Gå til innhold

Kan jeg bestille med visa electron på nett?

Anbefalte innlegg

Gjest BabyBlue
Skrevet

Mamma blir så utålmodig hver gang jeg bestiller med hennes kort på nett, så tenkte jeg heller kunne brukt mitt eget nå. Men er usikker på om det funker med visa electron? Det er et kort for oss under 18, og mener å ha lest at det ikke fungerer å betale for netthandel med det (doh!).

Noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det fungerer ikke, nei. :gjeiper: Har det selv, og synes det er ganske greit. Hindrer meg i å kjøpe unødvendige ting, eller får meg til å gå i butikken om jeg absolutt trenger noe i stedet.

Skrevet

Det funker til noen ting tror jeg? vist jeg husker rett så brukte jeg mitt kort til noe spill betaling før i tiden :fnise:

Skrevet

Visa Electron har jo ikke noe spesifikt kortnummer - så nei. Det går ikke uansett.

Men det finnes jo ting man kan få på faktura.

Gjest BabyBlue
Skrevet

Tnåw. Dette SUGER! Jeg er en stor tilhenger av å kjøpe shampo og bøker og slikt billigere på nett for å spare noen hundrelapper. Det å kjøpe med mamma sitt kort for så å betale henne tilbake er en ganske kjip løsning... Det er liksom mye mer behagelig å gi pengene mine til en nettbutikk enn mamma sin utstrakte hånd, haha!

Men takk for svar =)

Skrevet

Grunnen er at kortet kan brukes av folk under 18. Kort og kredittkort med nummer har mulighet for overtrekk (selv de som man ikke har invilget kreditt på) og man kan ikke tilby forbruksgjeld (= kreditt) til mindreårige. Når du er 18 kan du bestille deg et eget kredittkort, men jeg vil ikke anbefale å ha større kreditt enn noen få tusenlapper, uasnett :-) Det blir fort alt for fristende å bruke det. Jeg styrte bevisst unna kredittkort til jeg var 25, men jeg tror kanskje det er litt upraktisk å ikke ha det også. Kredittkort kan være gull til netthandel og reise.

Skrevet

Hvis jeg ikke husker feil kunne jeg ikke bruke elektronkortet mitt i taxi en gang! Det var deilig å få seg VISA-kort, ja.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk VISA før jeg var 18, fordi jeg skulle på en utenlandsreise. Tipper det bare er unntaksvis man får det, men om det ikke er superlenge til du bir 18 ville jeg snakket med banken og hørt med dem!

Gjest Mauna Lee
Skrevet (endret)

Hva med de visagavekortene da? Ser ut som de kan brukes på nettet, og av alle aldre.

Kanskje du kan overføre penger fra deg selv til den på en eller annen måte, også bruke det til å betale?

(Edit: man kan vist også kjøpe kortet på narvesen)

Endret av Mauna Lee
AnonymBruker
Skrevet

Jeg visa electron, og det fungerer ypperlig til å handle på nett!

Det du må ha er det 16-sifrede kortnummeret trykt på oversiden av kortet.

Det betinger online forbindelse med banken for at du skal få til å gjennomfører kjøpet. Man har overhodet ingen mulighet til å overdra kortet!!

Anniken det du tenker på må være vanlig visa debetkort. Med uthevede tall trykt på kortet. De har man mulighet til å trekke over.

Skrevet

Ja, det er sant, det finnes jo to typer kjøp, kan man si: De som tar kontakt med banken, og de som ikke gjør det. Da er det jo et krav at du handler et sted der de gjennomfører "verified by visa" og lignende (altså tar kontakt med banken), men det er jo langt fra alle nettbutikker som har denne tjenesten.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er sant, det finnes jo to typer kjøp, kan man si: De som tar kontakt med banken, og de som ikke gjør det. Da er det jo et krav at du handler et sted der de gjennomfører "verified by visa" og lignende (altså tar kontakt med banken), men det er jo langt fra alle nettbutikker som har denne tjenesten.

Jeg kan fint handle all steder der man bare registrere kortnr og ikke bruker bank id.

Feks på iherb.com.

Alle steder der de autoriserer kortet først kan jeg bruke det.

Jeg netthandler en god del, mest på sider som iherb, lookfantastic, feelunique, play.com, ebay, asos, jerseybeautycompany, makeupmekka, allcosmetcswholesale og mange flere.

Hos noen bruker du bare bank id(med kode og slikt), andre autoriserer kortet ditt.

Har en gang opplevd å ikke få gjennomført betaling med engang, da var banken offline i 10min og fikk beskjed om at transaksjonen ikke kunne gjennomføres. Etter 10 min funket det fint igjen :)

Ellers så ville jeg ikke anbefalt at man legger igjen kortinfo på halvsuspekte nettbutikker som ikke har slike sikkerhetsløsninger som "verifyed by visa" eller lignende...

Utvalget av butikker man kan handle hos er uansett ganske bra.

Skrevet

Ok, veldig fin info. Men jeg tror det ble nevnt her at Visa Electron ikke har kortnummer.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har visa electron med kortnummer. De er ikke uthevede, men de er der!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...