AnonymBruker Skrevet 30. mai 2011 #1 Skrevet 30. mai 2011 Hvor mye penger har dere budsjettert med å spare i mnd. Har dere klart det/klart det hittil. Hvor lenge har dere spart/skal spare!
Anglofil Skrevet 30. mai 2011 #2 Skrevet 30. mai 2011 (endret) Jeg sparer mellom 10-14 000 kr i måneden. Hittil har det gått veldig bra. Mesteparten av det som gjenstår av sparingen tar jeg i juni, da får jeg feriepengene og skattepengene. Siste gjenværende rest vil fordeles i juli og august, men er såpass lite at det ikke er noen krise. Mvh Yvonne Endret 30. mai 2011 av Yvonne
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2011 #3 Skrevet 30. mai 2011 wow! 10-14 000 i mnd! Det er imponerende!! Selv sparer vi 3500 ca i mnd. pluss vi sparer ca 20.000 som vi hadde spart før vi begynte å spare aktivt til bryllup! Hadde aldri klart å spare så mye som dere,siden vi har husbygging, barn osv! Kjempebra jobbet da! *klapp på skulderen til yvonne*
Veronica W Skrevet 30. mai 2011 #4 Skrevet 30. mai 2011 Vi prøver å få til 2-3000.. men det gjenstår ikke så mye nå lenger, heldigvis! heldig å ha foreldre som vil bidra litt...!
Anglofil Skrevet 30. mai 2011 #5 Skrevet 30. mai 2011 Hehe, takk. Grunnen til at jeg kan gjøre det slik er at jeg jobber ved siden av studiene. Får studielån + lønn, men setter hele lønna inn til sparing. I tillegg sparer jeg litt av studielånet også. Jeg lever ikke veldig fett, men husleia er lav og jeg har ganske lavt forbruk (har sagt opp alt fra abonnementer på blader til det å kjøpe klær osv). Mvh Yvonne
Veronica W Skrevet 30. mai 2011 #6 Skrevet 30. mai 2011 Hehe, takk. Grunnen til at jeg kan gjøre det slik er at jeg jobber ved siden av studiene. Får studielån + lønn, men setter hele lønna inn til sparing. I tillegg sparer jeg litt av studielånet også. Jeg lever ikke veldig fett, men husleia er lav og jeg har ganske lavt forbruk (har sagt opp alt fra abonnementer på blader til det å kjøpe klær osv). Mvh Yvonne Imponerende:) Flink!!
Gjest Solstråla88 Skrevet 30. mai 2011 #7 Skrevet 30. mai 2011 vi sparerv 2800 tilsammen i mnd, men gifter oss ikke før 23 juni 2012 da, så hittil har vi vel 20.000, og vi ligger over spareplanen.
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2011 #8 Skrevet 30. mai 2011 Hehe, takk. Grunnen til at jeg kan gjøre det slik er at jeg jobber ved siden av studiene. Får studielån + lønn, men setter hele lønna inn til sparing. I tillegg sparer jeg litt av studielånet også. Jeg lever ikke veldig fett, men husleia er lav og jeg har ganske lavt forbruk (har sagt opp alt fra abonnementer på blader til det å kjøpe klær osv). Mvh Yvonne Så flink du er! Ble litt inspirert jeg nå, så skal prøve å bli flinkere jeg også Går jo en del penger på ting som ikke er nødvendig, så jeg skal skjerpe meg!
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2011 #9 Skrevet 30. mai 2011 Ja, dere er tapere om dere ikke får et fantastisk bryllup... Gjesp. Bryllupet mitt koster; flybillett t/r varme strøk, opphold, mat. 2 stk ringer, kanskje bare 1.
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2011 #10 Skrevet 30. mai 2011 sparer ikke en krone faktisk :)bryllupet vårt klarer vi fint å finansiere på en vanlig lønning. Ikke pokker om jeg skal bruke en halv årslønn på en dag nei.. Har andre ting jeg mye heller vil "spare" til. Får inntrykk her at de med mer penger bruker lite totalt sett på bryllup, mens de med mindre penger, sparer lenge og kanskje ender opp med å bruke mer? Eller tar jeg feil?
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2011 #11 Skrevet 31. mai 2011 TS her. Vi har en god råd, og sparer mye i mnd til andre ting (husbyggingen tar jo en god del i mnd både i forbruk og sparing) pluss vi sparer til arvingene, og diverse andre ting. Vi sparer ca 2800 kr i mnd til bryllupet, men da kutter vi ikke ned på noe ellers i livet. Vi er ikke av de som bruker så innmari mye på bryllup. Budsjettet ligger på 57000, vi velger å bruke endel penger på de tingene som varer, som ringer, mens vi nedprioriterer litt på resten. For oss var det viktig å få et brllup med mye familie og mange venner, uten at det skulle koste skjorta! Hittil ser det ut til å bli den perfekte dagen for oss, og det er vel det som er viktig for oss alle her inne! 1
csj061 Skrevet 4. juni 2011 #12 Skrevet 4. juni 2011 Hmmm sparing? Selv om min kommende mann har sagt at skal planlegge det bryllupet vi vil ha, ta imot det vi får fra foreldre (ser foreløpig ut som dette ender opp en plass mellom 50-100 tusen da vi har 4 par med foreldre) og så evt ta opp ett lite lån til resten som vi betaler raskt ned da vi når jeg er ferdig å studere, noe jeg er 4 mnd før bryllupet, kommer vil til å få temmelig god økonomi.... Vi har god økonomi i dag med selveid hus, min husleie på studiested og jeg har kun studielån. Men vil ikke gi avkall på noe for å spare til bryllup altså.....
kvn84 Skrevet 4. juni 2011 #13 Skrevet 4. juni 2011 Vi sparer 2000 i mnd og får 40.000 av forelrene våre:) glad vi har hatt to år på sparing! Regner ca 80.000 til 70 gjester
Solstrålejenta Skrevet 5. juni 2011 #14 Skrevet 5. juni 2011 Vi sparte i snitt 10 000 kr i måneden i ca halvannet år før bryllupet... Da hadde vi nok til å betale hele bryllupet selv, men fikk i tillegg 60 000 kr av foreldre, så da hadde vi endel ekstra penger etter bryllupet til bryllupsreise og andre ting som hadde blitt spart på i bryllupsforberedelsene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå