smalls Skrevet 30. mai 2011 #21 Skrevet 30. mai 2011 (endret) Jeg soler meg toppløs. Endret 30. mai 2011 av smalls
Gjest Anuket Skrevet 30. mai 2011 #22 Skrevet 30. mai 2011 Hva er logikken bak at man heller soler seg toppløs på ferie i land som gjerne har strengere kodeks på nakenhet enn her i Norge? Jeg prøver å "gjøre som romerne" når jeg er på ferie, og følge kleskoden der, og ville derfor ikke gått toppløs på stranda feks i et katolsk land. Mens her hjemme er naturisme såpass allment akseptert at jeg godt kan bade naken. Nei for min del er det fordi jeg ikke gidder å ta en diskusjon med pripne mennesker jeg kjenner her som er i mot alt som har med å vise hud. Når jeg har vært på ferie i eks. Spania, Frankrike etc. har det vært et stort prosent antall på stranden som soler seg toppløse, forøvig har jeg kun fått med meg at eks. i Spania har de ingenting i mot toppløse mennesker på stranden, men toppløse mennesker eller folk som vandrer i bikini i handelsgatene er et større problem. Det kunne jeg i midlertidig aldri ha funnet på å gjøre. Hadde jeg eks. vært på ferie i et arabisk land hadde jeg ikke solt meg toppløs, heller bare tatt ned stroppene 1
Gjest Raindrops Skrevet 30. mai 2011 #23 Skrevet 30. mai 2011 Nei det er jeg alt for sjenert til å gjøre, om jeg så hadde hatt perfekte pupper så tror jeg neppe jeg hadde gjort det. Men andre må få gjøre som de vil for min del, jeg tåler å se pupper i alle fasonger.
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 30. mai 2011 #24 Skrevet 30. mai 2011 Gjør det ikke selv, og bryr meg ikke om andre gjør det.
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2011 #25 Skrevet 30. mai 2011 Toppløshet hører til på nudiststrender! Tror dere forskjellen på en nudiststrand og vanlig strand er kun trusa, nei det er det ikke... På nudiststrender kan man gå så naken man vil, men på en vanlig offentlig strand er det bikinitopp+truse eller badedrakt eller mer. Her ligger barn, familier, folk fra andre kulturer, folk som ikke trives med å se pupp og fitte rundt seg når man skal slappe av og kose seg. Jeg soler meg kun toppløs på steder der jeg ligger privat, alene eller med kjæresten. Har ingenting imot at jenter soler seg toppløse... på nudiststrender. 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2011 #26 Skrevet 30. mai 2011 Toppløshet hører til på nudiststrender! Tror dere forskjellen på en nudiststrand og vanlig strand er kun trusa, nei det er det ikke... På nudiststrender kan man gå så naken man vil, men på en vanlig offentlig strand er det bikinitopp+truse eller badedrakt eller mer. Her ligger barn, familier, folk fra andre kulturer, folk som ikke trives med å se pupp og fitte rundt seg når man skal slappe av og kose seg. Jeg soler meg kun toppløs på steder der jeg ligger privat, alene eller med kjæresten. Har ingenting imot at jenter soler seg toppløse... på nudiststrender. Ro du deg ned da. Du bestemmer ikke at man ikke skal sole seg toppløs. Å du ser ikke fitte på vanlig strand. Tåler du ikke at folk soler seg uten bikini toppen på, så snu deg vekk. Du må ikke se på. Det er ikke du som bestemmer reglene frøken prippen. 2
Pialill Skrevet 30. mai 2011 #27 Skrevet 30. mai 2011 I norge har jeg ikke nok selvtillit til å ligge toppløs da jeg har ganske små pupper. I utlandet gir jeg litt mer faen å tør å ligge toppløs,men etter å ha fått ekle direkte blikk på puppene mine samtidig som de smiler glesk,så har jeg sluttet med det. Klarer ikke sånn direkte stirring fra ekle menn :S I sånne tilfeller lukker jeg øynene og later som ingenting Jeg soler meg glatt toppløs i syden hvis jeg er på ferie med venninner eller alene med kjæresten. Men ville aldri gjort det om jeg reiste med en vennegjeng eller andre par. Liker ikke at bekjente som er menn skal se meg. I Norge soler jeg meg bare toppløs på terrassen hjemme hos mamma og de eller på steder der jeg vet at det er lite folk og det er NULL sjans for at jeg treffer på noen jeg kjenner
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2011 #28 Skrevet 30. mai 2011 Jeg er ikke så dum at jeg ikke forstår at for menn er pupper sex. Så når en mann ser pupper så tenker han automatisk på sex?
Gjest Icido Skrevet 30. mai 2011 #29 Skrevet 30. mai 2011 Jeg gjør det ikke selv, har så små pupper at det ser teit ut og jeg har ikke selvtillit til å vise de til alle og en hver på stranda. Var på stranda i syden med kjæresten min i vinter og da var det ei jente som gikk toppløs der. Jeg så at kjæresten min så litt ekstra lenge på henne og da ble jeg lei meg. Jeg har veldig komplekser for puppene mine og det føles ikke bra når kjæresten min ser på andre sine pupper. Men det er jo ikke noe å gjøre med det, jenter må få gjøre som de vil.
Bella21 Skrevet 30. mai 2011 #30 Skrevet 30. mai 2011 (endret) Jeg syns det er en uting å sole seg toppløs. Pupper, rompe og kjønnsdeler er PRIVAT! Det finnes nudiststrender hvis man er interessert i å vise frem sånt. Det er greit om man ligger på magen, slik at puppene ikke synes da, men å vise puppene for hele strandfolket blir jo bare pinlig... Skjønner ikke hva vitsen er, man kan jo fint ta ned stroppene eller gå i bandeaubikini. At damer soler seg toppløse for å ikke få skille på titsa, er som å spe rompeballene for å ikke få noe skille på/i rompa, spesielt anus ! Endret 30. mai 2011 av Bella21 5
Gjest Cosette Skrevet 30. mai 2011 #31 Skrevet 30. mai 2011 Hva er logikken bak at man heller soler seg toppløs på ferie i land som gjerne har strengere kodeks på nakenhet enn her i Norge? Jeg prøver å "gjøre som romerne" når jeg er på ferie, og følge kleskoden der, og ville derfor ikke gått toppløs på stranda feks i et katolsk land. Mens her hjemme er naturisme såpass allment akseptert at jeg godt kan bade naken. For min del handler det om at hjemme i Norge er det gjerne masse kjentfolk på den lokale stranda, og det er generelt færre folk. Derfor føler jeg meg mer blottlagt, og blir sjenert ved tanken på at naboen kanskje ligger og kikker på puppene mine. I Spania, Frankrike etc derimot er det tjåka fullt på stranda, og man glir inn i mengden. Har derfor null problem med å slenge av meg toppen. Om en eller annen ekling skulle ligge og sikle, så ser jeg aldri ham igjen allikevel. Selv om disse landene per definisjon er katolske, tror jeg neppe det er noe problem for lokalbefolkningen så lenge man holder det til stranden og ikke sprader toppløs rundt andre steder. De franske jentene er jo selv blant de ivrigste toppløssolerne. Dessuten - så mye som vi nordboere spytter i turistnæringen i disse landene, skulle det bare mangle at vi får sole oss toppløse på et avgrenset område så lenge det ikke strider mot landets lover. 1
Benedicte22 Skrevet 30. mai 2011 #32 Skrevet 30. mai 2011 Soler meg toppløs i utlandet, men ikke i Norge.
Gjest Linda sofie Skrevet 30. mai 2011 #33 Skrevet 30. mai 2011 Du får jo skille selv om du bruker bandeaubikini. Soler meg alltid toppløs i syden osv, men ikke i Norge. Eller jeg soler meg toppløs på verandaen hjemme, men ikke på stranda. 1
Lunivere Skrevet 30. mai 2011 #34 Skrevet 30. mai 2011 Kunne aldri funnet på å sole meg toppløs hjemme i Norge, men i Syden soler jeg meg alltid uten bikinitopp. Jeg har ikke perfekte pupper, og ikke er de noe store heller, men hva gjør man ikke for jevn brunfarge? Blir selvsagt noen blikk fra ekle, gamle grekere, men det går så bra så. 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2011 #35 Skrevet 30. mai 2011 Nei, jeg soler meg ikke toppløs - jeg synes det er en skikkelig uting , spesielt på offentlig sted. Jeg har i utgangspunktet et avslappet forhold til nakenhet, feks i garderober og slike ting. Men å sole seg toppløs er for meg rett og slett blotting, og noe man kun gjør om man er på et privat, avskjermet sted. 5
Bella21 Skrevet 30. mai 2011 #36 Skrevet 30. mai 2011 Du får jo skille selv om du bruker bandeaubikini. Soler meg alltid toppløs i syden osv, men ikke i Norge. Eller jeg soler meg toppløs på verandaen hjemme, men ikke på stranda. Ja og man får skille imellom rompeballene også... Kanskje du skal sole deg i doggyposisjon, slik at det blir brunt der og ! 3
elisabeth30 Skrevet 30. mai 2011 #37 Skrevet 30. mai 2011 jeg soler meg kun toppløs hvor jeg vet jeg er helt alene (eller min andre halvdel er sammen med meg). aldri på strender, verken i norge eller i utlandet. men folk må gjerne gjøre det hvis de føler for det
Gjest Linda sofie Skrevet 30. mai 2011 #38 Skrevet 30. mai 2011 (endret) Ja og man får skille imellom rompeballene også... Kanskje du skal sole deg i doggyposisjon, slik at det blir brunt der og ! Nei det er ikke så nøye om jeg ikke blir brun i ræva :gjeiper: Endret 30. mai 2011 av Linda sofie
Gjest stillness Skrevet 30. mai 2011 #39 Skrevet 30. mai 2011 (endret) Nei,det gjør jeg ikke.Er fornøyd med puppene mine så det har ingenting med det å gjøre. Bare tenker at jeg får mye uønsket oppmerksomhet av det for selv om jeg ser på pupper som en naturlig ting så er det ikke alle andre som har det forholdet til pupper.Ønsker bare ikke den oppmerksomheten og da får jeg heller få det skillet. Ja,og hva andre gjør det får være opp til dem Endret 30. mai 2011 av stillness 2
Nymph Skrevet 30. mai 2011 #40 Skrevet 30. mai 2011 Nei, det pleier jeg ikke å gjøre. For det første orker jeg sjelden å ligge pal i solsteiken, og for det andre så må man jo beholde litt av mystikken. Jeg spiller som regel sandvolley (der jeg pleier å reise til syden), spaserer langs strandpromenaden, sitter med en iskald lemonade under en parasoll, bader eller leser bok. Det hender at jeg knyter opp bikinitoppen når jeg ligger på magen og leser bøker, men når jeg snur meg over på ryggen fester jeg den igjen. Jeg synes man får altfor mye oppmerksomhet på de store felles-strendene, så jeg liker å finne litt roligere plasser med mindre folk. I en periode ble det faktisk ubehagelig å ligge på en av strendene jeg pleide å like tidligere, for jeg ble stadig sjekket opp - av jenter!!! Spanske og franske jenter, som regel. Ikke at det ikke var hankjønn på stranden, men de pleier nå i det minste å nøye seg med liksom-skjult kikking bak speilblanke solbriller eller smiler og blinker fra avstand. Jentene kom bort to eller tre i slengen og ville ligge ved siden av meg eller hjelpe meg med solkremen. WTF? Nei, takk. Jeg smører meg selv!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå