AnonymBruker Skrevet 30. mai 2011 #1 Skrevet 30. mai 2011 Jeg var nettopp ferdig utdannet da vi fikk vårt første barn og har derfor ikke vært i relevant jobb før dette. Vi har så fått to barn relativt raskt og om et års tid ønsker jeg å begynne å jobbe. På min manns inntekt alene har vi ikke råd til to barnehageplasser, men uten barnehageplass kan jeg ikke takke ja til jobb. Jeg har ingen garanti for at jeg får jobb raskt og kan ikke risikere å betale på to barnehageplasser i månedsvis uten en inntekt til, på samme måte kan jeg ikke søke jobber og si ja til det uten å vite at jeg har barnehageplass til barna mine. Det kan vel ikke være bare meg som er i denne situasjonen, hvordan løser vi dette?
Sunchild Skrevet 30. mai 2011 #2 Skrevet 30. mai 2011 Søk på jobb med forbehold om at du ikke kan begynne å jobbe før om x antall måneder? Det er tross alt helt normalt.
kaprifolen Skrevet 30. mai 2011 #3 Skrevet 30. mai 2011 Evt kan vel også fars permisjon spares? Og man kan dele den opp for å overlappe hverandres dager best mulig? Vet ikke altså, har bare hørt om det...
Sulosi Skrevet 30. mai 2011 #4 Skrevet 30. mai 2011 Jeg har vert i den situasjonen. Søkte jobber og måtte bare ta barnepass kabalen når den tid kom. Det ordnet seg etter en ringerunde, fikk 3 dager i banehage og supplerte med dagmamma de andre to dagene. Litt tungvindt men alikevel eneste mulighet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå