Nymph Skrevet 30. mai 2011 #41 Skrevet 30. mai 2011 (endret) Jeg glemte å svare på det som sto med liten skrift.. Tja, sier jeg til det. Folk bestemmer selv hva de vil gjøre, men jeg ville helst foretrukket å slippe å se nakne pupper overalt på stranden. Det samme gjelder forsåvidt manne-badebukser som er så tynnslitte etter flere års bruk at de knapt dekker noe som helst. Vær så snill, da! Endret 30. mai 2011 av Nymph 2
Solbærpiken Skrevet 30. mai 2011 #42 Skrevet 30. mai 2011 Jeg gjør det aldri, men bryr meg ikke om at andre gjør det. Jeg har ikke behov for å sole de, det blir nok av skiller andre steder på kroppen også. Jeg er redd for all statestikk som viser sammenheng mellom toppløs soling og brystkreft. Vet ikke om forskere er enig på det punktet, men jeg tar ikke sjansen. Jeg reagerer litt på at det er så mange som ikke soler seg toppløse i Norge, men synes det er greit i utlandet. De fleste land vi drar til på "sydenferie" har en "strengere" kultur enn oss når det gjelder nakenhet og å beskytte jenter... Hvorfor synes dere det er greit å være toppløs i feks Tyrkia/Spania/Hellas? Føler dette bidrar til å spre "ryktet" om billige blondiner fra Norge. 3
Anglofil Skrevet 30. mai 2011 #43 Skrevet 30. mai 2011 (endret) Nei og jeg synes det er ubehagelig når andre soler seg toppløs. Mvh Yvonne Endret 30. mai 2011 av Yvonne 5
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2011 #44 Skrevet 30. mai 2011 Jeg gjør det aldri, men bryr meg ikke om at andre gjør det. Jeg har ikke behov for å sole de, det blir nok av skiller andre steder på kroppen også. Jeg er redd for all statestikk som viser sammenheng mellom toppløs soling og brystkreft. Vet ikke om forskere er enig på det punktet, men jeg tar ikke sjansen. Jeg reagerer litt på at det er så mange som ikke soler seg toppløse i Norge, men synes det er greit i utlandet. De fleste land vi drar til på "sydenferie" har en "strengere" kultur enn oss når det gjelder nakenhet og å beskytte jenter... Hvorfor synes dere det er greit å være toppløs i feks Tyrkia/Spania/Hellas? Føler dette bidrar til å spre "ryktet" om billige blondiner fra Norge. Spania er kanskje katolsk men en god del spanske jenter soler seg toppløse uten problemer. Fikk erfare det da jeg var utvekslingsstudent der. 1
Gjest Cosette Skrevet 30. mai 2011 #45 Skrevet 30. mai 2011 (endret) Nei og jeg synes det er ubehagelig når andre soler seg toppløs. Mvh Yvonne Kan jeg spørre om hvorfor det er ubehagelig at andre gjør det? Endret 30. mai 2011 av Cosette 1
MissStiles Skrevet 30. mai 2011 #46 Skrevet 30. mai 2011 Nei, det gjør jeg ikke. Hvis andre vil gjøre det, vær så god!
Anglofil Skrevet 30. mai 2011 #47 Skrevet 30. mai 2011 Kan jeg spørre om hvorfor det er ubehagelig at andre gjør det? Fordi pupper er en ekstremt privat kroppsdel for mitt vedkommende, akkurat som underlivet er det. Mvh Yvonne 3
Gjest Harriet Skrevet 30. mai 2011 #48 Skrevet 30. mai 2011 Jeg gjorde det i ungdommen - men nå ser jeg nok litt bedre ut med BH`en på At andre går toppløse gjør meg selvsagt ingenting. 1
MissStrøken Skrevet 30. mai 2011 #49 Skrevet 30. mai 2011 Jeg syns folk må få gjøre som de vil. Selv soler jeg meg sjelden toppløs, fordi jeg får så vanvittig mye oppmerksomhet og blikk når jeg tar av toppen. Puppene mine er helt perfekte! Og menn eier ikke sans for diskresjon, de glaner til øynene detter ut omtrent. Derfor beholder jeg toppen på. Bare for å ikke virke så kvalmende innbilsk - resten av kroppen min er IKKE perfekt!
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2011 #50 Skrevet 30. mai 2011 Toppløs å stranda/ i parken er harry. Uansett alder. I egen hage/ veranda/ privat strand er det selvfølgelig helt i orden. 3
Gjest BettyBoop28 Skrevet 30. mai 2011 #51 Skrevet 30. mai 2011 Selv gjør jeg det aldri på stranda i Norge, men i syden kan jeg gjøre det både på stranda og ved hotellbassenget. Synes det er så deilig å kunne bruke alle slags utringninger og overdeler uten kritthvitt skille. Ser heller ikke noe galt i det, pupper er for meg naturlig. Men ser alltid an stemningen litt; hvis det er flere andre på stranda som ligger toppløs, gjør jeg det også, men ikke hvis alle andre er tildekket. Går heller ikke rundt på stranda eller bader med puppene bare, er kun toppløs når jeg ligger/sitter i solsenga. Hva med dere, tar dere av dere bikinitoppen? Og eventuelt, hvorfor ikke? Noen som synes det er en uting? Glemmer forresten aldri én hendelse. De fleste av mine venninner er også frie når det gjelder toppløssoling i sydlige strøk, men jeg har én venninne som sliter litt med selvtillit osv. Vi skulle reise på ferie sammen med noen andre venner, og kjæresten hennes skulle også være med. Før vi skulle på stranda første dagen tok hun meg til side og ga meg grei beskjed om å ikke ta av meg toppen når jeg lå og solte meg, fordi hun var redd for at kjæresten hennes skulle kikke. Jeg kan også finne på å gjøre det i syden, men bare hvis mange andre også gjør det. Tør ikke å være den eneste toppløse jenta på stranda.
MissStrøken Skrevet 30. mai 2011 #52 Skrevet 30. mai 2011 Fordi pupper er en ekstremt privat kroppsdel for mitt vedkommende, akkurat som underlivet er det. Mvh Yvonne Jeg synes du virker som en utrolig søt og snill jente, så dette er ikke ment å være stygt mot deg. Men blir du ikke ufattelig sliten av å tenke slik? Jeg forstår at ikke alle syns det er nødvendig med pupper på vift i tide og utide, men at det er en ekstremt privat kroppsdel på lik linje som underlivet er vel å ta litt hardt i? Hva med damer som ammer f.eks? Og hvordan klarer du deg når du er i varmere strøk, pleier å være masse toppløse damer på de fleste strendene jeg har vært på. 2
Gjest BettyBoop28 Skrevet 30. mai 2011 #53 Skrevet 30. mai 2011 Jeg synes du virker som en utrolig søt og snill jente, så dette er ikke ment å være stygt mot deg. Men blir du ikke ufattelig sliten av å tenke slik? Jeg forstår at ikke alle syns det er nødvendig med pupper på vift i tide og utide, men at det er en ekstremt privat kroppsdel på lik linje som underlivet er vel å ta litt hardt i? Hva med damer som ammer f.eks? Og hvordan klarer du deg når du er i varmere strøk, pleier å være masse toppløse damer på de fleste strendene jeg har vært på. Det er jo individuelt hva slags kroppsdeler man synes er private eller ei. Om yvonne synes puppene hennes er like private som underlivet så må hun da få lov til det. Jeg og syns pupper er ganske private. Gutter ser jo pupper og ytenker sex liksom. Når det kommer til amming så blir det plutselig en annen setting, likevel hadde jeg fordøkt då langt det gikk an å unngå å blotte de om jeg skulle amme. 3
Porcelain Skrevet 30. mai 2011 #54 Skrevet 30. mai 2011 Jeg har gjort det når jeg har vært på veninnetur til varmere land. Tar da kun av meg toppen når jeg ligger på solsenga, rimelig flatt, og vi har vært såpass mange jenter at vi har hatt vårt eget "område" på stranda. Gjør det i Norge hvis jeg ligger alene på verandaen der ingen kan se meg , men ikke ellers. Er ikke så nøye om fremmede ser puppene mine i et annet land, men gidder ikke blafre rundt med de foran all slags kjentfolk. Er forresten alltid påkledd hvis jeg reiser meg opp - på med toppen dersom jeg skal ut og bade, på med kjole hvis jeg skal opp og kjøpe en is osv. Tenker at når jeg ligger flatt nede må evt folk som går forbi stirre ganske nøye for å få med seg noe. Jeg liker ikke å få skille, ganske enkelt. Hva andre gjør får være opp til de, men det er klart, det finnes en tid og sted for alt. 1
