Gå til innhold

felleshøl, feltmadrass og andre tilsvarende utrykk

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Katten.

En spade er en spade, og en feltmadrass er en feltmadrass. En jente som overhodet ikke har standarder, skrever for hvem som helst, er et felleshull.

En kvinne som er seksuelt frigjort, men fortsatt med standarder, er bare awesome.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Så var det denne dobbelstandarden da. Det finnes kvinner som ligger med hvem som helst og det finnes menn (og det er nok flere) som ligger med hvem som helst.

Hvem er verst og best????

Hvorfor er det verre at kvinner ligger med mange forskjellige enn at menn gjør det?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyst forståelig. Har man først funnet den perfekte taperoppskriften, er det liten grunn til å endre på den.

Nå er sannsynligvis dette en sjokkerende nyhet for deg - men noen folk trenger altså en viss tid før de kan gå ifra en tilstand til en annen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det denne dobbelstandarden da. Det finnes kvinner som ligger med hvem som helst og det finnes menn (og det er nok flere) som ligger med hvem som helst.

Hvem er verst og best????

Hvorfor er det verre at kvinner ligger med mange forskjellige enn at menn gjør det?

Hvem har sagt at kvinner er noe verre enn menn som oppfører seg på akkurat samme måte?

Men nå er jeg en mann, og da er det kvinners oppførsel som kan få eller ha noen betydning for meg og mitt liv.

Dvs. at så lenge dama mi holder seg unna alle andre menn, så blir ikke det noe problem for meg personlig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er sannsynligvis dette en sjokkerende nyhet for deg - men noen folk trenger altså en viss tid før de kan gå ifra en tilstand til en annen.

Sikter du til den motviljen en del av brukerne her har mot å følge rådene dine? At de bare trenger litt tid for å tilpasse seg en bitter og ensom tilværelse?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikter du til den motviljen en del av brukerne her har mot å følge rådene dine? At de bare trenger litt tid for å tilpasse seg en bitter og ensom tilværelse?

Det spiller ingen rolle for meg om folk ikke er enig med meg her.

Jeg bare sier det som jeg ser det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det jeg synes er trist er at vi kvinner går rundt og kaller hverandre "bitch", på en vennskapelig måte. Fx venninen min ringer, jeg tar opp og sier "halla bitch!" Det og mye annet nedverdigende ord som vikvinner bruker mot hverandre, tror ikke halvparten vet hva de sier til hverandre engang. Hører ikke menn går rundt og suer "halla rævpuler"...tragisk og trist. :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg synes er trist er at vi kvinner går rundt og kaller hverandre "bitch", på en vennskapelig måte. Fx venninen min ringer, jeg tar opp og sier "halla bitch!" Det og mye annet nedverdigende ord som vikvinner bruker mot hverandre, tror ikke halvparten vet hva de sier til hverandre engang. Hører ikke menn går rundt og suer "halla rævpuler"...tragisk og trist. :tristbla:

Høres sykt ut, ja. Visste faktisk ikke at det var så ille i dagens Norge.

Men det er jo åpenbart at også dette er en importert uting ifra USA.

Endret av Steinar40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres sykt ut, ja. Visste faktisk ikke at det var så ille i dagens Norge.

Men det er jo åpenbart at også dette er en importert uting ifra USA.

Huff ja, er så lei den amerikaniseringen, litt var ok men det går veldig over grensen føler jeg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff ja, er så lei den amerikaniseringen, litt var ok men det går veldig over grensen føler jeg.

Ja, det har gått altfor langt.

Du får si til venninnene dine at du ikke liker å bli kalt "bitch".

Før eller senere forsvinner det av seg selv, men det er bedre med før enn senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anjelika

Ja, det har gått altfor langt.

Du får si til venninnene dine at du ikke liker å bli kalt "bitch".

Før eller senere forsvinner det av seg selv, men det er bedre med før enn senere.

Hvis man bruker et ord mye vennskapelig så forsvinner jo de negative konnotasjonene til det og det mister sin negative effekt.

Så kanskje jeg skal begynne å kalle meg feltmadrassen.

Mystique X: Hvis du aldri har hørt menn kalle kompiser stygge ting for moro skyld så har du jammen ikke vært mye med menn!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gosj, så mye man kan lære om kvinners gruppetenkning og flokkmentalitet bare ved å lese en tråd på kvinneguiden.

Kunne du blitt sammen med en person som bruker utrykket felleshøl og andre lignende utrykk for å beskrive kvinner?

Legg merke til hvordan trådstarter setter premissene og konteksten her. Det dreier seg altså om kvinner - kvinner generelt - som blir beskrevet som felleshøl, og ikke hverken kvinner som faktisk er felleshøl, som har gjort noe som kanskje kunne fortjene betegnelsen, eller som overhodet ikke er felleshøl. Det er altså gruppen kvinner i alminnelighet som blir angrepet med disse fæle betegnelsene, og angivelig da bare av lite attraktive menn som ønsker å undertrykke kvinners seksualitet! :ler:

Hvorvidt slike betegnelser er passende eller ikke er dermed knekkende likegyldig for kvinner i denne tråden, og sannheten - virkeligheten - er ikke noe man ønsker å komme fram til, bare om noe skal være lov å si eller ikke. Kunne man tenke seg en tilsvarende tråd der "felleshøl" er byttet ut med "drittsekk", "tulling" eller andre karakteristikker? "Kunne du blitt sammen med en mann som bruker uttrykket 'din bedritne stymper av en hyklerisk flanør' om andre mennesker? For meg er dette menneskediskriminering!" :ler:

Man kan bare lene seg tilbake og måpe når man leser tråder som denne, men samtidig notere seg ironien i at uansett hvor mye enkelte kvinner forsøker å viske bort disse betegnelsene, som antakelig er svært passende på mange av dem, så er det ingen som bruker angivelig kvinnediskriminerende uttrykk som "hore", "løs", "ludder" og "felleshøl" mer om andre kvinner enn kvinner selv.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spiller ingen rolle for meg om folk ikke er enig med meg her.

Jeg bare sier det som jeg ser det.

Du har en fascinerende evne til å svare på noe helt annet enn det du blir spurt om. Jeg vet ikke om det skyldes feighet, evneveikhet eller en litt sær form for kreativitet. Uansett er det en egenskap som gjør at kommunikasjonen tidvis kan bli morsom, men aldri interessant eller givende.

Naturligvis har du rett til å "si det som du ser det". Hvis vi ser bort fra at formuleringen lager høye, skjærende skrapelyder i språksenteret inni skallen min. Det er imidlertid til å leve med.

At du i belærende vendinger gir uttrykk for ditt syn på både kvinner og menn, og hva som skal til for å få forholdet mellom dem til å fungere, er også greit. Det er bare litt komisk og trist, med tanke på hvor dårlig du har lyktes på forholdsfronten og hvor åpenbar forklaringen på det er. Men at du snakker sterkt nedsettende og respektløst om alle som ikke følger taperoppskriften din, er absurd.

For mange av oss her inne, er ikke et kjæresteforhold en teoretisk konstruksjon som kanskje kan realiseres en gang i fremtiden. Det er noe vi har opplevd eller opplever. Fasit ligger på bordet, Steinar. Vi har fått det til. Du har ikke det. Mye tyder da på at du kan ha mer å lære av oss enn vi har av deg.

(Nå kan jeg lene meg tilbake og vente på et svar som handler om noe helt annet)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har en fascinerende evne til å svare på noe helt annet enn det du blir spurt om. Jeg vet ikke om det skyldes feighet, evneveikhet eller en litt sær form for kreativitet. Uansett er det en egenskap som gjør at kommunikasjonen tidvis kan bli morsom, men aldri interessant eller givende.

Naturligvis har du rett til å "si det som du ser det". Hvis vi ser bort fra at formuleringen lager høye, skjærende skrapelyder i språksenteret inni skallen min. Det er imidlertid til å leve med.

At du i belærende vendinger gir uttrykk for ditt syn på både kvinner og menn, og hva som skal til for å få forholdet mellom dem til å fungere, er også greit. Det er bare litt komisk og trist, med tanke på hvor dårlig du har lyktes på forholdsfronten og hvor åpenbar forklaringen på det er. Men at du snakker sterkt nedsettende og respektløst om alle som ikke følger taperoppskriften din, er absurd.

For mange av oss her inne, er ikke et kjæresteforhold en teoretisk konstruksjon som kanskje kan realiseres en gang i fremtiden. Det er noe vi har opplevd eller opplever. Fasit ligger på bordet, Steinar. Vi har fått det til. Du har ikke det. Mye tyder da på at du kan ha mer å lære av oss enn vi har av deg.

Og DU har en fasinerende evne til å skrive MER enn det du behøver! Herregud, greit at dette er et forum, men når det begynner å ligne eksamensoppgaver... :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du aldri har hørt menn kalle kompiser stygge ting for moro skyld så har du jammen ikke vært mye med menn!

Jeg har aldri hørt andre menn kalle meg stygge ting for moro skyld.

Og jeg hadde ikke tatt det mye nådig hvis det hadde skjedd heller.

Derimot har jeg hørt kvinner kalle meg stygge ting. Men det har ikke bare vært for moro skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man bruker et ord mye vennskapelig så forsvinner jo de negative konnotasjonene til det og det mister sin negative effekt.

Så kanskje jeg skal begynne å kalle meg feltmadrassen.

Tja, hvis beskrivelsen passer så ville det jo ikke vært helt feil ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man kan bare lene seg tilbake og måpe når man leser tråder som denne, men samtidig notere seg ironien i at uansett hvor mye enkelte kvinner forsøker å viske bort disse betegnelsene, som antakelig er svært passende på mange av dem, så er det ingen som bruker angivelig kvinnediskriminerende uttrykk som "hore", "løs", "ludder" og "felleshøl" mer om andre kvinner enn kvinner selv.

hehe Ja, den interne konkurransen i flokken er jo interessant i seg selv.

Og det er da selvfølgelig helt greit for kvinner å undertrykke hverandre med slike betegnelser.

Det er imidlertid mye verre når menn betegner kvinner på denne måten. For da er det uttalt at hun har mistet sin attraksjon hos det annet kjønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teori og praksis er sjelden det samme. Det antar jeg at du har fått med deg i dette livet også.

Men det betyr ikke at jeg ikke kan se hvordan det bør være, eller burde ha vært. Så hvorfor ikke si det?

Du er kanskje redd for at kvinner skal begynne å bli litt for moralske igjen? Slik at det går ut over deg? :lur:

Tja, man kan sikkert alltid lære et eller annet av de fleste andre.

Men ethvert parforhold er unikt. Som betyr at det bare er paret selv som kan få det til å fungere - eller å gå til helvete.

Men hvis du kan lære meg hvem den rette dama er, så hadde sikkert ingenting vært bedre. Men jeg tror dessverre ikke at du vet det noe mer enn det jeg gjør altså :sukk:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En kvinne som er seksuelt frigjort

Hva betyr det - en som ligger rundt?

Kvinner som ikke ligger med hvem som helst er seksuelt hemmet (motsatt av frigjort)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anjelika

Jeg har aldri hørt andre menn kalle meg stygge ting for moro skyld.

Og jeg hadde ikke tatt det mye nådig hvis det hadde skjedd heller.

Derimot har jeg hørt kvinner kalle meg stygge ting. Men det har ikke bare vært for moro skyld.

Hehe, uffda Steinar.

Jaja, mange av mine kompiser har iallefall den type humor at de kaller de av oss som er innforstått med at det er humor for mer eller mindre kreative skjellsord, litt på samme måte som vi bruker kosenavn og kallenavn. Det er ganske vanlig altså.

Tja, hvis beskrivelsen passer så ville det jo ikke vært helt feil ;)

Den passer sikkert i følge deg :)

Der er jo litt av problemet, det er ikke bare å kalle en spade for en spade. Det er fullstendig subjektivt hva folk kaller for felleshøl.

Og uansett om det hadde vært en objektiv grense/definisjon så er det ikke et nøytralt ord. Jeg har aldri i mitt liv kalt en kvinne felleshøl uansett hvor enkel hun har vært å få til sengs. Å si at jeg har kjent til noen kvinner som hadde store vanskeligheter med å si "nei" i fylla og endte opp med ganske mange partnere hvor de angret på de fleste er å kalle en spade for en spade. Felleshøl høres derimot ut som noe en hatsk fjortis kunne sagt. Enten noe en guttunge sier om en jente han ikke kan få, eller noe ei jente sier om ei annen jente hun er misunnelig på. Det er ikke noe et voksent menneske sier for å beskrive et annet menneske som h*n synes godt om.

og det kom som bestilt ser jeg..

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...