Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Noen som har fått dette utført hos frisøren? Hvor lenge tar det før man får krøllene tilbake, og hva er prisen?

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg trodde det var slik at en antipermanent var akkurat det motsatte av permanent:

- permanenten skal holde til håret gror ut, men det gjør den sjelden med de milde produktene de har i dag.

- prisen vil vel være den samme som permanent?

Ellers trodde jeg at antipermanent fungerte slik at krøllene kan gres lett ut, men er ikke permanent borte. Kan hende jeg tar feil.

Ring en eller annen frisør som står på GuleSider.no og spør - de kan svare eksakt.

Skrevet

Med antipermanent blir håret pinnerett, og jeg tror nok det varer til håret vokser ut (er ikke helt sikker). Det er for øvrig ikke å anbefale til personer med tørt hår: håret blir knusktørt av denne behandlingen!

• 3 år senere...
Gjest jente16
Skrevet

Jeg tok antiperm hos frisøren, det virket ikke særlig bra. Kostet 1200 kr, men er forskjellig, noen steder det er dyrere. Det kommer selvfølgelig ann på hvor mye krøller du har, men jeg har ganske tykt ha, men ikke koretrekkerkrøller. Disse forsvant hvertfall ikke, så anbefaler sterkt å gå til afro butikker, der har de mye bedre og sterkere midler pluss at de er halve prisen. :)

Gjest Gjest_Krølle_*
Skrevet

Jeg har tatt noe som heter Stright and Shine, tror det er fra Wella. Det funker som bare det. Det er ikke akkurat antipermanent, det er slettetanga som blir brukt. Dette virker helt til håret vokser ut igjen. For meg som ikke har krøller helt fra bunn av, betyr dette ca et år.

Håret bli ikke særlig tørt, og tar nok ikke mer skade enn det gjorde da jeg selv måtte bruke tanga hver dag.

Det tar veldig lang tid hos frisøren. Jeg har sittet over 4 timer når jeg har tatt det.

Det koster også litt, jeg har betalt rundt 3000,- men har hørt at det variere fra 3 til 5000,-

Håret blir veldig blankt og fint. Jeg har definitivt fått et nytt hår etter at jeg fant dette.

Skrevet

Antipermanent gjør håret slettere, men en får ikke pinnerett hår. Passer for de som vil fjerne gammel permanent i tuppene, f.eks. I Oslo koster det rundt 1000 kr, og behandlingen tar ca 2 timer.

Straight and Shine, eller Chi-metoden som det også heter, gir deg pinnerett, glatt og skinnende hår, koster mellom 3-5000 og tar rundt 4 timer. Saks på Majorstua utfører dette.

Folk med nordisk hår bør så absolutt ikke gå til afro frisørsalonger, siden produktene de bruker der er for sterkt og vil skade håret.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...