mac84 Skrevet 30. mai 2011 #55 Skrevet 30. mai 2011 Soler meg som regel alltid toppløs i syden, men tar da alltid toppen på før jeg reiser meg opp for å bade osv. Liker ikke å få skikkelige skiller. Hender jeg soler meg toppløs i Norge også, men har ikke det samme "behovet" der i og med at vi som regel aldri har nok soldager+fridager i strekk til at jeg faktisk får noe særlig skille... 1
CoffeeCup Skrevet 30. mai 2011 #56 Skrevet 30. mai 2011 Det virker som om de som soler seg toppløse har et ekstremt behov for bekreftelse og oppmerksomhet! Å skylde på skille blir litt enkelt, da det finnes veldig små bikinier, og du får jo skille på rumpa, og foran på underlivet, er ikke det like ille det da? Enig med Yvonne at pupper er en privat kroppsdel akkurat som underlivet, og jeg syns den bør holdes privat. Damer som ammer har det vært snakket om i andre tråder, og jeg er imot at folk bretter ut puppene sine og sitter toppløs når de ammer, men dette gjør de jo svært sjeldent. De jeg ser ammer pleier å være diskret og har jo ungen dytta opp i puppen så blir nesten som en dyp utringning. Jeg har vært på flere strender i utlandet og det er ikke slik at de fleste der ligger toppløse, noen innimellom, men har sjeldent sett de trippe rundt toppløse. Jeg syns det er ubehagelig, men bare fordi de går rundt toppløse betyr ikke at jeg liker det. Klarer meg fint, dør ikke el.l. som du spør Yvonne om... 3
loffen Skrevet 30. mai 2011 #57 Skrevet 30. mai 2011 Nei det gjør jeg ikke. Ikke bryr jeg meg om skille heller, da jeg jo bruker BH når jeg har på meg klær. :gjeiper: Jeg har også bikini med halter-neck overdel, og hvis jeg bytter mellom det og en med 'vanlig' BH-stropper, da blir det ikke skille etter den heller. Jeg har dessuten ikke behov for å vise frem brystene mine til hvem som helst, og tror heller ikke den tynne huden har så godt av sterk sol som f.eks i syden. At andre går sånn får være deres sak. Men jeg synes det ser litt harry ut. 5
Anglofil Skrevet 30. mai 2011 #58 Skrevet 30. mai 2011 Jeg synes du virker som en utrolig søt og snill jente, så dette er ikke ment å være stygt mot deg. Men blir du ikke ufattelig sliten av å tenke slik? Jeg forstår at ikke alle syns det er nødvendig med pupper på vift i tide og utide, men at det er en ekstremt privat kroppsdel på lik linje som underlivet er vel å ta litt hardt i? Hva med damer som ammer f.eks? Og hvordan klarer du deg når du er i varmere strøk, pleier å være masse toppløse damer på de fleste strendene jeg har vært på. Jeg har da ikke sagt at jeg har problemer med dette, har jeg det da? Jeg skrev at jeg synes det er ubehagelig, ikke at jeg ikke kan takle det. Man må ikke like alt her i verden selv om man må omgås det til tid til annen. Derimot, hvis jeg får velge, så velger jeg helst steder hvor jeg slipper å være rundt andre som går toppløse, også de som vifter med puppen når de ammer. For nei, jeg synes ikke det er særlig behagelig når mødre drar opp puppen og vifter med den i all offentlighet for å amme sin lille kjære, men det er ikke slik at jeg ikke overlever. Mvh Yvonne 2
Gjest Iah Skrevet 30. mai 2011 #59 Skrevet 30. mai 2011 Nei, det gjør jeg ikke. Hverken her hjemme eller i utlandet. Det vil si, jeg kan finne på å åpne bikinien hvis jeg ligger på magen. Hva andre gjør bryr jeg meg fint lite om, men jeg må si det er stor forskjell på det å ligge/sitte rolig toppløs og disse som vandrer rundt på stranden med puppene på utstilling. Det må jeg ærlig si at er harry.
Gjest Silvermist Skrevet 30. mai 2011 #60 Skrevet 30. mai 2011 Det virker som om de som soler seg toppløse har et ekstremt behov for bekreftelse og oppmerksomhet! Nei, for min del handler det om at det er mest behagelig å sole meg uten bikinitopp ,og da soler jeg med slik der det er kulturelt akseptert. Jeg har ikke et enormt behov for bekreftelse eller oppmerksomhet, jeg er bare oppdratt til å ha et avslappet forhold til kropp, og det er jeg glad for. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå