AnonymBruker Skrevet 30. mai 2011 #1 Skrevet 30. mai 2011 Hei. Jeg har vært sykemeldt en stund nå (ikke 1 år!), men i denne perioden har jeg blitt arbeidsledig. Har fortsatt å levere inn sykemelding til NAV, men er det noe mere jeg trenger å gjøre? Har hørt at jeg må melde meg som arbeidsledig, men blir ikke det feil? For før jeg er frisk igjen kan jeg jo faktisk ikke ta en jobb. Er det noe papirer jeg må levere til NAV om at jeg ikke har jobb lengre? Prøvd å lese meg fram på nav sine sider, men finner ingenting, tenkte å spørre her før jeg prøver å ringe de igjen. Ender bare med å bli satt over fra en person til en annen og aldri få skikkelig svar.... På forhånd takk jenter!
liv Skrevet 1. juni 2011 #3 Skrevet 1. juni 2011 Du skal ikke melde deg arbeidsledig. Det er først når du har vært sykemeldt et år og må søke aap (noe du bør gjøre når det er ca tre mnd igjen til du når din maksdato.) Bare fortsett å sende inn sykemeldingene til NAV, så lenge det er de som skal utbetale lønn.
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2011 #4 Skrevet 1. juni 2011 hei du som starta tråd jeg er sykemeldt over lang tid. første året med sykemeldinger fullt, så noe gradert så fullt igjen. da det va gått nesten et helt år, ble det møte med navå fyllte ut skjema for AAP= ArbeidsAvklaringsPenger. vi fikk ordnet dette like før jul, for får god tid føre utgangen på 1 år som det ville bli i mars( ifjor.) nå har jeg over et år med AAP også, men står fortsatt registrert som ansatt i den bedriften jeg jobba i. selv om dem vet at jeg nå har inne søknad om uføre. kryssa av det på uføresøknad også at jeg fortsatt står som ansatt jeg er ikke ønsket tilbake i jobben -sa sjefen på fellesmøte. så vet ikke om det er grunnet ne forsikringsgreier. men ihvertfall aldri si opp. når en sier opp jobb , er det vasnkeligere å få hjelp el rettpå penger av nav.
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2011 #7 Skrevet 1. juni 2011 Hvorfor er du blitt arbeidsledig? Hadde bare vikariat, og de valgte dermed ikke å forlengre pga sykemelding
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå