Gå til innhold

felleshøl, feltmadrass og andre tilsvarende utrykk

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Så du mener det er å være ute av kontroll å være glad i sex?

Ikke nødvendigvis, men muligheten finnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg snakker altså i et forhold, du syns ikke det er postitivt å være seksuelt frigjort og glad i sex i et forhold? :klo:

Det kommer helt an på.

For mye og for lite skjemmer alt - som det sies.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil du da også definere en seksuelt frigjort mann som en feltmadrass?

Har du vondt for å forholde deg til virkeligheten eller gjør du dette med vilje?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

hehe Misforstår med vilje du ;)

Men er det ikke egentlig veldig smart å oppføre seg på en slik måte at man ikke kan bli kalt for felleshøl, feltmadrass og andre tilsvarende utrykk?

Hva med at folk skal få lov å oppføre seg slik de vil så lenge det ikke skader noen, uten at noen trenger å kalle de for noe stygt?

Dessuten høres det jo ut som at du mener at så lenge en kvinne har et aktivt sexliv så kan man kalle henne hva man vil, og det er hennes ansvar for ikke å bli kalt et felleshøl, mens menn som holder på likedan, at ikke de og da fortjener like ille uttrykk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Passing by

Ja, og denne grunnleggende - eventuelt instinktive - innstillingen forandrer seg altså ikke med årene.

Hva er det som ikke forandrer seg? At jenter de ikke får seg med er snerper og derfor uaktuelle, at jenter de får seg med også er uaktuelle? Hos disse guttene så var begge deler feil, jo de hadde seg gjerne med den jenta som ville ligge med dem, men de snakket like stygt om henne som de gjorde om "snerpa" som ikke ville ligge med dem. Dette var unggutter som har blitt "voksne" med årene og som tenker annerledes nå.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest KateW

Har du vondt for å forholde deg til virkeligheten eller gjør du dette med vilje?

Nei, du sa at din personlige definering av en kvinne som var seksuelt frigjort var felleshøl/feltmadrass, og da lurte jeg på om du ville definere en seksuelt frigjort mann på samme måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KateW

Det kommer helt an på.

For mye og for lite skjemmer alt - som det sies.

Har du vært i et velfungerende seksuelt forhold? Det er ikke noe som heter for mye sex.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vært i et velfungerende seksuelt forhold? Det er ikke noe som heter for mye sex.

Noe av det dummeste jeg har hørt!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det som ikke forandrer seg? At jenter de ikke får seg med er snerper og derfor uaktuelle, at jenter de får seg med også er uaktuelle? Hos disse guttene så var begge deler feil, jo de hadde seg gjerne med den jenta som ville ligge med dem, men de snakket like stygt om henne som de gjorde om "snerpa" som ikke ville ligge med dem. Dette var unggutter som har blitt "voksne" med årene og som tenker annerledes nå.

Og hva vet du egentlig om hva de tenker nå?

Tror du på alt andre sier? Tror du virkelig på at mannfolk sier alt de mener til kvinnfolk?

Som jeg har sagt tidligere her, så sier man typisk ikke dette høyt, men man kan tenke det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Har du vært i et velfungerende seksuelt forhold? Det er ikke noe som heter for mye sex. (Sitat KateW)

Hva har du å svare til dette da, Steinar? Du som ser det som din fanesak å refse og belære alle andre, må vel selv ha erfaring fra å leve i forhold.

Endret av Belladonna
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vært i et velfungerende seksuelt forhold? Det er ikke noe som heter for mye sex. (Sitat KateW)

Hva har du å svare til dette da, Steinar? Du som ser det som din fanesak å refse og belære alle andre, må vel selv ha erfaring fra å leve i forhold.

Biff er godt. Men ikke hver eneste dag.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du sa at din personlige definering av en kvinne som var seksuelt frigjort var felleshøl/feltmadrass,

Nei, det skrev jeg overhodet ikke. Jeg skjønner hvorfor du har så stort behov for å rakke ned på andres intelligens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

...skrev hun mens hun belærte andre. :kvalm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

...skrev hun mens hun belærte andre. :kvalm:

Kunne du utdype hva du mener med at jeg liksom skulle belære noen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frigjort seksuelt i et forhold

Frigjort fra hva? Er en kvinne seksuelt frigjort hvis hun får gjøre det hun har lyst til, eller hvordan fungerer det her? Er gubben seksuelt undertrykt fordi kjerringa nekter å ta den i rumpa? Er han undertrykt hvis han kvier seg for å spørre om hun vil? Undertrykker han henne hvis han nekter henne å ligge med andre menn?

Det er noe merkelig og småsykt ved å snakke om frihet til sex. Noe av det som gjør oss til siviliserte mennesker er jo nettopp at vi undertrykker driftene våre, og ikke går rundt nakne og knuller hvem som helst. Et monogamt forhold er med andre ord seksuell undertrykking.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Eurodice

Frigjort fra hva? Er en kvinne seksuelt frigjort hvis hun får gjøre det hun har lyst til, eller hvordan fungerer det her? Er gubben seksuelt undertrykt fordi kjerringa nekter å ta den i rumpa? Er han undertrykt hvis han kvier seg for å spørre om hun vil? Undertrykker han henne hvis han nekter henne å ligge med andre menn?

Det er noe merkelig og småsykt ved å snakke om frihet til sex. Noe av det som gjør oss til siviliserte mennesker er jo nettopp at vi undertrykker driftene våre, og ikke går rundt nakne og knuller hvem som helst. Et monogamt forhold er med andre ord seksuell undertrykking.

Jeg forstår ikke hva dine utbrudd har med meg å gjøre. Jeg har ikke skrevet et ord om hva frigjorthet i seksuallivet betyr for meg. Men i korte trekk er det foruten å elske hverandre, å stole på hverandre, å kunne være åpen om hva man ønsker. Hvis det er noe man ikke vil eller har lyst til å gjøre, noe man kanskje synes er for sært, skal man ikke presse den andre. Det gjelder selvfølgelig begge veier.

Det er KateW du har hatt en disputt med. Jeg synes forøvrig du skriver vulgært.

Endret av Belladonna
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaså, har du sett lyset nå da? Blir det ingen innflytning hos deg i sommer? "Evig eies kun det tapte".

Belladonna belærer Steinar om forholdet hans.

Kvinner er vel en overdrivelse. Har du hatt befatning med flere enn den ene som du har en (i mine øyne) sykelig besettelse for?

Belladonna belærer Steinar om forholdet og følelsene hans.

Du forstår virkelig ingenting du, Steinar.

Belladonna belærer Steinar.

Din anskuelse er overtydelig, du vil dominere og ser det som et ideal. Usikre menn gjør gjerne det.

Belladonna belærer Steinar om menn og om motivene hans.

Det er helt opp til deg selv det, Steinar, å bestemme deg for å avslutte noe som tydeligvis ikke har livets rett. Jeg tror du liker å være martyr.

Belladonna belærer Steinar om forholdet hans.

Belladonna belærer Steinar om sex.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke hva dine utbrudd har med meg å gjøre. Jeg har ikke skrevet et ord om hva frigjorthet betyr for meg. Det er KateW du har hatt en disputt med.

Det er ingenting her som har noe med deg å gjøre personlig, og innlegget var ikke rettet til deg. Dette er et diskusjonsforum.

Jeg synes forøvrig du skriver vulgært.

Ja, dette er vanlig inntrykk hos mennesker som er mer opptatt av ords konnotasjoner enn meningsinnhold :sjokk:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Nå synes jeg du skal være forsiktig med hva du uttaler deg om. Jeg foreslår at du leser samtlige tråder som Steinar har opprettet. Da får du muligens en forståelse for hvordan han blir oppfattet av både kvinner og menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...