Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor mange karbohydrater kan jeg ligge på hver dag?

jeg har akuratt begynnt på lavkarbo og føler meg litt usikker.

pappa som har gått på dette før, sier rundt 10-12 karbohydrater om dagen er dette riktig?

takk for tilbakemeldinger :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

15-20 vil jeg tru.

Skrevet

15-20 vil jeg tru.

Det høres mer riktig ut, er litt lite med 10 trur jeg :)

takk for svaret =)

AnonymBruker
Skrevet

Det avhenger av hvilken lavkarbotrening du følger! Lavkarbo er ingen slankekur, det er et samlebegrep for flere ulike kostholdsfilosofier som har til felles at de ønsker å redusere karbohydratinntaket.

Innenfor lavkarbobegrepet finner man filosofier som opererer med svært ulike tall. Alt fra de med relativt høye karbohydratnivåer, f.eks Fedon, som kan være oppe i 70g pr dag, mens andre, f.eks Skaldeman og de første fasene av Atkins, kan ligge så lavt som under 10 g pr dag.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det avhenger av hva du går på. Under 15 gram per dag er det ketolyse. Den har jeg gått på i fem uker nå, og det skal sies at det trengs en god del vilje til. Den er forøvrig også til de som helst har en BMI på over 30, noe jeg egentlig aldri har hatt, så vet ikke om jeg har vært så smart der:P

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det avhenger av hva du går på. Under 15 gram per dag er det ketolyse. Den har jeg gått på i fem uker nå, og det skal sies at det trengs en god del vilje til. Den er forøvrig også til de som helst har en BMI på over 30, noe jeg egentlig aldri har hatt, så vet ikke om jeg har vært så smart der:P

Nei, det er ikke kun ketolysekuren som ligger lavere enn 15 g. Som nevnt over her går også Skaldemann og Atkins under 15 g, og også her havner man i ketose.

Lavkarbo er ingen kur, ketose er ingen kur. Lavkarbo er et samlebegrep, og ketose er en kroppslig tilstand.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...