AnonymBruker Skrevet 30. mai 2011 #1 Skrevet 30. mai 2011 jobber 50% og mottar 50% aap. I følge skattekortet mitt skal biinntekter skattes med 36%, så det blir NAV som trekker denne prosenten, mens arbeidsgiver trekker tabelltrekk. Dette gjør at jeg får mindre utbetalt i måneden nå som jeg jobber, enn på 100% aap, kan dette stemme? Må skattetrekket på biinntekter være på 36% eller kan man justere ned denne? synes det er et høyt skattetrekk på et nokså lavt utbetalingsbeløp, men dette kan jeg ikke mye om. Så mye for at det å jobbe skal lønne seg altså:-( Andre som har opplevd dette, eller noen som har råd til meg?
Rosalie Skrevet 30. mai 2011 #2 Skrevet 30. mai 2011 Du kan bestille nytt skattekort her: http://www.skatteetaten.no/no/Selvbetjening/Bestill-skattekort-og-frikort/Soknad-om-endring-av-skattekortforskuddskatt/
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2011 #3 Skrevet 31. mai 2011 takk for svar. Så det er altså mulig å sette ned skatteprosenten på biinntekter? kan denne også trekkes etter tabell?
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2011 #4 Skrevet 4. juni 2011 synd det er sånn, det er ikke rart mange heller går på trygd enn å jobbe og motta det samme
Trillrund Skrevet 4. juni 2011 #5 Skrevet 4. juni 2011 Da jeg jobbet på lønnstillskudd/ lønn + aap, så var det arbeidgiveren som utbetalte hele lønnen og sendte refusjonskrv til NAV etterhvert. På denne måten slapp jeg skatt på biinntekt.... 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2011 #6 Skrevet 4. juni 2011 Hva med prosentkort? Jeg har det siden jeg pleier å ha flere jobber, synes det er greiest å forholde seg til når man har flere arbeidsgivere, og det syntes tydeligvis skatteetaten også, som sendte meg det.
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2011 #7 Skrevet 5. juni 2011 Hva med prosentkort? Jeg har det siden jeg pleier å ha flere jobber, synes det er greiest å forholde seg til når man har flere arbeidsgivere, og det syntes tydeligvis skatteetaten også, som sendte meg det. det er prosenttrekk jeg har, 36%. Er det mulig å sette ned prosenten? Beløpet det trekkes fra er under 3000 kr og skattetrekket på 36% virker veldig høyt synes jeg
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2011 #8 Skrevet 5. juni 2011 Det er jo du selv som bestemmer hvor mye skatt som skal trekkes, så det bør være helt uproblematisk å få tilsendt nytt skattekort. Du bare ber om det på søknadsskjemaet, skriver selv på hva du ønsker trekket skal være.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå