Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke tykt hår, men jeg har fått tykkere hår. Var ekstremt tynt før.

Jeg er veganer, spiser ingenting halvfabrikat/hvete/sukker/søtningsstoffer/gjær/tilsetningsstoffer (vel, i all hovedsak ihvertfall). Spiser ekstremt mye grønt i alle mulige varianter, proteiner fra nøtter, frø, linser, kikerter, quinoa, osv, også tar jeg MYE tilskudd av 100% ren flytende omega i tillegg til at jeg bruker mye kaldpresset olivenolje i maten (i salater o.l).

I tillegg bruker jeg organisk sjampo/balsam, bruker denne sjampoen, den er helt fantastisk. HELT fantastisk, og 100% naturlig.

Hvordan kom du over den?

Når du er veganer, vil det si at du ikke spiser noe animalsk føde som melk, egg og dyr?

Blir det litt som rawfood? Kjøpte et stykke ostekake som er lagd på rawfood, den kostet 56 kr, og den var himmelsk! Jeg har lyst til å begynne å lage rawfood-mat. :jepp:

Videoannonse
Annonse
Gjest Tjoms
Skrevet

Jeg spiser jo grønnsaker og frukt hver dag, så jeg får det jo i meg naturlig. Får jeg lov til å ta tilskudd for å være på den sikre siden eller?

Hmm, husker ikke hva den heter og kjøkkenet er stappafullt nå. Det rommer bare en person av gangen, og nå er det en som lager mat. Så får ikke sjekket. Men jeg tar daglig dose anbefalt på eksen. :gjeiper:

Og jeg får ikke kjøpt ting på nett, har bare visa electron. :roll:

Okey, du sier du vil ha råd, jeg gir råd, og det går ikke inn. Så da får det bare være ;)

• Liker 2
Skrevet

Jo, det går inn. Men jeg kan jo ikke sitte konstant å ete selleri heller da. Er jo det du gir inntrykk av at du vil jeg skal gjøre. ;)

Gjest Tjoms
Skrevet

Hvordan kom du over den?

Når du er veganer, vil det si at du ikke spiser noe animalsk føde som melk, egg og dyr?

Blir det litt som rawfood? Kjøpte et stykke ostekake som er lagd på rawfood, den kostet 56 kr, og den var himmelsk! Jeg har lyst til å begynne å lage rawfood-mat. :jepp:

Jeg brukte disse produktene (balsam og dusjsåpe også) da jeg var hos Dr Robert Young (som har produsert produktene) og fikk behandling for ME.

Stemmer, ikke noe animalsk. Nei rawfood vil si å ikke spise noe varmebehandlet mat. Rawfood-mat er dog NYDELIG og ekstremt næringsrikt, fantastisk for helsa (og håret :lur:).

Dog en del i raw-food jeg ikke prøver å holde meg unna, som søtning, søte frukter, eddik, o.l

• Liker 1
Skrevet (endret)

Ja, har alltid hatt tynt hår jeg også. Men det må jo være NOE man kan gjør selvom det er medfødt?

Takk for tips, skal prøve når jeg får råd. :gjeiper:

Ikke at det er gulrot og brokkoli hver dag. :gjeiper: Må jo variere ellers blir man lei. Og det at man spiser litt grønnsaker hver dag betyr ikke at man får i seg nok B-vitaminer.

Omega-3 får jeg av både forskjellige matvarer og tilskudd. Har fått for meg en vane med å ta tilskudd som mamma prakket på meg da jeg var ung, så ja.

Jeg kler best langt hår, det er det som er så kjipt. :( Trives ikke i det hele tatt med hår kortere enn skuldrene. Men ja, kanskje kan prøve å stusse oftere. Har egentlig ikke råd, men får nå se.

Hvor får man kjøpt shampo uten silikon da? :gjeiper:

Og jeg er hvete- og laktose-intolerant, så det er ikke så vanskelig å unngå det. ;) Skal snart testes for gluten også, siden jeg fortsatt reagerer på maten. Derimot synes jeg det er vanskelig å få i meg masse nøtter og egg, for jeg blir utrolig kvalm. Kan spise pistasj-nøtter uten å bli kvalm, men blir det av alt annet av nøtter som jeg har smakt (som sikkert er nesten alt). Et stekt egg på en skive gjør meg også kvalm. Men jeg spiser en del avokado, og fisk går det mye i. :jepp:

Ikke er jeg redd fett heller, er nå relativt tynn. Litt i det tynneste laget kanskje. :gjeiper:

Er ikke hver dag jeg er like flink til å spise så mye som jeg burde få i meg da, kan det ha noe å si? Selvom jeg får i meg nok av det meste bortsett fra kalorier/karbo?

