KaDust Skrevet 30. mai 2011 #1 Skrevet 30. mai 2011 Jeg har helt utrolig tynt hår, og det har jeg alltid hatt. Men nå er jeg så sykt lei. Har jeg håret ned føler jeg meg skikkelig uvel for jeg vet at det ikke ser særlig pent ut når håret er såppass tynt. Derimot blir jeg sliten i hodet av å ha det opp hele tiden + at det sliter på håret. Så er det noen som vet om hva man kan gjøre for å få tykkere hår evt? Eller hva som helst, jeg orker ikke mer.
Djungelvrål Skrevet 30. mai 2011 #2 Skrevet 30. mai 2011 Jeg har begynt etter råd på KG å ta Panto 3. Vitaminer for hår, hud og negler. Har ikke brukt de så lenge men merker det godt på neglene, de er lengre enn på mange år. Du finner de billig her: http://www.shopping4net.com/no/Helsekost/Haar-hud-negler/Kosttilskudd/Panto-3-Medasta.htm
KaDust Skrevet 30. mai 2011 Forfatter #4 Skrevet 30. mai 2011 Ja, for å spise hjelper på tynt hår igrunn. Og jeg tar allerede vitaminer for hud, hår og negler. Har jeg gjort i over ett år, har like tynt hår. Har sterkere negler da, men det hjelper meg ikke nå. :gjeiper:
Gjest Tjoms Skrevet 30. mai 2011 #5 Skrevet 30. mai 2011 Ta rikelig med gode omega 3 oljer, spis mye grønnsaker, og lite "drit". Ingen vits i å ta vitamintilskudd med mindre du mangler noe konkret. Greit å ta en sjekk hos legen at man ikke mangler vitaminer/mineraler også.
KaDust Skrevet 30. mai 2011 Forfatter #6 Skrevet 30. mai 2011 Jeg mangler ingenting, og spiser ikke så mye drit. Så er ikke noe jeg kan få gjort med håret ved å endre kostholdet akkurat.
Gjest Tjoms Skrevet 30. mai 2011 #7 Skrevet 30. mai 2011 Jeg mangler ingenting, og spiser ikke så mye drit. Så er ikke noe jeg kan få gjort med håret ved å endre kostholdet akkurat. Men spiser du mye friske grønnsaker da? Rikelig inntak av omega oljer?
KaDust Skrevet 30. mai 2011 Forfatter #8 Skrevet 30. mai 2011 Jeg knasker på grønnsaker som snacks dagen lang. Råe grønnsaker er kjempegodt, særlig gulrot og brokkoli. Og ja, jeg får i meg nok omega-3 også.
Gjest Tjoms Skrevet 30. mai 2011 #9 Skrevet 30. mai 2011 Ja, for å spise hjelper på tynt hår igrunn. Og jeg tar allerede vitaminer for hud, hår og negler. Har jeg gjort i over ett år, har like tynt hår. Har sterkere negler da, men det hjelper meg ikke nå. :gjeiper: Ja hva du spiser har faktisk veldig mye å si for kvaliteten på håret. Jeg hadde veldig tynt og pistrete hår før, det er det ikke nå lenger . For all del, jeg har ikke Hollywood-hår, men det er formidabel forskjell. Resultatene er dog ikke gjort over natta. Ingen vits i å ta vitaminer når du ikke mangler vitaminer, noe du sier du har sjekket at du ikke gjør. Bortkastet penger.
KaDust Skrevet 30. mai 2011 Forfatter #10 Skrevet 30. mai 2011 Jeg tar tilskudd av B-vitaminer for det er ikke alltid like lett å få i seg nok iløpet av en uke selvom man spiser sunt. Så tar det for sikkerhets skyld. Og jeg vet det, men jeg er ikke så jævla glad i drittmat, aldri vært det heller. Så det er ikke problemet. Jeg har tynt hår, men det er ikke pistrete. Det er mykt, glansfullt og sunt. Men det er fortsatt tynt og irriterende.
