.

• Liker 6
Skrevet

Far kan faktisk nekte mor å ta med barna utenlands så den muligheten har han om han ønsker å ha de full tid.

• Liker 3
Skrevet (endret)

Far kan faktisk nekte mor å ta med barna utenlands så den muligheten har han om han ønsker å ha de full tid.

Det håper jeg virkelig at far er klar over. Det er ikke sikkert han vet at det går an, siden mor (som skylder på NAV) har tatt bestemmelsene over hodet på ham.

Edit: Dessuten har jo mor sørget for å fortelle barna at de skal flytte utenlands, så far vil jo komme ut som den slemmingen som nekter barna å reise når de gleder seg sånn.

Endret av Spoven
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Men eier ikke du medfølelse for far og dine barn? Selv om barna gleder seg av tanken til å oppleve syden, bo i sola, få nye venner og blabla, så vil de jo savne faren sin, og det er helt forbanna garantert. Og far går glipp av så mye, et helt år i utvikling av barne er jo mye!

Hvorfor er dette så likegydlig for deg? "lala, nav tvang ham, ikke min sak, så det så". Drit nå i penga for fem minutter, hvordan kan du ta denne avgjørelsen over huet på ham, hvorfor ikke sette deg ned med far og finne ut samværet gjennom det året, hvilke langhelger eller ferier en skal ses og så videre!

• Liker 10
Skrevet

Selv om du har krav på mer etter beregningsreglene, betyr ikke det at du behøver å kreve mer. NAV tvinger deg ikke til å kreve mer.

• Liker 11
Gjest Anuket
Skrevet

Er det pga. dine helse problemer eller er det barna som har helseproblemer?

Gjest kaunis
Skrevet

Da kunne jo mor tilbudt far å ha barna det året hun var i varmere strøk for å pleie helsen, herregud.

Vi veit ikkje om det er mora eller ein av ungane som er sjuke.

Skrevet

om mor mottar bidragsforskudd så kan NAV kreve mer av far uten at mor har noe å si.

Skrevet

Det er meg som har helseproblemer. Har ryggsmerter og vondt i leddene, og har godt av å være i varmen. Derfor har jeg fått innvilget sydenopphold for meg og barna i et år. Kunne ikke tenkt meg å være borte fra ungene i så lang tid, de bor tross alt hos meg til vanlig. Og faren jobber full tid og ofte overtid, så han kan ikke være hos ungene på samme måte som meg som er til stede hele tden. Han har fått beskjed at han kan få dem hjem i juleferien. Han betaler reisene, for det blir for dyrt for meg som lever på trygd. Så det kommer ikke til å gå et helt år uten at han får se dem.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De kan jo fortsatt ha samvær med far, men da er det kanskje praktisk å spare opp til en uke eller to i slengen. Mener reglene sier at dere da må dele på reiseutgiftene.

Hvis dere har delt foreldreomsorg så synes jeg at det er ganske hårreisende at du har tatt denne avgjørelsen over hodet på ham. Med mindre han da ikke er skikket til å ha barna, og heller ikke burde hatt dem annenhver helg.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Han har fått beskjed om at han kan få dem hjem i juleferien? Hva med langhelger eller andre ferier? Og nå har ikke jeg satt meg inn i regler med samvær, men er det kun far som skal betale dette?

Og du TS - ser du ikke noe fra fars side?

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...