Ok, ok, du trenger ikke klippe håret ditt om du ikke vil, men om du passer på å klippe bort det slitte nå, og fortsette og klippe tuppene, så vil det bli finere.

Så må du tenke på hva du spiser, for det er viktig.

Mange som tror de blir feite av å spise nøtter og avokado fordi det er fett i. Det de blir feite av er å spise podukter av hvetemel, melk og sukker...og generelt et dårlig kosthold.

Det håret som vokser ut gjenspeiler det du spiser, bl.a. På samme som huden gjenspeiler det man spiser.

Jeg lager ofte egne nøtteblandinger av valnøtter, mandler, solsikkefrø osv osv og spise med ferske dadler til. Det gir så bra energi at jeg kan fly på en fjelltur. Nå er jeg vandt med å spise den maten, så det er best å venne seg til maten før man flyr på en fjelltur ;)

Tjoms vet nok hva hun prater om når det gjelder mat, så det er mange gode råd å ta imot der :)

Om du spiser lite en dag har ingenting å si, det som har noe å si er hva du spiser ... vil jeg tro :)

Endret av meridian
Skrevet (endret)

Men jeg spiser jo allerede sunt, og jeg holder meg jo allerede unna hvetemel og den dritten der. :gjeiper: Og igjen så reagerer jeg på nøtter, og igjen så spiser jeg avokado. Og igjen så er jeg ikke redd for å legge på meg. :gjeiper: Så da vet jeg ikke hva mer jeg kan gjøre når jeg allerede spiser sunt og godt.

Endret av KaDust
Gjest Tjoms
Skrevet

Jo, det går inn. Men jeg kan jo ikke sitte konstant å ete selleri heller da. Er jo det du gir inntrykk av at du vil jeg skal gjøre. ;)

Nei det er ikke det jeg sier. Jeg sier at kosten din bør bestå av mye grønt (ikke frukt, grønnsaker), og mye omega. Det er ikke snakk om å sitte å knaske på en pakke selleri om dagen, men å ha mye grønt i kosten. Eks en stor porsjon salat 2 ganger om dagen med mye kaldpresset olivenolje, dampede grønnsaker, smoothies, osv. Det er helt bortkastet med vitamin tilskudd når du spiser mye grønt, og det er jo det du blir rådet til å gjøre i forhold til problemet ditt.

Du sier heller ikke hvor mye omega-tilskudd du tar, og selv om eks har anbefalt så betyr det ikke at det er et godt produkt. Hvilket produkt du bruker og dosering har enormt mye å si.

Skrevet (endret)

Jeg brukte disse produktene (balsam og dusjsåpe også) da jeg var hos Dr Robert Young (som har produsert produktene) og fikk behandling for ME.

Stemmer, ikke noe animalsk. Nei rawfood vil si å ikke spise noe varmebehandlet mat. Rawfood-mat er dog NYDELIG og ekstremt næringsrikt, fantastisk for helsa (og håret :lur:).

Dog en del i raw-food jeg ikke prøver å holde meg unna, som søtning, søte frukter, eddik, o.l

Ops, jeg trykket på anonym bruker ... :fnise:

Fikk lyst til å prøve den shampoen ... men tar det mange dagene å bestille? Er det dyrt å få den til norge?

Er det ikke mye omega 3 i pinnjekjerner osv ? Hva annet får man omega igjennom som ikke er animalsk?

Kjøpte grønne blader før, men det kan jeg ikke lenger, fordi de har sprøytet bladene med noe dritt, så jeg ble syk ... De har renser spinat og ruccolabladene slik at de er serveringsklare. Vet ikke hvor jeg skal kjøpe det lenger jeg ...

Holder meg unna eddik jeg også, men i denne rawfood-ostekaken var det brukt rå agavesirup istedenfor sukker. Det er vel bra, det?

Endret av meridian
Skrevet

Jeg spiser mye grønnsaker (men jeg spiser frukt også fordi det er godt, men det er mest grønnsaker). Greit, da skal jeg slutte på det jævla tilskuddet - men det er ikke nødvendig å spiser mer grønt enn hva jeg allerede gjør. Dampede grønnsaker blir det nok ikke noe av, jeg liker grønnsaker kun råe. Til lunsj på jobb er det alltid salat det går i, hva det er i den er litt forskjellig fra dag til dag fordi dem setter frem variert, men det er alt fra linser, bønner og frø til couscous i tillegg til alt det grønne.

I tillegg spiser jeg mye fisk, fugl og rødt kjøtt.

Tilskuddet jeg tar er Ekstra Sterk - Trippel Omega-3 fra Biopharma.

Gjest Tjoms
Skrevet

Ops, jeg trykket på anonym bruker ... :fnise:

Fikk lyst til å prøve den shampoen ... men tar det mange dagene å bestille? Er det dyrt å få den til norge?

Er det ikke mye omega 3 i pinnjekjerner osv ?

Holder meg unna eddik jeg også, men i denne rawfood-ostekaken var det brukt rå agavesirup istedenfor sukker. Det er vel bra, det?

Porto kostet...huff jeg husker ikke, 80 kroner? Bestillte balsamen også, men bestillte separat, fordi det blir langt billigere med porto ppå den måten. Tror alt samlet kom på rundt 350 kr.

Er ikke kjent med at pinjekjerner er en kilde til omega, det er dog god kilde til kostfiber og sink.

Alt er relativt, agavesirup har ikke gunstig effektig på kroppen det heller. Men å bruke det litt i dessert en sjelden gang kan jo ikke sammenilgnes med 1 kilo bleket farin i uka :ler:

Skrevet

Skal si ifra jeg, döderlein. ;)

Gjest Tjoms
Skrevet

Jeg spiser mye grønnsaker (men jeg spiser frukt også fordi det er godt, men det er mest grønnsaker). Greit, da skal jeg slutte på det jævla tilskuddet - men det er ikke nødvendig å spiser mer grønt enn hva jeg allerede gjør. Dampede grønnsaker blir det nok ikke noe av, jeg liker grønnsaker kun råe. Til lunsj på jobb er det alltid salat det går i, hva det er i den er litt forskjellig fra dag til dag fordi dem setter frem variert, men det er alt fra linser, bønner og frø til couscous i tillegg til alt det grønne.

I tillegg spiser jeg mye fisk, fugl og rødt kjøtt.

Tilskuddet jeg tar er Ekstra Sterk - Trippel Omega-3 fra Biopharma.

Ok, jeg kommer bare med velmenende råd ut fra egen kunnskap, jeg syns det er helt unødvendig å svare sånn. Du får heller bare ha tynt hår, jeg har ikke mer å komme med.

• Liker 2
Skrevet

Ja, jeg blir jo lett irritert når du baserer at hele håret mitt er tynt fordi jeg tar kunstig tilskudd selvom jeg får i meg sunn mat også da.

• Liker 3
Skrevet

Porto kostet...huff jeg husker ikke, 80 kroner? Bestillte balsamen også, men bestillte separat, fordi det blir langt billigere med porto ppå den måten. Tror alt samlet kom på rundt 350 kr.

Er ikke kjent med at pinjekjerner er en kilde til omega, det er dog god kilde til kostfiber og sink.

Alt er relativt, agavesirup har ikke gunstig effektig på kroppen det heller. Men å bruke det litt i dessert en sjelden gang kan jo ikke sammenilgnes med 1 kilo bleket farin i uka :ler:

Jeg leste nettopp om at pinjekjerner var en kilde til bl.a. omega 3, men husker ikke hvor. Har mange spørsmål, men de kan jeg ta senere ;)

Hva kan man bruke istedenfor sukker da ... brunt sukker? Bjørnesøt?

Har forresten redigert det forrige innlegget mitt som du svarte på nå, så håper du leser det en gang til... :sjenert:

Gjest döderlein
Skrevet

http://www.lookfantastic.com/hair/redken/haircare-ranges/redken-body-full/redken-body-full-duo.html

Noen som har prøvd denne?

"Inject life, body and volume into fine, limp hair with this Redken Body Full Duo. This duet of hair saviours boosts hair with lasting volume leaving you to enjoy a fantastic saving on this twosome of Body Full products.

Need Volume? The Redken Body Full Duo provides anti-gravity volume and long-lasting fullness to normal or fine hair. Enjoy locks full of voluptuous body, bounce and shine.

This pack contains the following products:

Redken Body Full Shampoo – 300ml

Put some weightless body into your normal or fine hair with Redken Body Full Shampoo. Its advanced formula will gently cleanse, whilst strengthening and lifting your hair to deliver voluptuous volume without the weight.

Redken Body Full Conditioner – 250ml

Forget the days of dull, lifeless hair! Redken Body Full Conditioner will detangle volumise and add intense shine to your normal to fine hair without weighing it down."

Skrevet

Ok, jeg kommer bare med velmenende råd ut fra egen kunnskap, jeg syns det er helt unødvendig å svare sånn. Du får heller bare ha tynt hår, jeg har ikke mer å komme med.

Så først nå at hun du svarer er moderator! Er en litt annen stil på moderatorene nå i det siste? :)

Råd mot tynt hår? Det er de gode gamle klassikerne:

- Nok vann hver dag

- Sunt kosthold

- Trening

- Helhetlig trivsel

- Gener/arv/klima (som det er vanskelig å gjøre så mye med)

Skrevet

Nei, jeg har bare en litt dårlig dag. Sorry for å bli litt illsint, men jeg tviler på at det at jeg tar tilskudd er det store problemet her.

Beklager at jeg svarte litt krast, men det hjelper ikke å få høre at jeg må bedre kostholdet mitt når jeg spiser så sunt jeg kan da. :sukk:

• Liker 1
Gjest Tjoms
Skrevet

Jeg leste nettopp om at pinjekjerner var en kilde til bl.a. omega 3, men husker ikke hvor. Har mange spørsmål, men de kan jeg ta senere ;)

Hva kan man bruke istedenfor sukker da ... brunt sukker? Bjørnesøt?

Har forresten redigert det forrige innlegget mitt som du svarte på nå, så håper du leser det en gang til... :sjenert:

Beste kilden til omega er fet fisk, men selv om man spiser mye fet fisk så bør man ta tilskudd. Siden jeg er veganer tar jeg tilskudd fra Udo´s Choice, den er 100% ren.

Sukker, honning, rårørsukker, agavasirup, er alle søtstoffer som kroppen helst ikke skal ha. Jeg tåler ikke søtt, så jeg bør være fanastisk. Spiller ingen rolle om det er honning eller rårørsukker. Stevia er vel det søtningsstoffet som har minst negativ virkning som jeg har forstått, men skal også brukes med forsiktighet. Det avhenger helt hvor nøye du har lyst til å være. Jeg bruker aldri sukker/søtning hvis jeg lager vaffler f.eks, men bruker rismelk i røra, og rismelk er naturlig søt på smak. Mye karbohydrater, men likevel bedre enn søtningsstoffer.

Skrevet

Men jeg spiser jo allerede sunt, og jeg holder meg jo allerede unna hvetemel og den dritten der. :gjeiper: Og igjen så reagerer jeg på nøtter, og igjen så spiser jeg avokado. Og igjen så er jeg ikke redd for å legge på meg. :gjeiper: Så da vet jeg ikke hva mer jeg kan gjøre når jeg allerede spiser sunt og godt.

Så du lager all mat fra grunnen av? Aldri noe syntetisk tull?

Hvor lenge har du spist hvetemel og melkefritt?

Det kan ofte ta litt tid for håret vokser bare 1-2 cm i mnd, og kroppen må jo omstille seg :enig:

Så er det viktig å huske på at når man legger om kostholdet, så kan man reagerer litt på litt av hvert, siden kroppen omstiller seg, men til slutt renser kroppen seg og blir stabil igjen.

Egentlig skal man tåle nøtter osv osv , men hvetemel og melk og sukker og syntetiske stoffer, og sprøytemidler gjør ofte at vi får allegiske reaksjoner på matvarer, kryssallergi.

Men når man har gått en stund uten disse farlige matvarene kan man tåle ting igjen som man ikke tålte før.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...