Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen her som er gift og får "dryppvis" arv fra den ene parts foreldre?

Hva gjør dere med pengene? Kjøper dere forbruksvarer, invisterer den som har arvet for dem eller.....

Blir det uenighet mellom dere som er gift i hvordan pengene skal brukes?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

har har det "dryppet" fra begges foreldre og vi har ikke hatt noen problemer med å finne ut hva en skal bruke pengene på.Den som får av sine foreldre,bestemmer hva de skal brukes til eller at vi avtaler sammen.

Endret av Kårky
Skrevet

Den som får må da selvsagt bestemme hvordan pengene skal brukes.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg får litt og litt fra foreldrene mine, samboer og jeg har ingen konflikter om hvordan pengene skal brukes. Vi har ikke helt felles økonomi ellers heller, men arv er i enda større grad ens egne penger, synes vi (og de vi arver av). Sparer en del, og er fornuftig med pengene, etter hvert går det nok inn i bolig. Og da vil vi få totalt lavere lån sammen enn om jeg ikke hadde samme egenkapital. Han har arvet en av sine foreldre og spart mesteparten av dette, så tilsammen har vi en del sparepenger utenom det vi har spart på egenhånd.

Skrevet

Jeg får noen tusenlapper nå og da som man kan regnes som forskudd på arv fra besteforeldre. Det meste sparer ejg og noe bruker jeg. Det er mine penger så samboeren min har ikke noe med hva jeg bruker pengene på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...