Djungelvrål Skrevet 30. mai 2011 #11 Skrevet 30. mai 2011 Jeg har samme hår som deg, og en sparefrisyre i tillegg. Har bestandig hatt tynt og det ble tynnere etter jeg fikk barn. Er medfødt hos meg.
pingalu Skrevet 30. mai 2011 #12 Skrevet 30. mai 2011 Jeg aner ikke om det funker, for jeg har bare lest om det (det jeg har lest om det virker bra da), men Redken skal ha kommet med en ny serie som skal gi tykkere hår. Ikke bare midlertidig volum, som de fleste volumserier, men den skal bygge opp håret fra innsiden så det blir tykkere på ordentlig, visstnok. Den skal være laget for de som mister hår, men skal funke for de som har tynt hår også. Serien heter intraforce, du finner noen produkter her: http://www.feelunique.com/brands/redken/intra-force Si fra hvis du tester og det funker for deg, for da skal jeg også prøve
Gjest Tjoms Skrevet 30. mai 2011 #13 Skrevet 30. mai 2011 Jeg tar tilskudd av B-vitaminer for det er ikke alltid like lett å få i seg nok iløpet av en uke selvom man spiser sunt. Så tar det for sikkerhets skyld. Og jeg vet det, men jeg er ikke så jævla glad i drittmat, aldri vært det heller. Så det er ikke problemet. Jeg har tynt hår, men det er ikke pistrete. Det er mykt, glansfullt og sunt. Men det er fortsatt tynt og irriterende. Du sier jo selv at du knasker gulrot og brokkoli "dagen lang" Hva er omega 3 kilden din, og hvor mye?
Meridian Skrevet 30. mai 2011 #14 Skrevet 30. mai 2011 Jeg har helt utrolig tynt hår, og det har jeg alltid hatt. Men nå er jeg så sykt lei. Har jeg håret ned føler jeg meg skikkelig uvel for jeg vet at det ikke ser særlig pent ut når håret er såppass tynt. Derimot blir jeg sliten i hodet av å ha det opp hele tiden + at det sliter på håret. Så er det noen som vet om hva man kan gjøre for å få tykkere hår evt? Eller hva som helst, jeg orker ikke mer. Det er mye man kan gjøre. Først vil jeg anbefale deg å klippe tuppene ofte. Om man har veldig tynt har, passer det best å ha kort hår, kanskje til litt over skuldrene? Når håret blir langt, blir det tyngre... Deretter må du bruke skikkelig shampoo. Ikke bruk shampo med silikon i, det er ikke bra for håret og gjør at man mister mer hår enn nødvendig. Nå hjelper det ikke bare å bruke god shampo og klippe det ofte, man må også gjøre noe innvendig, så da er kosthold viktig. Bort med alle produkter av hvetemel, melk og sukker, OG syntetiske stoffer(tilsetningsstoffer). Det bryter bare ned kroppen og gjør at vi elder fortere. Har du et produkt hvor det står rare ingredienser du ikke vet hva er, så er det uspiselig i mine øyne. Håret er laget av protein, slik som hud og negler og store deler av kroppen ellers, så spis mye proteiner. Spis alle typer nøtter, masse avokado hver dag. Ikke vær redd for fettet i nøttene og avokadoene, de er supersunne og bra for kroppen. Jeg lever nesten bare på nøtter og avokado. Pinjekjerner inneholder bl.a. omega 3, og det har jeg alltid i omeletter, eggehakker og salater og kyllinggryter. Ellers spis fisk, kylling, kjøtt og egg. Ellers er det bare å lange innpå med frukt, grønt og bær og urter. Bruk gjerne urter i smoothien
Meridian Skrevet 30. mai 2011 #15 Skrevet 30. mai 2011 Ja hva du spiser har faktisk veldig mye å si for kvaliteten på håret. Jeg hadde veldig tynt og pistrete hår før, det er det ikke nå lenger . For all del, jeg har ikke Hollywood-hår, men det er formidabel forskjell. Resultatene er dog ikke gjort over natta. Ingen vits i å ta vitaminer når du ikke mangler vitaminer, noe du sier du har sjekket at du ikke gjør. Bortkastet penger. Hva spiser du for å få fint og tykt hår?
Gjest Tjoms Skrevet 30. mai 2011 #16 Skrevet 30. mai 2011 Det er mye man kan gjøre. Først vil jeg anbefale deg å klippe tuppene ofte. Om man har veldig tynt har, passer det best å ha kort hår, kanskje til litt over skuldrene? Når håret blir langt, blir det tyngre... Deretter må du bruke skikkelig shampoo. Ikke bruk shampo med silikon i, det er ikke bra for håret og gjør at man mister mer hår enn nødvendig. Nå hjelper det ikke bare å bruke god shampo og klippe det ofte, man må også gjøre noe innvendig, så da er kosthold viktig. Bort med alle produkter av hvetemel, melk og sukker, OG syntetiske stoffer(tilsetningsstoffer). Det bryter bare ned kroppen og gjør at vi elder fortere. Har du et produkt hvor det står rare ingredienser du ikke vet hva er, så er det uspiselig i mine øyne. Håret er laget av protein, slik som hud og negler og store deler av kroppen ellers, så spis mye proteiner. Spis alle typer nøtter, masse avokado hver dag. Ikke vær redd for fettet i nøttene og avokadoene, de er supersunne og bra for kroppen. Jeg lever nesten bare på nøtter og avokado. Pinjekjerner inneholder bl.a. omega 3, og det har jeg alltid i omeletter, eggehakker og salater og kyllinggryter. Ellers spis fisk, kylling, kjøtt og egg. Ellers er det bare å lange innpå med frukt, grønt og bær og urter. Bruk gjerne urter i smoothien Hvis det er sant, så vil du får problemer med mangelsykdommer over tid.
Gjest Tjoms Skrevet 30. mai 2011 #17 Skrevet 30. mai 2011 Hva spiser du for å få fint og tykt hår? Jeg har ikke tykt hår, men jeg har fått tykkere hår. Var ekstremt tynt før. Jeg er veganer, spiser ingenting halvfabrikat/hvete/sukker/søtningsstoffer/gjær/tilsetningsstoffer (vel, i all hovedsak ihvertfall). Spiser ekstremt mye grønt i alle mulige varianter, proteiner fra nøtter, frø, linser, kikerter, quinoa, osv, også tar jeg MYE tilskudd av 100% ren flytende omega i tillegg til at jeg bruker mye kaldpresset olivenolje i maten (i salater o.l). I tillegg bruker jeg organisk sjampo/balsam, bruker denne sjampoen, den er helt fantastisk. HELT fantastisk, og 100% naturlig.
KaDust Skrevet 30. mai 2011 Forfatter #18 Skrevet 30. mai 2011 Jeg har samme hår som deg, og en sparefrisyre i tillegg. Har bestandig hatt tynt og det ble tynnere etter jeg fikk barn. Er medfødt hos meg. Ja, har alltid hatt tynt hår jeg også. Men det må jo være NOE man kan gjør selvom det er medfødt? Jeg aner ikke om det funker, for jeg har bare lest om det (det jeg har lest om det virker bra da), men Redken skal ha kommet med en ny serie som skal gi tykkere hår. Ikke bare midlertidig volum, som de fleste volumserier, men den skal bygge opp håret fra innsiden så det blir tykkere på ordentlig, visstnok. Den skal være laget for de som mister hår, men skal funke for de som har tynt hår også. Serien heter intraforce, du finner noen produkter her: http://www.feelunique.com/brands/redken/intra-force Si fra hvis du tester og det funker for deg, for da skal jeg også prøve Takk for tips, skal prøve når jeg får råd. :gjeiper: Du sier jo selv at du knasker gulrot og brokkoli "dagen lang" Hva er omega 3 kilden din, og hvor mye? Ikke at det er gulrot og brokkoli hver dag. :gjeiper: Må jo variere ellers blir man lei. Og det at man spiser litt grønnsaker hver dag betyr ikke at man får i seg nok B-vitaminer. Omega-3 får jeg av både forskjellige matvarer og tilskudd. Har fått for meg en vane med å ta tilskudd som mamma prakket på meg da jeg var ung, så ja. Det er mye man kan gjøre. Først vil jeg anbefale deg å klippe tuppene ofte. Om man har veldig tynt har, passer det best å ha kort hår, kanskje til litt over skuldrene? Når håret blir langt, blir det tyngre... Deretter må du bruke skikkelig shampoo. Ikke bruk shampo med silikon i, det er ikke bra for håret og gjør at man mister mer hår enn nødvendig. Nå hjelper det ikke bare å bruke god shampo og klippe det ofte, man må også gjøre noe innvendig, så da er kosthold viktig. Bort med alle produkter av hvetemel, melk og sukker, OG syntetiske stoffer(tilsetningsstoffer). Det bryter bare ned kroppen og gjør at vi elder fortere. Har du et produkt hvor det står rare ingredienser du ikke vet hva er, så er det uspiselig i mine øyne. Håret er laget av protein, slik som hud og negler og store deler av kroppen ellers, så spis mye proteiner. Spis alle typer nøtter, masse avokado hver dag. Ikke vær redd for fettet i nøttene og avokadoene, de er supersunne og bra for kroppen. Jeg lever nesten bare på nøtter og avokado. Pinjekjerner inneholder bl.a. omega 3, og det har jeg alltid i omeletter, eggehakker og salater og kyllinggryter. Ellers spis fisk, kylling, kjøtt og egg. Ellers er det bare å lange innpå med frukt, grønt og bær og urter. Bruk gjerne urter i smoothien Jeg kler best langt hår, det er det som er så kjipt. Trives ikke i det hele tatt med hår kortere enn skuldrene. Men ja, kanskje kan prøve å stusse oftere. Har egentlig ikke råd, men får nå se. Hvor får man kjøpt shampo uten silikon da? :gjeiper: Og jeg er hvete- og laktose-intolerant, så det er ikke så vanskelig å unngå det. Skal snart testes for gluten også, siden jeg fortsatt reagerer på maten. Derimot synes jeg det er vanskelig å få i meg masse nøtter og egg, for jeg blir utrolig kvalm. Kan spise pistasj-nøtter uten å bli kvalm, men blir det av alt annet av nøtter som jeg har smakt (som sikkert er nesten alt). Et stekt egg på en skive gjør meg også kvalm. Men jeg spiser en del avokado, og fisk går det mye i. Ikke er jeg redd fett heller, er nå relativt tynn. Litt i det tynneste laget kanskje. :gjeiper: Er ikke hver dag jeg er like flink til å spise så mye som jeg burde få i meg da, kan det ha noe å si? Selvom jeg får i meg nok av det meste bortsett fra kalorier/karbo?
Gjest Tjoms Skrevet 30. mai 2011 #19 Skrevet 30. mai 2011 Ikke at det er gulrot og brokkoli hver dag. :gjeiper: Må jo variere ellers blir man lei. Og det at man spiser litt grønnsaker hver dag betyr ikke at man får i seg nok B-vitaminer. Omega-3 får jeg av både forskjellige matvarer og tilskudd. Har fått for meg en vane med å ta tilskudd som mamma prakket på meg da jeg var ung, så ja. Og jeg er hvete- og laktose-intolerant, så det er ikke så vanskelig å unngå det. Skal snart testes for gluten også, siden jeg fortsatt reagerer på maten. Derimot synes jeg det er vanskelig å få i meg masse nøtter og egg, for jeg blir utrolig kvalm. Kan spise pistasj-nøtter uten å bli kvalm, men blir det av alt annet av nøtter som jeg har smakt (som sikkert er nesten alt). Et stekt egg på en skive gjør meg også kvalm. Men jeg spiser en del avokado, og fisk går det mye i. Ikke er jeg redd fett heller, er nå relativt tynn. Litt i det tynneste laget kanskje. :gjeiper: Er ikke hver dag jeg er like flink til å spise så mye som jeg burde få i meg da, kan det ha noe å si? Selvom jeg får i meg nok av det meste bortsett fra kalorier/karbo? Men da må jeg jo anta at du ikke spiser nok grønnsaker siden du mener du trenger vitamin B, og det er nettopp det du bør gjøre for å styrke håret. Dette dreier seg ikke bare om vitamin B, men generellt at et høyt inntak av friske grønnsaker daglig vil kunne hjelpe deg. B-vitamin tilskudd er syntetisk, du vil ha i deg MASSE vitaminer og mineraler i sin rene form. Hvilket omega tilskudd bruker du, og hvor mye tar du? Prøv den sjampoen jeg linket til, den er virkelig overlegen La den virke i 20 minutter når du vasker håret (ihvertfall de gangene du har tid).
KaDust Skrevet 30. mai 2011 Forfatter #20 Skrevet 30. mai 2011 Jeg spiser jo grønnsaker og frukt hver dag, så jeg får det jo i meg naturlig. Får jeg lov til å ta tilskudd for å være på den sikre siden eller? Hmm, husker ikke hva den heter og kjøkkenet er stappafullt nå. Det rommer bare en person av gangen, og nå er det en som lager mat. Så får ikke sjekket. Men jeg tar daglig dose anbefalt på eksen. :gjeiper: Og jeg får ikke kjøpt ting på nett, har bare visa electron.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå