Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest lekebøll
Skrevet

Jeg skal muligens en tur til Nord-Norge, og tenker på å ta noen timer i Tromsø, mens jeg venter på et fly videre.

Hvordan er det - er flyplassen langt unna byen, og er det lett å komme seg inn og ut derifra?

Har ikke så mange timene, så jeg gidder ikke bruke masse tid på reisevei.

Og - hva skal jeg gjøre i Tromsø de timene? Noen forslag?

Jeg har aldri vært der...

Skrevet

Du må nok ta taxi inn til byen. Hva du skal gjøre. Det spørs hvor mye tid du har, men jeg anbefaler deg å bare gå å titte, sett deg på en kafe og sug til deg inntrykk. :blunke:

Gjest lekebøll
Skrevet

Taxi??

Går det ikke flybuss eller noe, altså?

Er det langt, da?

Skrevet

Tør ikke svare eksakt på, noen år siden jeg bodde der. Kanskje de nå har fått flybussen til å gå flere ganger om dagen, ja sikkert...ved nærmere ettertanke. Tar sikker 15 min inn til byen. :wink:

Skrevet

Det går helt sikkert buss, men det er IKKE langt fra flyplassen til sentrum. Hadde jeg vært deg, hadde jeg satset på å gå rundt i Trømso sentrum bare for å suge inntrykk og kikke på folkelivet, ta en tur på Stortorvet og gå langs kaiene hvis det er ålreit vær, gå gjerne på kafe eller pub.....el hvorfor ikke øl-hallen på Mack's Bryggeri.....verdens nordligste!

Skrevet

Det går flybuss, men den er dyr. Derfor er det nesten like greit å ta taxi, siden det ikke er langt inn til byen (ca en hundrelapp pleier det å koste, litt avhengig av tid på døgnet). Gjennom tunellen (Tromsøya er en sveitserost med huller alle veier ) og inn til sentrum tar ca 10 minutter. Det går også rutebuss (faktisk like greit som flybuss synes jeg) fra bussholdeplassen 100 meter fra terminalen. Ruter finner du på www.tromsbuss.no , i såfall er det rute 40 eller 42 mot sentrum du skal ta (flyplassen står på rutetabellen tror jeg). Bussen tar kanskje 15-20 minutter litt avhengig av trafikk og hvilken rute du kjører. Tilbake fra sentrum er det faktisk greiere å ta rutebuss enn flybuss, fordi flybussen skal innom alle hotellene.

Kan anbefale litt mere om hva du bør se/gjøre dersom du kan si litt mere nøyaktig hvor lang tid du vil komme til å ha.

Skrevet

Var der 5-6 timer i sommer og tok flybussen inn. Var på Polarsenteret (eller hva det nå heter), der hadde de seler og en jente som jobbet der fortalte masse om de. hun var kjempeflink.

Også var vi på en gammel pub rett ved mack bryggeriet. Koselig sted (og det synes alle som må ha øl før kl 12 hver dag også...). Spiste lunsj på skarven som er nede ved kaia. Ellers så ruslet vi bare rundt.

Er litt vanskelig med baggasjeoppbevaring (om du trenger det), men de har på Hurtigruteterminalen, og et annet hus på kaia.

Skrevet

Det er bagasjeoppbevaring på flyplassen. Pubben du har vært på Poirot, heter Ølhallen, den har laaaange tradisjoner, og det finnes i alle fall én sang om den.

Gjest Anonymous
Skrevet

Tok en vanlig buss fra sentrum til flyplassen da jeg var i Tromsø for noen uker siden, kostet 21 kr, altså ikke avskrekkende dyrt. Den stoppet rett ved flyplassen.

Gjest lekebøll
Skrevet

Heisann!

Nå viser det seg at det ikke blir med det første likevel, men tusen takk for kjappe og gode tips, alle sammen.

Henter opp tråden igjen når det blir aktuelt. :)

Gjest Anonymous
Skrevet
Tok en vanlig buss fra sentrum til flyplassen da jeg var i Tromsø for noen uker siden' date=' kostet 21 kr, altså ikke avskrekkende dyrt. Den stoppet rett ved flyplassen.[/quote']

21 Kr er jo nettopp avskrekkende dyrt, du har nok misforstått ordet litt ;)

Bedre ordvalg ville vært hårreisende f.eks.

Ja jeg bare måtte rette på deg hehe -Beklager, ikke ta det ille opp.

• 2 uker senere...
Gjest Anonymous
Skrevet

Det betyr altså at du synes 21 kr er veldig dyrt for en busstur, siden du sier det er avskrekkende dyrt. Men jeg synes ikke det, altså skriver jeg at det IKKE er avskrekkende dyrt. Du bør lære deg hva ord og uttrykk betyr før du retter på andre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...