AnonymBruker Skrevet 30. mai 2011 #1 Skrevet 30. mai 2011 Reagerer på mye av det jeg spiser å frykter at jeg har matintolleranse. Tenkte å introdusere maten på nytt og ta en ny matvare pr.3 dag. Reagerer som regel samme dag og dagen etter inntak av mat med luft i magen, sure oppstøt, smerter, vekslende avføring. Dette gjør at jeg ikke klarer å fungere normalt i hverdagen. Er det noen som har gjort dette før og kan komme med noen gode tips til meg? Hva slags mat bør jeg starte med som man vanligvis ikke reagerer på? Trur noe av det jeg kan reagere på er: egg, gluten, melk, jordbær. Men er veldig vanskelig å si fordi jeg reagerer på omtrent alt jeg spiser, har kuttet ut melk og gluten nesten helt, litt bedring, men ikke helt bra.
Gjest Mauna Lee Skrevet 30. mai 2011 #2 Skrevet 30. mai 2011 Ta kontakt med en ernæringsfysiolog som kan hjelpe deg med å sette opp en "diett" slik at du får i deg alt du trenger, selv om du skal teste ut ulike matvarer. Det er mitt tips :-)
Kahlan Amnell Skrevet 30. mai 2011 #3 Skrevet 30. mai 2011 Jeg har samme problemet, og holder på med noe lignende selv. Har kuttet ut alle matvarer jeg vet kan forårsake problemer, og har tenkt å unngå de i minst en uke og se om jeg ser noe forbedring. Deretter introdusere en om dagen og se om jeg får noen symptomer. Her er min liste: Bønner og linser Kornprodukter Melkeprodukter Frukt (fructosemalabsorbasjon kan være et problem) Brokkoli, blomkål, rosenkål og løk Egg Ris, poteter og andre rotfrukter (stivelse kan være et problem) Ganske mye ja, men det beste er å kutte ut alt på en gang tror jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå