Gå til innhold

felleshøl, feltmadrass og andre tilsvarende utrykk

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er vel bedre om Nussebassen bruker uttrykkene enn tingene... :P

Skjønner hva du sier, ja.

Kvinner er faktisk ikke noe bedre tjent med en horebukk enn vi menn er med et felleshøl.

Amen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Vil gjerne stille et enkelt spørsmål!

Hvis det er slik at dere jenter mener det er firgjørende og positivt å ha mange seksualpartnere, hvorfor er det ikke da greit å bli kalt felleshøl? Det som ligger i ordet er jo bare at man har hatt sex med mange personer. Hvis dere ikke føler skam over mange sexpartnerne, hvorfor reagerer dere så sterkt på uttrykket?

Det blir litt som stoltenberg skulle blitt forbanna over å bli kalt jævla sosialist. Ord har både objektivt og subjektivt innhold. Den objektive betydningen i ordet felleshøl, er at personen har hatt mange sexpartnere, derfor er det hvorvidt du evaluerer dette som en positiv eller negativ ting, som gjør hvilken klang ordet får for deg!

P.S Dette er ikke et forsvar av uttrykket, innlegget er bare ment å skape litt refleksjon rundt meningsinnholdet vi legger i ord og uttrykk. F.eks kaller mange mørkhudede hverandre for "svarting", "neger" og lignende. Dette er et forsøk på å ta tilbake tidligere skjellsord, for at det skal miste sin negative klang. (Det blir brukt om venner i positivt øyemed)

Grunnen til at det ikke er greit er jo den samme grunnen som for at det ikke er greit å kalle en mørkhudet person "nigger". Ordet har kun en negativ og nedsettende betydning, i motsetning til ordet spade, som kun er beskrivelse av et objekt. Ser at mange her prøver seg på at "kaller det for det det er", men dette er ikke tilfelle. Dersom man vil beskrive en mørkhudet mann på en nøytral og voksen måte bruker man uttrykk som: mørkhudet, afrikansk opprinnelse, afro-amerikaner eller lignende. Dersom man vil beskrive den samme mannen på en nedverdigende og støtende måte bruker man ord som nigger eller svarting. Det siste alternativet er altså ord som ikke bare beskriver, men i tillegg uttrykker at man ser ned på eller fordømmer det man beskriver.

På samme måte er "felleshøl" et ikke akseptabelt ord, mens ord som promiskuøs eller frigjort er en mer respektfull, nøytral og voksen måte og uttrykke det samme på.

Anonym poster: 8bb991f1fa88d692dec9e3cc4473d0c1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Godt det ikke bare er meg :gjeiper:

Blir så utrolig opprørt når jeg ser flere mannlige brukere slenger rundt seg med slike karakteristikker!

J

Værste av alt kommer det fra menn som selv puler rundt.. Men de har jo lov de for de er menn.. :P

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Skjønner hva du sier, ja.

Kvinner er faktisk ikke noe bedre tjent med en horebukk enn vi menn er med et felleshøl.

Amen.

Er ikke halvparten så mange skjellsord for menn som puler rundt enn det er for kvinner.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ikke halvparten så mange skjellsord for menn som puler rundt enn det er for kvinner.

Fordi man forventer bedre av kvinner, ja.

Om det egentlig er noen grunn til det; det er en annen sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva man oppfatter som skjellsord, er subjektivt ;)

Jeg la merke til at du redigerte innlegget ditt til det ugjenkjennelige hehe

Redd for å bli oppfattet som såkalt promiskuøs altså - som du virkelig er? :smoke:

Og i mine øyne er akkurat dette det store problemet. Altså at folk hemmeligholder en slik oppførsel på ulike måter. Dette er i tillegg direkte uærlig og ikke minst uansvarlig.

Folk bør nemlig vite det om deg at du ikke er til å stole på; slik at de kan velge å forkaste deg av den grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest "gjest"

Fordi man forventer bedre av kvinner, ja.

Om det egentlig er noen grunn til det; det er en annen sak.

Hvorfor forventer vi noe bedre av kvinner da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor forventer vi noe bedre av kvinner da?

I praksis kommer det sannsynligvis bare av at kvinner og menn tradisjonelt (tidligere) ble oppdratt ulikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

I praksis kommer det sannsynligvis bare av at kvinner og menn tradisjonelt (tidligere) ble oppdratt ulikt.

Det er jo synd at et slikt syn fortsatt henger igjen da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Jeg la merke til at du redigerte innlegget ditt til det ugjenkjennelige hehe

Redd for å bli oppfattet som såkalt promiskuøs altså - som du virkelig er? :smoke:

Og i mine øyne er akkurat dette det store problemet. Altså at folk hemmeligholder en slik oppførsel på ulike måter. Dette er i tillegg direkte uærlig og ikke minst uansvarlig.

Folk bør nemlig vite det om deg at du ikke er til å stole på; slik at de kan velge å forkaste deg av den grunn.

Man kan da stole på folk selv om de tidligere har vært promiskuøse. Tror ikke man kan stole mer på folk som ikke er det. Kommer jo an på andre ting ved personen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BettyBoop

Hva man oppfatter som skjellsord, er subjektivt ;)

å bli kalt felleshøl er ikke noe noen ville tatt som noe annet enn et skjellsord.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Ja, det kunne jeg. Bruker jo sånne uttrykk selv :tongue:

Så om du ble kalt felleshøl, hadde du tatt det som et kompliment?

Du burde slutte med det uttrykket. Du er kvinne for faen du burde ikke snakke nedsettende om dine medsøstre. Dessuten sier du felleshøl gjør du bare sånn at det blir greit for gutta å bruke det uttrykket også.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo synd at et slikt syn fortsatt henger igjen da

Ja, det burde vært en like uakseptabel oppførsel for begge kjønn. Sant det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan da stole på folk selv om de tidligere har vært promiskuøse. Tror ikke man kan stole mer på folk som ikke er det. Kommer jo an på andre ting ved personen.

Man kan ikke stole på noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Ja, det burde vært en like uakseptabel oppførsel for begge kjønn. Sant det.

Er ingenting galt i å ha sex da steinar. Jeg syns ikke single folk skal være nødt til å leve i sølibat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ingenting galt i å ha sex da steinar. Jeg syns ikke single folk skal være nødt til å leve i sølibat

Eller så kan man satse på et parforhold i stedet. Som er normalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...